کد مطلب: ۵۷۰۲۰۱

مورد عجیب مزایده «ثبهساز» / فروش قسطی زمین در سعادت‌آباد متری ۵ میلیون تومان!

مورد عجیب مزایده «ثبهساز» / فروش قسطی زمین در سعادت‌آباد متری ۵ میلیون تومان!

روز گذشته شرکت بهساز کاشانه با نماد «ثبهساز» اطلاعیه مشخص شدن نتایج یک مزایده را در کدال منتشر کرد که حواشی زیادی به همراه داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته شرکت بهساز کاشانه تهران که با نماد «ثبهساز» در بورس فعالیت می‌کند، طی اطلاعیه‌ای در کدال از افشای اطلاعات نوع «الف» خبر داد تا این سهم بعد از توقف در پایان معاملات روز گذشته، امروز بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شود. اطلاعیه‌ای که امار و ارقام منتشر شده در آن حواشی بسیار زیادی بر پا کرده است. اما ماجرا چیست؟

زمین در سعادت آباد متری ۵ میلیون تومان!

بر اساس اطلاعیه‌ای که روز گذشته در وبسایت کدال بارگذاری شده است، شرکت بهساز کاشانه از مشخص شدن نتایج مزایده فروش یک زمین خبر داده است. مزایده‌ای که در تاریخ ۱۱ مرداد برگزار شده و طی آن یک زمین با متراژی حدود ۱۱ هزارمتر مربع در بزرگراه یادگار اما با مبلغ پایه ۴۸ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده بود.

0

اما باز شدن پاکتهای مزایده و مشخص شدن برنده آن بود که سهامداران این شرکت را متعجب کرد. برنده این مزایده با تنها ۵۰ میلیارد تومان توانسته ۱۱ هزار متر زمین در نزدیکی سعادت‌آباد خریداری کند. یعنی متری ۵ میلیون تومان!

3 1

این در حالی است که بر اساس آمار فروش و معاملات زمین و مسکن، در آن منطقه قیمت هر متر زمین حداقل ۵۰ میلیون تومان است. این یعنی دستکم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تخفیف شرکت برای برنده مزایده، آنهم شرایطی و به صورت اقساطی!

حالا سهامداران خرد نسبت به مبلغ فروش و این رانت توزیع شده اعتراض دارند و برگزاری این مزایده را دچار ابهام می‌بینند. بسیاری از سهامداران در صفحات مجازی سهامداری نسبت به اقدام قانونی علیه این شرکت صحبت می‌کنند. برخی هم با سازمان بازرسی کل کشور تماس گرفته، و از مراجع قانونی تقاضای ورود به این قضیه را دارند. اما با همه تفاسیر، فعلا مشکلی در معاملات این نماد به وجود نیامده و ناظر بازار هم دستوری برای توقف معاملات ثبهساز نداده است.

4

شرکت بهساز کاشانه که سهامدار اصلی آن گروه توسعه ساختمان تدبیر است اخیرا در مجمع عمومی خود به ازای هر سهم ۶ تومان میان سهامدارانش سود نقدی تقسیم کرد و روند بازدهی ۱۵ درصدی در یک ماه اخیر داشته است.

مهمترین اخبار مربوط به نمادها و کدال را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای بابا به ما هم بگین کجا نقل و نبات پخش میکنن اون از شهرداری زاکانی اینم از این زمین که به یکی مثل زاکانی دادن

  • ناشناس

    احتمالا قصدسفر خارجه دارند؟

  • ناشناس

    تو این مملکت دنبال عدالت نباشید

  • ناشناس

    نمیدونم یک روز خوابیدم بلند شدم دیدم در زمان امویانوعباسیان هستیم وعلی ع نیست

  • ناشناس

    سریع وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی و قوه قضائیه وارد شود

  • ناشناس

    سودی که از گران فروختن عرضه اولیه به مردم بدبخت بدست آوردن باید یه طوری خارج کنن از شرکت تا بتونن هاپولیش کنن سهم ناظرم دادن صداشو درنیاره مثل همیشه

  • ناشناس

    من نقدا 60 میلیارد خریدارم

  • ناشناس

    باز هم موقع نذری دادن به ما نرسید!!!

  • محمد باقر

    مملکت شده رانت ورانت بازی،ای بابا دلم خوشه کبوتر حرمم

  • ناشناس

    اپارتمان توی سعادت اباد متری ۷۰،۸۰ میلیون تومنه زمین طبیعتا گرونتره. متری ۱۵۰ میلیون قیمت زمینه که متری ۵ میلیون فروخته شده .یعنی ارزش زمین یک تیلیارد ۶۵۰ میلیارد تومنه ۱،۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ این رقم . هنوز هیچکس دخالت نکرده توی این موضوع
    اونوقت منه بدبخت یه ذره مشروب ازم گرفتن ۱۲ میلیون جریمه شدم توی دادگاه