خبر فوری:

کد مطلب: ۷۳۹۵۸۰

برق صنایع محدود می‌شود

برق صنایع محدود می‌شود

سخنگوی صنعت برق از اعمال محدودیت مصرف 10 درصدی برق در صنایع کشور خبرداد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی، درباره قطعی برق صنایع در آغاز فصل زمستان اظهارداشت: براساس برنامه ریزی وزارت نیرو و شرکت توانیر تلاش شده است انرژی بخش‌های مختلف از جمله صنایع، تجاری و خانگی به صورت پایدار تامین شود اما با توجه به رشد قابل ملاحظه مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی وزارت نیرو، محدودیت‌هایی را در سقف مصرف ایجاد کرده است.

وی با بیان محدودیت‌های اتخاذ شده برای کاهش رشد مصرف برق، گفت: وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق محدودیت هایی در بخش خانگی و تجاری از جمله محدودیت درروشنایی معابر، ادارات و مشترکان پرمصرف ایجاد و در بخش صنایع انرژی بر نیز محدودیت ۱۰ درصدی مصرف برق اعمال کرده است.

این مقام مسئول وزارت نیرو با بیان اینکه تامین برق صنایع به تامین سوخت نیروگاه‌ها وابسته است، تصریح کرد: اگر سوخت نیروگاه‌ها تامین شود، مشکل تامین برق صنایع نیز حل خواهد شد و امیدواریم با رفع محدودیت‌های تدریجی بتوانیم گشایش‌هایی را در بخش صنایع داشته باشیم.

رجبی مشهدی با تاکید بر صرفه جویی برق در بخش خانگی و تجاری، خاطرنشان کرد: با مصرف بهینه برق در این دو بخش می توان محدودیت ۱۰ درصدی برق صنایع را جبران کرد و بسیاری از محدودیت‌ها را برداشت.

وی همچنین به قطع گاز صنایع اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به تشویق‌های بسیار خوب شرکت ملی گاز برای بخش خانگی، پیش بینی شده است در این بخش از انرژی کشور مصرف کاهش یابد و همزمان محدودیت‌های مصرف برق نیز کمتر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی های لازم با وزارت صمت برای رفع محدودیت های برق صنایع گفت: در حال حاضر محدودیت‌های مصرف برق صنایع خیلی سنگین نیست و فقط ۱۰ درصد است که امیدواریم با رفع موانع محدودیت‌های مصرفی مصرف بهینه برق خانگی ، تجاری و تامین سوخت نیروگاه ها محدودیت ۱۰ درصدی برداشته شود.

رجبی مشهدی درباره قطع برق یک کارخانه فولاد در عجب شیر استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم ولی یقینا پیگیری خواهد شد اما در عین حال، باید بگویم برق هیچیک از واحدهای تولیدی و صنعتی برق تاکنون قطع نشده است.

منبع:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.