کد مطلب: ۶۶۱۲۹۰

معاون وزیر ارتباطات گفت:

لغو تمدید خودکار کارت‌های بانکی خلاف دولت الکترونیکی است

لغو تمدید خودکار کارت‌های بانکی خلاف دولت الکترونیکی است

در پی ابلاغیه روز گذشته بانک مرکزی مبنی بر لغو تمدید خودکار کارت‌های بانکی، معاون وزیر ارتباطات خواستار توضیح این تصمیم بانک مرکزی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه لغو تمدید خودکار کارت‌های بانکی خلاف دولت الکترونیکی است٬ از بانک مرکزی خواست دلایل خود را برای این تصمیم توضیح دهد.

بر اساس گزارش آی‌تی‌ایران ، طبق ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌ها، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی حداکثر تا پایان ماه جاری ادامه دارد. از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ نیز مشتریان باید برای تمدید عابر بانک‌های خود به صورت حضوری به بانک‌ها مراجعه و اقدام کنند.

این در حالی است که اجرای کامل دولت الکترونیک یکی از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم عنوان شده است.

بانک مرکزی از زمان شیوع کرونا در کشور، تمدید اتوماتیک تاریخ انقضای کارت‌های بانکی را اجرایی کرد. هدف از تصمیم کاهش حجم مراجعات مشتریان به بانک‌ها بود.

در این زمینه رضا باقری‌اصل معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت: این تصمیم بانک مرکزی به نوعی خلاف اهداف دولت الکترونیکی به شمار می‌رود. دوستانی دلسوز، این اقدام بانک مرکزی را نقد می‌کنند و خلاف دولت الکترونیکی می‌دانند.

وی تاکید کرد:حتما مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی توجیهی دارد. شایسته است بانک مرکزی دلایل خود را برای این تصمیم به اشتراک گذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچی فقط بخاطر اینکه پولی از مردم بگیرن .متعجبم وقتی کارتی هنوز خراب نشده و کار میکنه چرا باید ابطال بشه و کارت جدید صادر بشه . به نظر شما چه دلیلی میتونه داشته باشه؟