کد مطلب: ۵۷۴۲۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خانه‌های یک یورویی در ایتالیا بخرید!/ طرح تازه دولت‌های محلی ایتالیا

خانه‌های یک یورویی در ایتالیا بخرید!/ طرح تازه دولت‌های محلی ایتالیا

ایتالیایی‌ها برای نجات روستاهای متروکه خود دست به کار شده‌اند و خانه‌های این روستاها را به متقاضیان فقط یک یورو می‌فروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایران با بیشتر از ۷۰ درصد جمعیت شهرنشین جز یکی از رکوردداران جهان در سرعت شهرنشین شدن جمعیت است. این اتفاق فارغ از مسائل عدیده فرهنگی، چالش‌های زیادی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و جنگل‌های ایران که منجر به تغییر اقلیم و بحران‌های آب و خاک شده است، یکی از آسیب‌های مهم این اتفاق است.

تبدیل جمعیت تولیدکننده به جمعیت بیکار و مصرف‌گرا یکی دیگر از مشکلات رشد سریع جمعیت شهرنشین در ایران است.

حالا بر اساس آخرین آمار موجود از معاونت روستایی و عشایری نهاد ریاست‌جمهوری، بالغ بر ۳۰ هزار روستای ایران خالی از سکنه شده‌اند. تخلیه این روستاها که گاهی در مرزهای کشور واقع شده‌اند صرف نظر از مشکلات اقتصادی یک تهدید امنیتی هم به شمار می‌آید.

در اروپا اما برای رفع این مشکل مشوق‌های جالبی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در ایتالیا طرحی وجود دارد که خانه‌های روستاهای متروکه با شرایطی، فقط حدود یک یورو فروخته می‌شوند و افراد می‌توانند آن املاک را به خانه مسکونی، هتل یا مغازه تبدیل کنند.

به گزارش سیتنا، این طرح سال گذشته (۲۰۲۰) شروع شد و تعدادی از شهرهای کوچک و روستاهای سراسر ایتالیا املاکی را به قیمت خیلی ارزان ارائه دادند تا افراد را به مهاجرت به آن مناطق تشویق بکنند؛ مناطقی که اغلب یا جمعیتی پا به سن گذاشته دارند یا جمعیتشان در حال کاهش است.

کلودیو اسپردوتی، شهردار مائنزا، گفت پیوستن این شهر کوچک به پروژه بخشی از «پیمان برای تولد دوباره» روستا است و بنا دارد با ایجاد ارتباط میان مالکان فعلی و خریداران احتمالی، حدود ۱۰۰ ملکی را که دیگر استفاده نمی‌شوند بفروشد و شهر را دوباره زنده کند.

او به CNN گفت: «ما این طرح را قدم به قدم پی می‌گیریم. به محض آنکه خانواده‌های اصلی با ما تماس بگیرند و خانه‌های قدیمی خود را تحویل دهند، آن‌ها را برای فروش در بازار ارائه خواهیم کرد و آگهی‌های عمومی برای همه مردم را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنیم تا تمام روند کاملا شفاف باشد.»

پیش از این اعتماد آنلاین در گزارشی نوشته بود دولت محلی منطقه مولیز ایتالیا هم اعلام کرده به افرادی که در یکی از ۱۰۶ روستای کم جمعیت منطقه ساکن شوند، تا سه سال ماهانه ۷۷۰ دلار پرداخت می‌کند.

مقامات ایتالیایی به CNN گفته‌اند که این اقدامات را برای نجات بافت روستایی کشورشان انجام می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    دلیل تغییر کاربری زمینها و عدم ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند اوری و نا امیدی مردم و کم شدن ساخت و ساز و در نتیجه کار و عدم سر مایه گذاری در تولید و رفتن سرمایه اکثر مردم به سمت دلالی زمین و خانه به خاطر گرانی زمینهای مسکونی است اگر زمینهای مسکونی سود دهی نداشته باشد و شدیدا کنترل شود فواید ان خیلی بیشتر از ضررش است مالکیت انرا محدود به تعداد انگشت شمار و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد تا دست دلال و محتکر از این نیاز ضروری تشکیل خانواده و فرزند اوری کوتاه شود و مردم امیدوار به زندگی و فرزند اوری شوند و و و

  • ناشناس

    شاید صدسال بعد ایران هم !!!

  • ناشناس

    ازمسئولان‌مایادگرفتن

  • ساسان محمدی

    الکی با روحیه مردم بازی نکنید ، کسی این خونه هارو بخره باید تعمیر کنه و اونجا شغلی راه بندازه . متاسفانه به مردم اینارو نمیگید و مردم الکی ناراحت میشن

    • ناشناس

      حتما میخوای اونم درست کنن بدن به تو آخه لامصب خودتو هم باید تلاش کنی

    • ناشناس

      الکی کامنت جواب نده. ایشون هم همبن رو گفت. فقط منظورش اینه که به این راحتی هم نیست و سختیهای خودش رو داره

  • تاريخ

    من این خبر را خیلی وقت پیش شتیدم. طرج حیلی حوبی است و هزینه تعمیرات هم قابل تحمل است و الزامی به ایجاد شغل نیست. تاکید بر افزایش تعداد سکنه و احیای زندگی است. باید به بانیان طرح احسنت گفت. برای ایرانی ها لازم به یاد گرفتن نیست. پدرسوختگی و دورغ با این طرح سازگاری ندارد.

    • جوان بدبخت ایرانی

      ایولا منم موافقم مامردم الی الخصوص مسئولین ما فقط منافع خودشون ارجحیت داره و بهتره این کارای خوبا دنبالش نریم چون با ذات و روحیه ایرانی هیچ سنخیتی نداره متأسفانه..!

  • بیژن

    ایران صدها ساله که یک کشور مهاجر فرست هستش چون نادانترین آدمها همیشه عرصه رو بر دیگران تنگ کردن ، نسل های ایرانی از هزار سال پیش در تمام جهان به چشم میخورند در هند در کامبوج چین تایلند اروپا ….و حتی گروه زیادی از سیاهپوستان تانزانیا با وجود اختلاط نژادی هنوز خودشونو ایرانی میدونن ….هنوز هم اولویت هر جوان ایرانی مهاجرته ….و جالبه که خود مسببین خرابی هم به فکر رفتن هستن

  • ناشناس

    ایتالیا ویزا می ده

  • پویان

    ایا هنوز خونه ای به این مقدار هست برای خرید یا خیر خانه های یک یورویی

  • همایون

    بسیار طرح عالی و تشویقی است و از بین رفتن بافت روستایی را متوقف می‌کند. فقط این سوال برای من پیش آمده که آیا به متقاضیانی از کشورهای دیگر مخصوصاً ایران که دولتمان ماشالله آبروی مردم را چند برابر حفظ کرده هم از این خانه ها می‌دهند. حتی حاضریم به قیمت بخریم.

  • ناشناس

    من خریدارم .چطور بخریم .اطلاعاتش ؟آیا اقامت میده من حاصچضرم برم باخانوادم