خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۴۷۸۷

لغو مصوبه افزایش قیمت تایر

لغو مصوبه افزایش قیمت تایر

بر اساس اعلام سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، اعضای این انجمن مصوبه خود را در خصوص افزایش قیمت ۱۵ درصدی تایر از ابتدای شهریور، ملغی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته پیش تولیدکنندگان تایر در جلسه‌ای افزایش ۱۵ درصدی قیمت تولیدات خودر را از ابتدای شهریور مصوب کردند و بر این اساس مقرر شد نرخ‌های جدید از روز نخست ماه جاری اعمال شود اما پس از گذشت سه روز از موعد تعیین شده، سخنگوی انجمن تایر از تصمیم جدید تایرسازان برای لغو این مصوبه خبر داد.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه در جلسه قبلی انجمن، افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر و اعمال آن از ابتدای شهریور مصوب شده بود، گفت: فعلا اجرای این مصوبه عقب افتاده و تولیدکنندگان، این رشد قیمت را ملغی کرده‌اند.

وی دلیل این تصمیم را امیدوار شدن تولیدکنندگان به بهبود شرایط اقتصادی کشور و وضعیت تولید عنوان کرد و گفت: شرایط طوری است که همه امیدوارند اتفاق مثبتی بیفتد تا قیمت تمام شده تولید در حدی باشد که صنعتگران ضررده نباشند.

وی با اشاره به رشد قیمت تمام شده تولید تایر در کشور، گفت: هم اکنون تولیدکنندگان تایر با زیان روبرو هستند ولی با توجه به اینکه بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، تصمیم گرفتیم که نرخ‌ها را فعلا تغییر ندهیم.

تنها در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حمایت مانع از اجرای مصوبه افزایش قیمت تایر شده است؟ گفت: خیر، اینطور نیست و تولیدکنندگان، خودشان تصمیم گرفتند که مصوبه افزایش قیمت را اجرا نکنند.

وی در واکنش به این موضوع که چرا اعضای انجمن تایر هفته گذشته به این نتیجه نرسیدند و رشد قیمت را مصوب کردند؟ گفت: شرایط کشور طوری شده که همه به بهبود وضعیت امیدوار شده‌اند، هرچند وضعیت بازار خوب نیست اما امیدواریم که اتفاقات خوبی رخ دهد.

سخنگوی انجمن تایر ادامه داد: فعلا قیمت‌های مصوب در دی ۹۹ برای عرضه تایر اعمال می‌شود.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه تولید را در صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.