کد مطلب: ۶۷۱۲۳۲

مذاکرات در چه صورتی به نتیجه می‌رسد؟/ زمان قطعی مذاکرات مشخص است؟

مذاکرات در چه صورتی به نتیجه می‌رسد؟/ زمان قطعی مذاکرات مشخص است؟

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات احیای برجام درباره علت انتخاب قطر برای محل مذاکرات توضیحاتی داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار مذاکرات برجامی ایران چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: مذاکره مستقیمی با آمریکا در کار نیست.

اما در مورد ادامه مذاکرات باید بگویم نمی‌شود مذاکره را در یک نقطه تعریف کرد و بگویم با دیدار و سفر بورل تمام می‌شود؛ مذاکره فرآیندی است که طی می شود و در این فرآیند نقش های متفاوتی بازی می‌شود و سفرهای مختلف و جلسات متوالی برگزار می‌شود تا به یک نقطه برسد.

عباس گلرو در گفتگو با عصر ایران افزود: امیدوارم و اعتقاد دارم که کار تقریبا به نقطه نهایی رسیده است و اگر مقدار ی طرف مقابل از موضع عناد و عدم تمرکز بروی کار خارج شود قطعا مذاکرات به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها روی کار تمرکز ندارند آنها پرونده هسته‌ای را متمرکز مدیریت نمی‌کنند چون انتخابات میان دوره‌ای کنگره را دارند لذا روی پرونده هسته‌ای تمرکز ندارند.

بایدن و تیمش هم انسجام فکری ندادند و به همین دلیل ما چیز روشنی را طرف آمریکایی نمی‌بینم.

چرا قطر به عنوان محل مذاکرات انتخاب شد

همچنین مرندی مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات احیای برجام در گفتگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه ایران، قطر را برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ما است، تاکید کرد: با توجه به جنگ اوکراین و سخت شدن شرایط آمریکایی‌ها و اروپایی ها، امضای توافق به سود آمریکا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران کشور قطر را برای مذاکرات انتخاب کرد گفت: مذاکرات چه در وین باشد چه قطر و چه عمان سیاست رئیسی، رئیس جمهور ایران ایجاد بهترین روابط با همسایگان است و اکنون نتیجه این سیاست را می بینیم.

براساس این گزارش، شبکه قطری الجزیره روز گذشته به نقل از یک مسئول ایرانی اعلام کرد که احتمال دارد از سرگیری مذاکرات احیای برجام به جای وین در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: قطر هم شانس بیشتر و هم تمام امکانات لازم برای میزبانی از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای را دارد. برای تحقق یک توافق قوی و مستحکم تلاش می کنیم و این نیازمند به رسمیت شناختن منافع ملی ایران از سوی واشنگتن است.

زمان قطعی مذاکرات مشخص است؟

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: دور جدید مذاکرات برای احیای برجام طی روزهای آینده و در هفته جاری برگزار می‌شود.

او درباره مکان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: زمان قطعی برگزاری مذاکرات قطعی شده است و مکان آن نیز تقریبا مشخص شده است.

او افزود: اجازه دهید چند ساعت آتی تصمیمات نهایی اتخاذ شود هم در باره محل تصمیم گیری خواهد شد. یکی از کشورهای خلیج میزبان خواهد بود و طی روزهای آتی و در همین هفته این ملاقات انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اینکه در محتوا و در شکل و موضوع توافقاتی شده است آن را تایید می‌کنم، مهمترین موضوعات مذاکرات این بود که آمریکا تعهد داده به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ عمل و انتفاع اقتصادی ایران را تضمین می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرمان

    یکی از کشورهای (خلیج) میزبان خواهد بود؟؟!کدام (خلیج)؟؟