کد مطلب: ۳۱۱۰۴۲

لزوم نظارت کافی بر عملکرد سازمان‌های اقتصادی

لزوم نظارت کافی بر عملکرد سازمان‌های اقتصادی

یک کارشناس اقتصادی گفت: مصرف کنندگان در کشور به کالا‌های اساسی نیاز دارند و دولت به جای رفع مشکلات واردات و تامین نیازها، دخالت‌هایی در این حوزه دارد که از نظر کارشناسان این دخالت‌های بیش از حد درست نیست.

غلامحسین طاهری در خصوص مشکلات واردکنندگان برای ترخیص کالا بیان کرد: تخصیص ارز ارزان قیمت و تهیه ارز برای پرداخت مبالغ واردات، از مهم‌ترین عواملی است که ورود کالا را برای مصرف کنندگان به داخل کشور تهدید می‌کنند، که با عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های دولتی به خصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت همراه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اولین و موثر‌ترین اقدامی که دولت و مسئولین مربوطه می‌توانند برای مقابله با این حجم از گرانی و نارضایتی انجام دهد، رسیدگی به مشکلات تولید کنندگان بیان کرد و توضیح داد: و معاف کردن آن‌ها از هزینه‌های اضافه و مالیات‌های سنگین است، این اقدامات می‌تواند علاوه بر کاهش قیمت‌ها و بالا بردن قدرت خرید مردم، می‌تواند بر کاهش نرخ بی کاری درکشور نیز کمک شایانی کند، زیرا اکنون شاهد این هستیم که برخی از کارخانجات در حال تعدیل نیرو هستند.

طاهری با بیان این که گذشته از مسئله ترخیص کالا در کشور، ما با مشکلاتی در مراحل توزیع کالا مواجه هستیم توضیح داد: این مشکلات عبارت‎‌اند از وجود دلالان و رانت‌خوار‌ها که ضمن بروز بحران‌های جبران ناپذیر، باعث گرانی کاذب در اقلام مصرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: دیگر مشکلات وارد‌کنندگان برای ترخیص کالا عدم تثبیت در قیمت ارز بوده که فقط با خواست و اراده‌ی دولت قابل حل است.

این کارشناس اقتصادی دیگر مشکلاتی که کشور با آن مواجه است را نا توانی در استفاده‌ی صحیح از منابع و تجهیزات دانست و متذکر شد: باید برای حل این مشکلات راهی را انتخاب کنیم که دیگر کشور‌ها در شرایط مشابه برای مقابله با بحران‌ها کشورشان انجام داده بودند.

وی خاطر نشان کرد: از راه کار‌هایی که دولت می‌تواند برای اعتماد سازی انجام دهد، استخدام فرد یا افرادی است تحت عنوان سخنگوی اقتصادی که ضمن اعتماد سازی بتواند مشکلات تولید کنندگان و وارد کنندگان را به گوش بالا رتبه‌ها برساند و گزارشات ماهانه را برای مردم ارائه دهد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.