کد مطلب: ۱۳۲۲۵۲

مدیریت یکپارچه شهری موجب درآمدزایی پایدار می‌شود

مدیریت یکپارچه شهری موجب درآمدزایی پایدار می‌شود

یک کارشناس ارشد مدیریت شهری لایحه مدیریت یکپارچه را راهی برای برون‌رفت از مشکلات کلانشهرها بیان کرد و گفت: اگر مدیریت واحدی اعمال شود بسیاری از ریخت و پاش‌ها، بی‌برنامگی و موازی‌کاری‌ها از بین می‌رود.

مهدی اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز ، با بیان اینکه شهر تهران به عنوان پایخت ایران و یکی از کلانشهرهای بزرگ دنیاست که از امکانات بسیاری برخوردار است، گفت: این در حالی است که هنوز مردم این شهر رنگ آسایش و آرامش را به خود ندیده‌اند و نتوانسته‌اند همچون یک شهروند واقعی زندگی کنند.

وی افزود: در تهران هر سازمان و ارگانی به صورت جزیره‌ای برای خود کار می‌کند و مدیریت یکپارچه و واحدی وجود ندارد.

اسدبیگی با اشاره به اینکه لازمه هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌ها با یکدیگر استقرار مدیریت واحد شهری است، اظهار داشت: هم‌اکنون شهر در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و تاسیساتی خود با مشکلاتی رو به رو است که به خاطر عدم هماهنگی میان سازمان‌ها به وجود آمده و این ناهماهنگی‌ها سبب شده سرعت و کیفیت اجرای پروژه‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: 70 درصد جمعیت کشور در شهرها ساکنند و بر همین اساس نمی‌توان از نبود یک مدیریت یکپارچه در مدیریت شهری غافل شد.

اسدبیگی با تاکید بر اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری باید از قالب شعارمحوری خارج شود، تصریح کرد: کنش و واکنش‌های سیاسی موجب شده تا این طرح به سرانجام نرسد.

این کارشناس شهری چابک‌تر شدن شهرداری‌ها را منوط به تحقق طرح یکپارچه مدیریت شهری می‌داند و معتقد است: برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در سطح شهرها و شوراهای کشور باید لایحه مدیریت واحد شهری به مجلس ارائه شود.

اسدبیگی لازمه توسعه کیفی زندگی در شهر را تحول در حوزه خدمت‌رسانی بیان کرد و گفت: برای تامین رفاه و آسایش هر چه بیشتر شهروندان باید از راهکارهای بهتری بهره جست.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری طرحی است که در وهله نخست می‌توان آن را از شهرهای بالای 200 هزار نفر آغاز کرد، افزود: در حال حاضر بالغ بر 1230 شهرداری در کشور وجود دارند که اگر بتوانند بر مبنای یک مدیریت واحد و بر اساس راهکارهای قانونی مدیریت امور شهری را بر عهده بگیرند، سیستم نظارت متمرکز دولتی کاهش یافته و سبب بهبود شرایط می‌شود.

به گفته اسدبیگی این مدل از مدیریت که هم‌اکنون در کشور ما وجود دارد سبب اتلاف بودجه‌های کلانی شده و انسجام اداری و کاری را نیز از بین برده و این در حالی است که با اجرای طرح یکپارچه مدیریت شهری درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد شده و با شهرفروشی‌های موجود مقابله می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.