کد مطلب: ۷۴۵۷۸۲

بورس کالا هفته آینده میزبان ۶ خودرو پرطرفدار شد / لیست خودروها

بورس کالا هفته آینده میزبان 6 خودرو پرطرفدار شد / لیست خودروها

بورس کالا برای هفته آینده شاهد عرضه 6 خودرو پرطرفدار خواهد بود. شرایط و اسامی این خودروها اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس کالا هفته آینده پرطرفدارترین خودروهای بازار را عرضه خواهد کرد.

هفته آینده بورس کالا میزبان ۱۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو خواهد بود که شامل پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی، تارا دستی، شاهین، کارا دو کابین و فیدلیتی می‌شود.

در عرضه‌های هفته آینده، در روز یکشنبه ۱۸ دی، ۴۰۰۰ دستگاه تارا دستی، ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی، ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۰۰ دستگاه شاهین روی تابلوی معاملات می‌رود. در روز سه شنبه ۲۰ دی نیز ۵۰۰ دستگاه کارا دو کابین و چهارشنبه ۲۱ دی ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره روی تابلو می رود.

گروه صنعتی ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ دستی قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را اعلام کرده و برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک قیمت پایه ۲۸۰ میلیون تومان و تارا دستی ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته است. سایپا نیز شاهین را با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان عرضه می‌کند. کارا دو کابین از سوی بهمن موتور با قیمت ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی ۷ نفره با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان عرضه می شود.

تاریخ تحویل محصولاتی که قرار است از سوی ایران خودرو در بورس عرضه شود ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ است و شاهین از سوی سایپا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ به مشتریان تحویل داده می شود. بهمن موتور نیز کارا و فیدلیتی را ۱۴ اسفند به مشتریان خود تحویل می دهد.

درصد پیش پرداخت در خودروهای تارا، پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک و شاهین ۱۰۰ درصد، در فیدلیتی ۷ نفره ۵۰ درصد و در کارا دو کابین ۱۰ درصد است.

سود خرید خودرو از بورس کالا

حدود 5 ماه است که از عرضه خودرو در بورس کالا می‌گذرد و ارزش معاملات بورس تا امروز رکوردشکنی داشته است.

با بررسی معاملات خرید خودرو در بورس کالای ایران بیانگر آن است که با معامله ۲۵ هزار و ۲۷۴ دستگاه خودرو تا روز ۱۲ دی ‌ماه امسال، ۲هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان ناشی از اختلاف قیمت بازار غیررسمی خودرو و قیمت‌های کشف شده در بورس، منفعت به مصرف کننده نهایی رسیده و در این بین سود دلالان حذف شده است.

از آغاز معاملات خودرو در بورس کالا تاکنون، ۲۵ هزار و ٧٤٢ دستگاه خودرو معامله شده است که بررسی میانگین قیمت کشف شده در بورس با قیمت‌های بازار غیررسمی (در زمان معامله) نشان می‌دهد که منفعت خریداران خودرو از بورس، بیش از ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است.

یکی از ویژگی‌های مهم بورس کالا، شفافیت آماری است به گونه‌ای که جزئیات معاملات برای همگان قابل استخراج بوده و به عبارتی شرایط بازار یک محصول خیلی سریع در داده های بورس کالا قابل رویت است.پبرای مثال وقتی تقاضا برای خرید یک محصول بالا می‌رود و در تغییرات قیمتی خود را نشان می‌دهد، یک سیگنال به متولیان و سیاست‌گذاران داده می‌شود که در آن بازار کمبود عرضه وجود دارد؛ باید دقت شود که بورس کالا، بستر معامله است و خود در روند قیمت‌ها نقشی ندارد، بلکه این میزان عرضه و تقاضا است که روند قیمت‌ها را مشخص می‌کند.

درباره بازار خودرو نیز با وجود شرایط تولید و عرضه و تقاضا، اما آمارها بیانگر روندی مثبت برای فعالان بازار خودرو و مردم به عنوان مصرف کنندگان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بندۀ خدا!

    متاسفانه اين نحوۀ قيمت گذاري در جايي كاربرد دارد كه انحصار عرضه در دست گروه خاصي نباشد. وقتي كه عرضه، جوري كنترل مي‌شود كه همواره تقاضا را بالا نگه دارد هيچوقت قيمت ها پايين نخواهد. به قول معروف فكر نكن همه مردم اوني هستن كه تو فكر مي‌كني!!!!

    • ناشناس

      دقیقا فرمایشتون متین

  • ناشناس

    با سلام
    در تکمیل بیانات گوهر بار بنده خدا!
    … خودتونید…

  • خاک بر سرها

    بچپوووووونید
    و کماکان مردم با درصد عقل زیر یک موجود میباشد
    حق این مردم گرانی و گرانی و گرانی است و حتی شرایطی بدتر
    مقصر تمام گرانی ها خود مردم صف نشین هست و بس
    دولت هم در حال سواری گرفتن
    یه مشت آهن پاره باقیمت های نجومی و متقاضیان کم عقل

  • ناشناس

    خودرو 185 تومن 485 فروخته میشه این افتخار داره ؟ بعدمیاد تو بازار 700تومن واقعا دستتون درد نکنه