کد مطلب: ۴۵۵۱۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه / طرحی که هنوز به هیات رئیسه مجلس نرسیده است

آخرین جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه / طرحی که هنوز به هیات رئیسه مجلس نرسیده است

به گفته یک نماینده مجلس یازدهم طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، برای کنترل سوداگری ملک، خودرو و… امروز توسط نمایندگان امضا شد و احتمالا فردا تقدیم هیات رئیسه می‌شود.

احسان خاندوزی، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: امضاهای امروز: ۱-طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، برای کنترل سوداگری ملک، خودرو و… ۲- طرح یکپارچه کردن دیتای همه دستگا‌ه‌های حمایتی به تفکیک کد ملی ایرانیان. هر دو از اولویت‌های پیگری خواهد بود.

وی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: احتمالا این طرح مالیات بر عایدی سرمایه فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم شود.

همچنین در گزارش تسنیم از این طرح آمده است: نرخ‌های مالیاتی در سهام، سهم الشرکه، حق تقدم و سایر اوراق بهادار: برای دوره تملک کمتر از شش ماه به نرخ بیست (۲۰) درصد؛ دوره تملک بیش از شش ماه تا سقف دو سال به نرخ ده (۱۰) درصد؛ برای دوره تملک بیشتر از دو سال سال به نرخ پنج (۵) درصد تبصره- در موارد خرید و فروش متعدد یک یا چند نوع سهام، سهم الشرکه و حق تقدم، محاسبه عایدی سرمایه و تعیین دوره تملک آن بر اساس ترتیب تاریخ خریدهای انجام شده از اولین خریدهای همان سهم صورت می‌گیرد.

انتشار این خبر با واکنش کاربران توئیتری نیز همراه بوده است.

یکی از کاربران در این خصوص در توئیتر خود نوشت: «ای کاش نمایندگانی که اخیرا در مجلس مستقر شدند بدانند که ما شور انقلابی شما رو درک می‌کنیم اما باید درک کنید که ارایه طرح بدون بررسی کارشناسی به ویژه بازار سرمایه رو دچار التهاب می‌کنه! توییت های شما از دیروز بورس رو بهم ریخته پاسخگو باشید!».

کاربر دیگری نوشت: «اصلا این کارشون معنی نمیده. وقتی شرکت‌ها خودشون دارن مالیات میدن، دوباره یک مالیات دیگه از سهام دار باید بگیرن».

کاربری نیز با اشاره به اختلالات هسته معاملات بورسی نوشت:«مالیات؟ مالیات گرفتن حساب و کتاب داره! مگه میشه از همه چی مالیات گرفت و خدمات نداد؟!! هسته خراب آنلاین خراب!»

همچنین در این خصوص براساس پیشنهاد وزارت اقتصاد برای لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم، نرخ مالیات بر عایدی بر اساس مدت تملک یک سال و کمتر ۲۵ درصد و بیش از یک سال تا شش سال به‌ازای هر سال ۲٫۵ واحد درصد از نرخ مذکور کاهش خواهد یافت، همچنین برای معاملات هفت سال و بیشتر نرخ مذکور ۱۰ درصد لحاظ شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخذ مالیات سنگین از مردم باید دولت در قبالش خدمات اجتماعی سنگین هم به مردم بده مثل بیمه رایگان دارای بازنشتگی و خدمات درمانی رایگان در بهترین بیمارستانها و تحصیل رایگان مدرسه و دانشگاه با بهترین خدمات آموزشی و در صورت بیکاری حمایت دولت از فرد با آخرین حقوق دریافتی و بسیاری از خدمات رایگان دیگر که تمامی این امکانات در بالاترین سطح در کشورهایی مثل کانادا _اتریش-نروژ_سوئد-دانمارک-سوئیس-امارات متحد عربی بطور کامل و دقیق اجرا میشه ولی در کشور ایران فقط میخوان مالیات بصورت یکطرفه بگیرن

  • ناشناس

    خجالت باید بکشن این دولت و نماینده ها در ضمن مگه خرید و فروش سهام ۱/۵ درصد کارمزد نمیگیرن خداییش دولت ما اصلان انصاف داره فقط باید تاسف خورد

