خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۴۳۵۰

مراقب سهمیه کارت سوخت خود باشید!

مراقب سهمیه کارت سوخت خود باشید!

سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: اگر حين سوخت‌گيري فرد کارت سوخت خود را بيرون بياورد، ممكن است بين يك تا ۳.۹۹ ليتر از سهميه سوخت فرد كم شود.

در روزهاي اخير شايعاتي مبني بر كم شدن ناگهاني سهميه سوخت از كارت‌هاي سوخت پخش شد. هر چند در ابتدا شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در اين خصوص موضع‌گيري‌هايي نكرد اما با افزايش تعداد شكايت‌ها اين شركت اعلام كرد كه غيب شدن سهميه سوخت براي تمام افراد نيست و تنها سهميه آن دسته از خودروهايي كم مي‌شود كه مالكان‌شان به روند سوخت‌گيري درست بي‌اعتنا هستند. در واقع اگر افراد مراحل سوخت‌گيري را رعايت نكنند و قبل از مشاهده پيغام «لطفا كارت خود را‌ برداريد» و گذاشتن نازل در جاي خود اقدام به برداشتن كنند از سهميه آنها كاسته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اين راستا فاطمه كاهي، سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌ها گفت: «اين سيستم در سامانه هوشمند براي پيشگيري از تخلفات از همان ابتدا يعني سال ۱۳۸۶ براي سيستم تعريف شده و اين بدين معنا نيست كه تاكنون تخلفي در اين باره اتفاق افتاده باشد بلكه تنها هدف افزايش ايمني شبكه بوده است».

او در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اين موضوع كه اين سامانه به منظور افزايش ايمني سيستم طراحي شده است، تصريح كرد: اگر اين سيستم پيش‌بيني نمي‌شد وقتي فرد كارت را خارج مي‌كرد تا هر ميزاني مي‌توانست سوخت‌گيري كند بدون اينكه از سهميه او كاسته شود به همين دليل براي جلوگيري از چنين مواردي اين طرح در سامانه اجرا شده است.

سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اين مساله كه اين موضوع يكي از شرايطي است كه ايمني سيستم را براي جلوگيري از تخلف افزايش مي‌دهد، تصريح كرد: اگر حين سوخت‌گيري فرد کارت سوخت خود را بيرون بياورد، ممكن است بين يك تا ۳.۹۹ ليتر از سهميه سوخت فرد كم شود اما اگر كارت را حين سوخت‌گيري خارج نكند هيچ اتفاقي نمي‌افتد و نياز به هيچ محاسبه‌اي نيست.

كاهي با اشاره به مراحل درست سوخت‌گيري توسط افراد، اظهار كرد: لازم است در ابتدا فرد كارت را در كارت‌خوان گذاشته، رمز را وارد كرده و سوخت‌گيري را آغاز كند و در پايان سوخت‌گيري نيز نازل را قطع كرده و پس از مشاهده علامت و پيغام «كارت خود را ‌برداريد» كارت خود را خارج كند كه در اين صورت هيچ سهميه‌اي از افراد كم نمي‌شود و اين موضوع نيز هميشه در سيستم وجود داشته است.

او در پاسخ به اين سوال كه چرا عدد ۳.۹۹ براي اين موضوع تعيين شده است؟ گفت: اين مساله مربوط به افراد نمي‌شود و لزومي ندارد كه مردم نگران اين موضوع باشند، چراكه در نحوه سوخت‌گيري افراد تغييري ايجاد نشده و هر كسي تا هر ميزاني كه بخواهد، مي‌تواند سوخت‌گيري كند، فقط اين موضوع مشروط به اين است كه فرد كارت خود را هنگام سوخت‌گيري خارج نكند. سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد به اين مساله كه عدد ۳.۹۹ يك پيمانه اندازه‌گيري است كه در سامانه براي حفاظت و امنيت سامانه درنظر گرفته شده، اظهار كرد: اطلاعيه‌اي كه اخيرا در اين باره منتشر شد فقط براي زماني است كه فرد كارت خود را حين سوخت‌گيري خارج كند.

به گفته او ۲۴ ميليون خودرو در كشور وجود دارد كه روزانه ۴ ميليون تراكنش ثبت مي‌شود و تنها براي زير نيم درصد ممكن است اين مشكل به وجود آيد از اين رو تاكيد ما به مردم هميشه اين بوده كه به نحوه صحيح سوخت‌گيري توجه كنند.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.