کد مطلب: ۱۱۹۴۳۵

دلایل افرایش قیمت ها در بازار / مرغ هورمونی ندرایم

دلایل افرایش قیمت ها در بازار / مرغ هورمونی ندرایم

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: پرداخت نشدن خسارت مرغداران توسط بیمه منجر به افزایش قیمت مرغ می شود. به گزارش تجارت نیوزمحمد یوسفی در گفتگو با رادیو ایران با اشاره به عدم پرداخت خسارت مرغداران در طول یکسال گذشته از سوی بیمه گفت: متاسفانه بیمه به بهانه اینکه حق سهم بیمه مرغداران که

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: پرداخت نشدن خسارت مرغداران توسط بیمه منجر به افزایش قیمت مرغ می شود.
به گزارش تجارت نیوزمحمد یوسفی در گفتگو با رادیو ایران با اشاره به عدم پرداخت خسارت مرغداران در طول یکسال گذشته از سوی بیمه گفت: متاسفانه بیمه به بهانه اینکه حق سهم بیمه مرغداران که باید از سوی دولت پرداخت میشد،پرداخت نشده،از دادن خسارت به مرغدارن امتناع می کند.
وی افزود:متاسفانه بیمه بخش کشاورزی که بیمه اتکایی است هر سال به طرق مختلف و به تدریج در حال تبدیل شدن به بیمه انتفاعی است.
یوسفی با بیان اینکه در گذشته بانک کشاورزی ،صندوق بیمه را بدهکار می کرد و سپس بیمه با پرداخت خسارت مرغداران،عملا بدهی خود را به بانک تسویه می کرد،اظهار کرد:
متاسفانه از سال گذشته بانک مرکزی به بانک کشاورزی دستور داده تا زمانی که وجوه مزبوط به حق سهم بیمه بخش کشاورزی از سوی دولت پرداخت نشود،از دادن هرگونه خسارت به مرغداران خسارت دیده جلوگیری شود.
وی ادامه داد:در چنین شرایطی که سرمایه در گردش مرغداراز سوی دولت و بیمه قفل شده،به ناچار تولید کننده در این بخش مجبور است به دلیل بالارفتن هزینه های تولیدش،به سمت واسطه ها برود و یا بهره بیشتری را بابت تداوم تولید ش به بازار آزاد بپردازد که صد البته این موارد موجب می شود که قیمت مرغ گوشتی بالا برود.
به گفته یوسفی در حال حاضر صادرات مرغ گوشتی از کشور نیز به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در 12 استان متوقف شده که همین مسئله کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مرغدار را مضاعف می کند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان ،مصرف مرغ گوشتی مشکلی ندارد،تصریح کرد:خوشبختانه تا امروز حتی یک مورد ابتلا به آنفولانزا در واحدهای تولید مرغ گوشتی مشاهده و گزارش نشده و از این رو با اطمینان می گویم گه مصرف مرغ گوشتی هیچ مشکلی برای مردم ندارد.
وی افزود:شیوع آنفولانزای پرندگان تنها در مرغ تخم گذار و پرندگان وحشی گزارش شده که البته مصرف تخم مرغ به شکل پخته و حرارت دیده هیچ منعی برای سلامتی ندارد.
یوسفی با تکذیب استفاده از هورمون در پرورش مرغ گوشتی و در پاسخ به این پرسش که بهتر است مردم مرغ درشت یا ریز مصرف کنند،اظهار داشت:از سالها پیش هیچ هورمونی در تولید و پرورش مرغ گوشتی در ایران مصرف نمی شود ولی به لحاظ اقتصادی به مردم توصیه می کنیم که مرغ با وزن متوسط را خریداری و مصرف کنند چرا که مرغ های درشت به دلیل وجود چربی بالا،دور ریز و ضایعات زیادی دارد در حالی که مرغ هایی با وزن متوسط از چربی و دور ریز کمتری برخوردار هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.