کد مطلب: ۳۰۷۰۱۳

مس، آهن و طلا مهم ترین منابع معدنی قم

مس، آهن و طلا مهم ترین منابع معدنی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: مهم ترین منابع معدنی قم مس، آهن و طلاست که سه نقطه امیدبخش در اکتشاف به شمار می‌رود.

محمود سیجانی ‌روز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام رضا(ع) در فرمانداری قم با ارائه گزارشی از وضعیت این ستاد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد 379 مصوبه در ستاد ثبت شد که با پیگیری اعضا 209 مصوبه به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش تجارت‌نیوز،سیجانی بیان کرد: ستاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جلسات متعددی پیرامون مطالبات تولیدکنندگان به ویژه تامین اجتماعی، مالیات و مسائل بانکی برگزار کرده است.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم تولید در قم را معادن دانست و افزود: مهم‌ترین منابع معدنی قم مس، آهن و طلاست که سه نقطه امیدبخش در اکتشاف به شمار می‎رود، در این راستا باید بسترهای لازم جهت حضور سرمایه گذار فراهم شود.

همچنین در این جلسه محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم استفاده صحیح از آب در کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با نصب کنتور بر چاه‌های کشاورزی می توان از برداشت های غیر مجاز جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: سال 96 تعداد 12 قطعه زمین کشاورزی به متقاضیان و سرمایه گذاران تحویل داده شد که لازم است روند پیشرفت فعالیت‌های کشاورزی در این زمین ها ارزیابی شود.

طلایی عنوان کرد: تاکنون 12 هزار متر آبیاری تحت فشار در قم عملیاتی شده است؛ یکی از راهکارهای مهم در کاهش مصرف آب سوق دادن کشاورزی به سمت توسعه گلخانه و مدیریت مصرف است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های کشاورزی باید معاف از مالیات باشد تا کشاورزان بتوانند با وجود هزینه‌های بالا به فعالیت‌های تولیدی خود ادامه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم متذکر شد: سال گذشته 200 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان قم پرداخت شد.

در این جلسه رئیس انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان قم نیز با اشاره به مشکلات این صنعت در قم بیان کرد: دغدغه‌های مالی، سود بالای بانکی و تامین مواد اولیه از جمله مشکلات در این صنعت است.

وی اظهار کرد: صنعت نساجی در قم بیش از 3 هزار و 600 اشتغال ایجاد کرده و در این حوزه بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رئیس انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان قم عنوان کرد: 95 واحد تولیدی در صنعت نساجی در قم فعال است که بیش از 20 واحد آن از بزرگترین مراکز تولید در سطح کشور است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.