کد مطلب: ۱۷۴۰۷۹

مخالفت محیط زیست با تخریب فضای سبز پادگان ۰۶

مخالفت محیط زیست با تخریب فضای سبز پادگان ۰۶

مدیرکل محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه محیط زیست مخالف هرگونه تخریب فضای سبز، قطع درختان و تغییر کاربری باغ‌ها است، گفت: بر اساس قانون هوای پاک سرانه فضای سبز باید تا 10 سال آینده به 15 متر برسد.

کیومرث کلانتری با اشاره به وضعیت پادگان ۰۶ و پیگیری محیط زیست گفت: متولی فضاهای سبز درون شهر تهران، شهرداری است و با توجه به اینکه این پادگان هم درون محدوده شهری قرار دارد مسئولیت فضای سبز آن بر عهده شهرداری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: البته محیط زیست مسئولیتی برای حفظ فضای سبز درون شهر ندارد ولی از آنجا که جایگاه نظارتی دارد تذکرات لازم داده می‌شود.

وی ادامه داد: محیط زیست با هرگونه تغییر کاربری فضای سبز مخالف است و با قطع اشجار که توجیه علمی و فنی نداشته باشد مخالفت می‌کند. البته در مواردی درخت مریض و پوسیده است که اگر قطع نشود به ضرر است که در این موارد نیز باید قطع درختان توجیه داشته باشد.

کلانتری به سهم سرانه فضای سبز در تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 23 قانون هوای پاک که مرداد ماه سال جاری ابلاغ شد، سرانه فضای سبز باید به 15 متر تا 10 سال آینده برسد و شهرداری تهران باید برنامه‌های لازم برای رسیدن به این عدد را ارائه کند تا سرانه فضای سبز پایتخت افزایش یابد.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.