خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۸۲۸۴

مدیریت پایدار لازمه ایجاد اشتغال پایدار است

مدیریت پایدار لازمه ایجاد اشتغال پایدار است

قاسمی گفت: در فاکتورهای ناپایداری مشاغل ابتدا باید مدیریت به پایداری برسد، سپس سرمایه را به افرادی اختصاص بدهیم که دارای شاخص‌های ایجاد مشاغل پایدار هستند.

احمد قاسمی، مدیر هلدینگ کسب‌و‌کار کشور، عضو هیئت علمی دانشگاه و مبدع نظریه پایداری مشاغل در ایران، در خصوص مشاغل پایدار، توسعه و تثبیت اقتصادی، اظهار کرد: مفهوم پایداری مشاغل به بحث‌هایی از قبیل کاهش مستمر قیمت تمام شده، توسعه نیروی انسانی، توسعه سرمایه‌گذاری به مدت ۳ سال، تولید ارزش به جای تولید محصول، نوآوری به صورت مداوم، استانداردسازی، دارا بودن برند، درآمدزایی و تنوع محصول مربوط و مشاغلی که این مشخصه‌ها را داشته باشند به آنها شغل پایدار اطلاق می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: متوسط پایداری مشاغل در دنیا بیش از ۷۸ درصد است که در ایران این رقم به کمتر از ۵ درصد می‌رسد و دلیل این امر این است که کمتر از ۵ درصد از مشاغل ما دارای این عناصر ذکر شده برای مشاغل پایدار هستند.

مدیر هلدینگ کسب‌و‌کار کشور با بیان اینکه مشکل ما در کشور مربوط به مدیریت است نه سرمایه گفت: در بررسی فضای کسب و کار ایران ۱۰ شاخص ناپایداری مشاغل و طولانی بودن مجوز ر برای اخذ کسب و کار ایجاد کرده که موجب شده فضای کسب و کار کشور ما رتبه ۱۳۸ را در بین ۱۴۰ کشور دنیا داشته باشد.

وی با اشاره به این ۱۰ شاخص بیان کرد: بالابودن قیمت تمام شده در کشور، بازار محور نبودن محصولات ما در بخش تولید، نبودن زیرساخت‌های اشتغال مانند سامانه‌های اطلاعاتی کسب‌و‌کار، نبود برند و استاندارسازی برای مشاغل، عدم نیروی انسانی غیرماهر، نبود مهارت‌ها براساس نیاز بازار، موانع دولتی و شبه کارشناسی، عدم تنوع محصول، بازار محدود، سرعت کم دولت نسبت به تغییرات بازار از عوامل عدم پایداری مشاغل در کشورماست.

قاسمی ادامه داد: در فاکتورهای ناپایداری مشاغل ابتدا باید مدیریت به پایداری برسد، سپس سرمایه را به افرادی اختصاص بدهیم که دارای این شاخص‌ها هستند در این صورت می‌توان قطعا با مدیریت درست به اشتغال پایدار دست پیدا کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: محصول ما خدمات، کالا و ایده است که ایده در دنیا ۳۰ درصد اقتصاد جهانی را شکل می‌دهد و باید برای اشتغالزایی در حوزه سرویس و خدمات از جمله فعالیت‌های مربوط به آی تی و حوزه گردشگری برنامه ریزی بکنیم.

وی تاکید کرد: ایران تنها کشوری است که موضوع بازاریابی در آن به صورت حرفه‌ای درنظر گرفته نمی‌شود و باید قبل از تولید و کسب به این مسئله توجه کرد که در حال حاضر وزارت کار بر روی این مسئله همت و عزم خوبی داشته و امید است بتوانیم با تربیت بازاریابان حرفه‌ای بین تولید‌کننده و مشتری ارتباط برقرار کنیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.