کد مطلب: ۲۹۹۳۴۴

لزوم توجه جدی به بخش خصوصی در اقتصاد کشور

لزوم توجه جدی به بخش خصوصی در اقتصاد کشور

حمایت از بخش خصوصی واقعی در این شرایط اقتصادی برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به کشور ضروری است و نباید با نگاه سلیقه ای مانع پیشرفت بخش خصوصی در اقتصاد کشور شد.

میلاد علینقی ضمن بیان این موضوع که تحریم داخلی مسبب معضلات بسیاری شده است گفت: شرایط تحمیلی کنونی بر شرکت‌های واردکننده خودرو، ناخواسته و غیرمنتظره بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه تحولات اقتصادی کلان از جمله نرخ ارز، تورم و همچنین تصمیمات غیرمنتظره و یکباره وزارت صمت عرصه را بر فعالان اقتصادی بسیار تنگ نموده، تصریح کرد: انتظار این است که در چنین شرایطی دولت و رسانه‌ها ضمن درک شرایط به کمک بخش خصوصی بیایند.

علینقی گفت: متاسفانه رفتار برخی از دستگاه‌های دولتی و رسانه‌ها به مثابه جنگ داخلی با بخش خصوصی است که این موضوع با امنیت ملی کشور به شدت در تضاد است.

وی افزود: برخلاف رسالت اصلی رسانه‌ها در جهت تامین امنیت ملی کشور، شاهد شکل‌گیری جریانی هستیم که در جهت عکس این موضوع گام برداشته و درصدد برهم زدن امنیت عمومی و اقتصادی هستند.

مدیرعامل هلدینگ داتیس با بیان اینکه هدف این جریان تخریب شرکت‌های کاملا خصوصی است که با سرمایه‌های شخصی در جهت رشد منافع اقتصادی و منافع ملی گام برداشته اند، گفت: متاسفانه جریان مذکور گا‌هی با رفتار‌های سلیقه ای ضرر‌های جبران ناپذیری را اعم از اعتباری و ریالی به فعالان اقتصادی وارد نموده است.

این فعال اقتصادی ضمن تاکید بر این موضوع که القای یاس و ناامیدی و تخریب فعالان بخش خصوصی مخالف با منویات و دستورات مقام معظم رهبری و مخل امنیت ملی است، عنوان کرد: انتظار این است دستگاه‌های نظارتی در چنین شرایط بحرانی بر رفتار برخی از دستگاه‌ها نظارت جدی تری داشته باشند تا بیش از این فعالان بخش خصوصی متضرر نشوند.

علینقی افزود: این مجموعه درصدد طرح شکایت از برخی مدیران که به شدت به این خبر دامن زده و با هدف خدشه دار کردن اعتبار و آبروی شرکت و وارد کردن خسارات سنگین مالی دست به انتشار این خبر زدند می باشد و تمامی خسارات وارده اعم از مادی و معنوی را طلب خواهد کرد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.