کد مطلب: ۲۴۶۱۰۰

مذاکرات برای پرواز مستقیم تهران-عشق‌آباد

مذاکرات برای پرواز مستقیم تهران-عشق‌آباد

نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران و رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان برگزار شد.

بخش نخست نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونین و رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزراء و وزیر امور خارجه ترکمنستان در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این دیدار با بیان اینکه تمامی مذاکرات به‌صورت صمیمی و دوستانه و در جهت پیشبرد روابط انجام خواهد گرفت، گفت: در این نشست از جانب دو رئیس‌جمهور ایران و ترکمنستان دستور داریم تا تمامی مسائل و موضوعات را با حسن نظر کامل و با هدف برداشتن گام‌هایی به پیش بررسی کنیم، امید دارم این سفر با موفقیت کامل انجام گرفته و ما بتوانیم به تمامی ماموریت‌هایمان عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور ترکمنستان و مذاکرات انجام گرفته با رئیس‌جمهور این کشور اضافه کرد: من در این سفر خواستار فعال شدن پرواز مستقیم از ایران به ترکمنستان بودم و تقاضا دارم تا در این نشست نیز، تاریخی را برای برقراری پرواز حداقل بین تهران - عشق‌آباد و مشهد - عشق‌آباد مشخص کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای نیز افزود: طی گفتگوهای قبلی، قرار بر این شد تا مروری برای کاهش هزینه‌های ترانزیت بین ۲ کشور انجام دهیم، در این راستا جلسه‌ای بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با مسئولان مرتبط از هئیت ترکمنی طی روز آینده انجام خواهد گرفت که امید داریم به نتایج خوب و قابل قبولی دست یابند.

این عضو دولت دوازدهم همچنین درخصوص پروژه احداث پل جدید سرخس - سرخس گفت: در این خصوص نیاز داریم تا خط مرزی را بر روی پل اجرا کنیم که از این سو باید محل نصب پرچم‌ها مشخص شود، ما در ایران هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه را انجام داده و از شما تقاضا داریم تا اقدامات لازم در این جهت را انجام دهید.

وی درخصوص بخش حمل و نقل ریلی بین ۲ کشور اعلام کرد: در این زمینه نیز دستور داریم تا هرچه سریعتر بدهی‌های موجود را پرداخت کنیم که هم‌اکنون قسط اول آن پرداخت شده است، همچنین آماده هستیم در این سفر در مورد جدول زمانبندی پرداخت هماهنگی‌های لازم با شما را داشته باشیم.

آخوندی با تأکید براینکه ظرفیت ترانزیت ریلی بین ۲ کشور ایران و ترکمنستان چندین برابر وضع موجود است گفت: باید در این راستا حداکثر تلاش و همکاری را برای ارتقای ظرفیت تولید بین ۲ کشور به کارگیریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه کریدور شمال به جنوب، شرق به غرب و موافقتنامه عشق‌آباد از سوی ایران ابراز تمایل کرد و افزود: از شما نیز دعوت می‌کنیم تا در این حوزه هماهنگی و همکاری لازم با ما را داشته باشید.

مردوف نیز در ادامه این جلسه گفت: امید داریم تا گفتگوهای انجام گرفته در نهایت به ایده‌های مطلوبی دست‌یافته و منجر به افزایش هرچه بیشتر روابط بین ۲ کشور شود.

وی در پایان با بیان اینکه ما از سوی رئیس‌جمهور ترکمنستان حامل پیام خوبی برای سران کشور ایران به ویژه وزیر راه و شهرسازی هستیم گفت: تلاش می کنیم تا اقدامات و مذاکرات ما در این نشست به نقطه عمل دوجانبه خوبی ختم شود.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.