کد مطلب: ۶۳۶۸۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مرغ منجمد خارجی بدون مشتری ماند/ قیمت مرغ کاهش یافت؟

مرغ منجمد خارجی بدون مشتری ماند/ قیمت مرغ کاهش یافت؟

دولت با واردات مرغ منجمد از برزیل و ترکیه تنظیم بازار شب عید را در دستور کار قرار داد. با این حال دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ می‌گوید: به‌رغم قیمت پایین‌تر مرغ‌ منجمد خارجی نسبت به مرغ گرم، این محصولات بدون مشتری ماندند. اما قیمت‌ها تا حدودی کاهشی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب عید امسال به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، تقاضای چندانی برای خرید کالاهای اساسی ازجمله گوشت، مرغ، برنج و … وجود ندارد. در این بین حتی واردات مرغ منجمد از برزیل و ترکیه هم کمکی به تنظیم بازار نکرد. زیرا مردم به کیفیت محصولات نیز اهمیت می‌دهند.

در همین مورد دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ به تجارت‌نیوز گفت: بازار شب عید مرغ آرام است. هیچ تقاضای کاذبی در این بازار وجود ندارد. با آنکه مرغ منجمد از برزیل و ترکیه برای تنظیم بازار شب عید وارد بازار شد، اما باز تقاضایی برای خرید این محصولات وجود ندارد.

رضا مبصری توضیح داد: علت نبود تقاضا برای مرغ‌ منجمد به کیفیت و قابلیت مصرف آن بازمی‌گردد. این مرغ‌ها به گونه‌ای هستند که بعد از یخ‌زدایی باید بلافاصله به صورت یکجا مصرف شوند. در حالی که ممکن است یک وعده مرغ کامل برای بسیاری از خانوار زیاد باشد. به همین دلیل خرید این مرغ برای آن‌ها حتی صرفه اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: البته با واردات مرغ منجمد بازار مرغ گرم ثبات پیدا کرد. طوری که قیمت مرغ در میادین اصلی ۲۰۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب توزیع می‌شود

قیمت مرغ منجمد چند؟

مبصری درباره قیمت‌ها نیز اعلام کرد: فروشندگان مرغ منجمد برزیلی و ترکیه‌ای را با قیمت ۲۰ هزار تومان می‌فروشند. قیمت این کالا در مراکز عمده‌فروشی ۱۸ هزار تومان است.

او اضافه کرد: مرغ منجمد وارداتی در فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های دولتی و نظامی هم توزیع شد، اما باز هم بدون مشتری ماند.

پیش‌تر فخرالدین احمدی، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی از حذف شدن ماهی از سفره شب عید مردم خبر داد و گفت: با افزایش قابل توجه قیمت ماهی تقاضا برای خرید این کالای اساسی فروکش کرد. مردم هم توان خرید آن را ندارند.

برای مطالعه بیشتر خبر در تأمین مرغ بازار شب عید مشکلی وجود ندارد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شوخی کرده است در شهرستان خیلی دنبالش گشتم نبود

  • محمدرضا

    نه خیر اصلا اینطوری نیست چون تو اکثر شهر ها با استقبال مردم روبرو شده بطوری که برای هر نفر بیش از دو قطعه بسشتر نمیدن چون هم وزن استاندارد دارند و هم کیفیت شون و طمع انها خیلی بهتره با یک تحقیق از فروشگاه های توزیع کننده مانند افق و رفاه می توان به این مورد پی برد

  • ناشناس

    واقعا کیفیت بالایی دارند. من وقتی از این مرغ ها خوردم متوجه شدم مرغ های داخلی هم یه چیزی در حد ماشین های ایران خودرو و سایپا هستن

  • ناشناس

    اصلا ما مرغی ندیدیم