کد مطلب: ۶۸۵۵۳۵

نسخه روسی مستر و ویزا کارت به زودی در ایران فعال می‌شود

نسخه روسی مستر و ویزا کارت به زودی در ایران فعال می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران گفت: فکر می کنم سیستم پرداخت مستر و ویزاکارت روسی به زودی در ایران فعال شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرگزاری "ریانوستی" روسیه به نقل از یک مقام ارشد روسیه گفت: کارت های بانکی "میر" روسیه به زودی در ایران فعال خواهند شد و ایران جدیدترین کشوری است که نسخه روسی جایگزین "ویزا کارت" و "مستر کارت" را پذیرفته است.

عصرایران به نقل از رویترز نوشت: "مهدی صفری" معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت: "فکر می کنم این سیستم پرداخت به زودی در ایران فعال شود."

بنا به گزارش رویترز: از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، مسکو برای ایجاد روابط نزدیک تر با تهران اقدام کرده است.

کره جنوبی و کوبا نیز اخیرا پذیرش کارت روسی " میر" را - که در زبان روسی به معنای صلح و جهان است - آغاز کرده اند و امارات متحده عربی نیز قصد دارد به زودی این سیستم را در این کشور فعال کند.

این کارت ها همچنین در مقاصد گردشگری محبوب روس ها یعنی ترکیه و ویتنام و برخی از جمهوری های شوروی سابق نیز کار می کنند.

روسیه و ایران هر دو تحت تحریم های شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند که دسترسی آنها را به بخش های کلیدی زیرساخت مالی جهانی مسدود کرده است.

صفری همچنین گفت که این دو کشور همچنین برای ایجادیک نظام جایگزین و رقیب سرویس پیام‌رسانی پرداخت جهانی یا "سوییفت" که زیربنای پرداخت‌های فرامرزی در سراسر اقتصاد جهانی است، کار می‌کنند.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین چندین بانک روسی از سوییفت مستقر در بلژیک خارج شده اند.

صفری گفت: کشورهایی که می خواهند مبادلات خود را از دلار خارج کنند باید سیستم ویژه ای مشابه سوییفت داشته باشند…طرف‌های ایرانی و روسی هر کدام یک گزینه را پیشنهاد کرده‌اند… ما به توافق بسیار خوبی رسیده‌ایم که بر اساس آن می‌توانیم معاملات ارزی بین دو کشور انجام را دهیم."

گفتنی است از ماه مارس امسال ویزا کارت و مسترکارت فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه خدماتی می خواهند بکیرند از آمازون خرید کنند؟