کد مطلب: ۲۸۶۶۹۳

مردم کم‌فروشی بنزین را اطلاع دهند

مردم کم‌فروشی بنزین را اطلاع دهند

پیروزبخت گفت: مطابق مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو خودروسازها ملزم شدند که خودشان استاندارد قطعات تولید داخل و وارداتی را مورد بررسی قرار دهند هر چند اگر خودروسازی در این مورد از ما کمک بخواهد با آنها همکاری خواهیم کرد.

در نشست خبری رئیس سازمان ملی استاندارد نیره پیروزبخت در خصوص تعاملات این سازمان با وزارتخانه‌های دیگر گفت: در ماه‌های اخیر با وزارت بهداشت تعامل خوبی داشتیم خصوصا در حوزه غذا و دارو که توانستیم به کارگروه‌های مشترکی برسیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: هچنمین در حوزه تجهیزات پزشکی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو ایجاد کردیم تا بررسی‌ها و استانداردها به بالاترین سطح برسانیم.

وی در خصوص بسته حمایتی این سازمان در حمایت از تولید گفت: یکی از مفاد این بسته این است که دیگر مواد اولیه برای امور استاندارد در گمرک معطل نمی‌ماند بلکه با تعهد تولیدکننده بعد از امور گمرکی مستقیم به کارخانه می‌رود و سازمان تمرکز و آزمایشات خود را بر روی کالای نهایی اعمال می‌کند. در بخش صادرات نیز کالا در واحد تولیدی توسط سازمان استاندارد ثبت می‌شود و پس از آن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی ما از کالاهای ایرانی حذف هزینه آزمون است تا پیش از این تولیدکنندگان از هزینه بالا شکایت داشتند در حالی که نسبت به سایر کشورها هزینه ما زیاد نیست اما از این به بعد ما نیز هزینه را اخذ نمی‌کنیم و برای صدور استاندارد و تمدید پروانه کالا را از بازار تهیه می‌کنیم.

پیروزبخت در خصوص مواد تشکیل دهنده برخی کالاها و اصالت آنها گفت: نگرانی که امروز ما و سازمان حمایت از مصرف کننده داریم این است که در برخی از کالاها آن چیزی که روی برچسب است با مواد داخل بسته‌بندی مطابقت ندارد و در و اقع فقط بهانه‌ای برای افزایش قیمت است که ما به همراه این سازمان این موارد را در حال بررسی هستیم.

نکته دیگر آنکه ما بر روی تجارت حلال تا حالا تمرکز نکردیم در حالی که حجم تجاری این برند در جهان 2500 میلیارد دلار است و سهم ما کمتر از یک درصد است زیرا تا پیش از این حلال بودن به عنوان یک بدیهی در صنعت ما شناخته می‌شد اما اکنون باید برای برند تجاری آن کار کنیم.

رئیس سازمان استاندارد در خصوص اعمال استانداردهای 85 گانه خود گفت: ما از اول دی ماه 97 بازرسی‌های خود را از خودروسازها شروع خواهیم کرد و اگر برنامه خودروسازان با استانداردهایی که ما تعریف کردیم مطابقت داشته باشند از طریق رسانه‌ها آن خودروها را اعلامه خواهیم کرد و تولیدات آن دسته از خودرسازها که نتوانند این استانداردها را پاس کنند خواهیم گرفت.

اطلاعاتی که من گرفتم این است که بیشتر خودروسازها خودشان را با این استانداردها همگام کرده‌اند. حالا امکان دارد برخی شرکت‌ها برای مطابقت با این استانداردها نیاز به زمان بیشتری داشته باشند که اگر نشان دهند دارای برنامه و زمان‌بندی هستند و به طور مثال شش ماه زمان بخواهند ما با آنها کنار خواهیم آمد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص قطعات یدکی خودرو گفت: مطابق مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو خودروسازها ملزم شدند که خودشان استاندارد قطعات تولید داخل و وارداتی را مورد بررسی قرار دهند هر چند اگر خودروسازی در این مورد از ما کمک بخواهد با آنها همکاری خواهیم کرد. مطابق قانون ما می‌توانیم در همه زمینه‌های قطعات خودرو ورود کنیم اما فعلا به خودروسازها این وظیفه محول شده اما در صورت لزوم هر زمان که صلاح بدانیم ورود خواهیم کرد.

پیروزبخت در خصوص نازل‌های پمپ بنزین و کم‌فروشی در پمپ‌بنزین‌ها گفت: بازرسی‌ها ما در این حوزه ادامه دارد و مرتب کیفیت بنزین‌ها واستاندارد آلایندگی آنها چک می‌شود در مورد نازل‌ها نیز آخرین بررسی‌ ما روز گذشته که تعطیل بود در پمپ‌بنزین‌های تهران صورت گرفت که مورد خاصی مشاهده نشد اما اگر مردم مورد خاصی را در خصوص کم‌فروشی و یا خرابی نازل‌ها مشاهده می‌کنند بلافاصله به ما اطلاع بدهند تا آن را در کمترین زمان بررسی کنیم.

رئیس سازمان استاندارد در خصوص آب معدنی گفت:‌ برخی استانداردهای آب معدنی و آب آشامیدنی با یکدگیر تفاوت دارند و هر دوی آنها مقوله‌ای جدا است این وظیفه مصرف‌کنندگان است که دقت کنند آبی را که مصرف می‌کنند آشامیدنی است یا معدنی اما سازمان استاندارد به همراه وزارت بهداشت بررسی‌های دقیقی را در خصوص استانداردهای این دو انجام می‌دهند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.