  • ناشناس

    سلام اولا نرخ ۲۰ درصد پایین است و دست دلالان را از بازار مسکن ارز خودرو و طلا قطع نمی کند فقط قیمت را افزایش می دهند دوما نرخ باید موثر۷۰ الی ۸۰ درصد باشد یعنی عایدی دلالی کمتر از تولید و سود بانکی باشد ثانیا این مالیات ابتدا در بازارهای غیر مولد مثل دلالی مسکن و خودرو اجرا و سپس در بازار مولد سرمایه با نرخ پایین تر اجرا شود و پس از آن نرخ سود بانکی کاهش یابد در آلمان که کشور تولیدی و صادراتی است این نرخ ۴۰ درصد است خواهشها از تجربیات دیگر کشورها استفاده کنید و خودتان در این زمینه فکر نکنید

  • مهدی دولتی

    تجارت نیوز داره تمام امکانات رو برای جلوگیری از بهبود وضعیت اقتصاد کشور میکنه. همه ی خبرگزاری های اقتصادی ایران مثل اقتصادنیوز و تجارت نیوز در راستای اهداف سرمایه گذاران کلان حوزه های مختلف و برای سود بشتر اونا ایجاد شدن. این هراس از مالیات دادن هم نشونشه. باید شماها گیر دولت های اروپایی و سقف مالیات بالای 50 درصد بیفتین تا آدم بشین. خب معلومه وقتی مالیات بالا ندیم خدمات بالا هم دریافت نمیکنیم. اون دوستانی که این همه از خدمات میگن خودشون یک مقایسه بین مالیات های ایران و کشورهای غربی بکنن. در کانادا و آمریکا دولت سالانه برای زمین مالیات میگیره حتی اگر مال خودت باشه. در کانادا تمامی زمین ها متعلق به دولته حتی اگر دویست سال براش مالیات داده باشن. در برخی کشورهای اروپایی سقف مالیات بالای 60 درصده نه مثل ایران که رقم خجالت آوره 25 درصده. دوما اول باید مالیات داد تا خدمات بالا بره . این دوستانی که نظر دادن چطور توقع دارن که خدمات قبل از مالیات باشه. متاسفانه سفته بازان همونطور که از نظرها پیداست بزرگترین مشکل کشورند و جلوی هر اتفاق مثبتی مثل مالیات بر عایدی سرمایه رو با پمپاژ رسانه ای و ت خریب گسترده میگیرن.

  • ناشناس

    مالیات رو بابت هسته خراب کارگزاری هنگ بابت قطع سامانه آنلاین بابت ضرر های هنگفت به سهامدارن میخواین بگیرین؟؟

  • محمد

    نرخ اعلامی کاملا بجا هست. باب شده هر کی میاد یه خونه میخره ۲هفته بعد ۲۰۰ تومن میزاره روش میده بعدی…و….. بین خودشون دست به دست میکنن.

  • مسعود

    خسته نباشید به نمایندگان با دانش و فرهیخته. دریافت مالیات از سود فروش سهام در حالی که کارخونه خودش مالیات میده آن هم جهت حمایت از تولید. واقعا خیلی باحالید.

  • ناشناس

    آقای نماینده مجلس سرمایه گذاری در بازار بورس سرمایه گذاری غیر مولد نیست که بخوایین ازش مالیات بگیرید این سرمایه گذاری کاملا مولده و در حال حاضر هم مالیات بیش از اندازه از این بخش دریافت میشه. یعنی مالیات چند جانبه میخاید بگیرید از تولید مولد و اقتصاد زیرزمینی رو گسترش میدین! یک بچه 3 ساله هم اینارو میفهمه! در واقع سهامدار صاحب کسب و کاره. واقعا نمیدونم شما که همچین چیزهایی رو نمیدونین چطور رفتین برای تکیه به کرسی مجلس کاندید شدید و انتخاب شدید!!!!!!؟؟؟

  • تارا

    فقط ترو خدا به نفع قشر ضعیف باشد…نه اینکه فقیر فقیرتر شود

  • هموطن

    بذارید از راه برسی بعد اینجوری بازار بورس رو بهم بریز آخه مرد حسابی سالی که در آن با نام جهش تولید، همه امکانات باید در جهت تحقق این واقعیت پیش برود از جمله سرمایه گذاری در بورس برای حمایت از صنعت مولد، این چه حرف ناپخته و شاید … هست که میزنی یه کم فکر کن بعد طرح بده