کد مطلب: ۳۲۵۳۳۹

معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد:

مرکز نوآوری و کارآفرینی اجتماعی کمیته امداد تاسیس می‌شود

مرکز نوآوری و کارآفرینی اجتماعی کمیته امداد تاسیس می‌شود

معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد کشور گفت: به زودی در معاونت اشتغال کمیته امداد، مرکز نوآوری و کارآفرینی اجتماعی تأسیس می‌شود.

حجت‌الله عبدالملکی در اختتامیه نخستین رویداد کارآفرینی خلاق که در کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: تلاش شده از تمام استعدادها و توانایی‌های خانواده کمیته امداد به بهترین نحو در حوزه اشتغال استفاده شود، بخشی از این استعدادها در دانشجویان و دانش آموزان خلاق و افرادی که فارغ التحصیل شده‌اند، دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،عبدالملکی گفت: بسیاری از این افراد نخبگانی در سطح ملی هستند؛ با توانایی که این افراد دارند بخشی از بار اشتغال مددجویان کمیته امداد بر عهده کسانی که صاحب ایده و نوآوری هستند، گذاشته شده است.

عبدالملکی افزود: باید در کمیته امداد از این فکر و ایده‌های نو استفاده شود، به زودی در معاونت اشتغال کمیته امداد مرکز نوآوری و کارآفرینی اجتماعی امداد تاسیس می‌شود.

وی با اعلام اینکه از تیم‌هایی که بخواهند روی ایده خود کار کنند و به نتیجه نهایی برسانند پشتیبانی و حمایت‌های خاصی خواهیم داشت، افزود: ارائه تسهیلات و مشارکت خود کمیته امداد و کمک‌های بلاعوض از جمله این حمایت‌هاست و بدون شک اشتغال آینده کمیته امداد اشتغال دانش بنیان خواهد بود.

شرکت 70 تیم در رویدادهای کارآفرینی خلاق

در این مراسم مدیر کل کمیته امداد امام استان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری هفتمین رویداد کارآفرینی خلاق(استارتاپ) در استان خراسان هستیم، اظهار کرد: امروز بیش از 500 جوان ایده‌ها و استعدادهای خود را به خوبی نشان دادند.

حبیب‌الله آسوده گفت: این امکان را نظام و کمیته امداد برای جوانان خلاق فراهم کرده است، برای اولین بار رویداد کارآفرینی خلاق در کاشمر برگزار می‌شود و افتخار می‌کنیم که این فرصت را برای جوانان فراهم کرده‌ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام استان خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون 70 تیم در این استارتاپ‌ها شرکت داشته‌اند، بیان کرد: امیدواریم تا اسفندماه که همایش اصلی این مراسم برگزار می‌شود به 100 تیم افزایش یابند؛ تلاش می‌کنیم از میان این ایده‌ها به طرح‌هایی برسیم که بتوانند نیاز کشور را برطرف کنند.

غفلت از فضای مجازی در کارآفرینی

در ادامه محمد علی نبی پور فرماندار کاشمر اظهار کرد: کمک به نیروهای جوان، خلاق و کسانی که در روستاها، شهرها و مناطق محروم هستند، یکی از ماموریت‌های انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه صرفا نباید به دنبال توزیع تسهیلات بود بلکه باید نظارت‌ها جدی باشد، گفت: شوراها، دهیاران و دستگاه‌های نظارتی همه نظارت جدی بر طرح‌ها دارند و در صورت هرگونه انحرافی در طرح‌ها برخورد لازم صورت می‌گیرد و با حمایت کمیته امداد استان و کشور باید محرومیت‌زدایی را بیشتر کنیم.

نبی‌پور عنوان کرد: باید از فضای مجازی در بهبود فضای کسب و کار استفاده بهتری شود، به رغم تمامی ایراداتی که از فضای مجازی می‌گیریم در حوزه کسب و کار و اشتغال نسبت به آن کم توجه بوده‌ایم.

در این مراسم مدیر کمیته امداد کاشمر با بیان اینکه به دلیل خشکسالی در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت‌هایی به شهرهای مختلف از جمله یزد و مشهد داشته‌ایم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم در سطح ادارات کمیته امداد استان در جذب اعتبارات اشتغال‌زایی رتبه اول را داشته باشیم.

سید سعید عبدالله‌زاده بیان کرد: کاشمر به عنوان سومین شهرستان استان در جذب اعتبارات تبصره 16 توانسته گام‌هایی را بردارد؛ در حوزه صندوق توسعه ملی و توسعه روستایی 53 میلیارد تومان طبق تفاهمنامه داشته‌ایم و نزدیک به 8 میلیارد تومان توانستیم ثبت سامانه کارا کنیم.

وی گفت: از 184 طرح تاکنون 94 طرح به بانک عامل معرفی شده و اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون تومان نیز جذب شده است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.