خبر فوری:

کد مطلب: ۳۱۴۹۷۵

مداخله به موقع بانک مرکزی در بازار ارز

مداخله به موقع بانک مرکزی در بازار ارز

رییس کنفدراسیون صادرات ایران مداخله به موقع بانک مرکزی در بازار ارز را عامل افت ناگهانی قیمت‌ها و بهبود شرایط عنوان کرد.

محمد لاهوتی درباره وضعیت بازار ارز ، اظهار داشت: به نظر من مدیریت بازار ارز بر عهده بانک مرکزی است و نوسانات اخیر که به انفجار قیمت منجر شد دلیل جز عدم مداخله بانک مرکزی در این بازار نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز،لاهوتی افزود: پیش از این بانک مرکزی وظیفه خود را صیانت از منابع ارزی کشور می دانست و به همین دلیل دخالت خود را در بازار کاهش داد و شاهد تاثیر آن در بازار بودیم. رییس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: اما در نشست سران سه قوه تصمیم بر این شد که دوباره این اختیار در حیطه وظایف بانک مرکزی قرار بگیرد و با مداخله، مدیریت بازار ارز را بر عهده داشته باشد.

لاهوتی با اشاره به ورود بانک مرکزی به بازار ارز، گفت: پس از این اقدام شاهد افت یکباره قیمت دلار از ۲۰ هزار تومان به حدود ۱۴ هزار تومان بودیم. وی با غیرواقعی دانستن این ارقام، گفت: در این ربهه زمانی عرضه و تقاضا کم اما پرقدرت بود زیرا تنها ۲ یا ۳ درصد خرید در بازار و معامله ۹۷، ۹۸ درصد بازار را مدیریت کرد که بانک مرکزی توانست با مداخله تا حدودی این بازار را مدیریت کند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران، گفت: پیش بینی من این است که با ادامه روند مداخله بانک مرکزی نرخ دلار به کمتر از حدود ۱۰ هزار تومان باید باشد و طبق تجربیات نیز اقتصاد کشور هم تاب و توان نرخ های بشتر از ۸ یا ۹ هزار تومان را ندارد.

به گفته لاهوتی، امروزه صادرکنندگان و واردکنندگان در خصوص عرضه و خرید ارز با مشکل مواجه شده‌اند زیرا نرخ های بیش از ۱۰ هزار تومانی صرفه ندارد. رییس کنفدراسیون صادرات ایران، گفت: بانک مرکزی با به دست گرفتن دوباره جایگاه قانونی خود در شرایط فعلی کشور می‌تواند نرخ ارز را به قیمت واقعی خود نزدیک کند و به نظر من قیمت‌های فعلی نیز همچنان حباب دارد.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.