کد مطلب: ۴۶۸۶۰۶

مشاوره حقوقی خانواده، در موسسه حقوقی اوستا

مشاوره حقوقی خانواده، در موسسه حقوقی اوستا

قبل از اقدام به طلاق حتما از توصیه‌ها و راهنمایی‌های مشاوره حقوقی کمک بگیرید تا در آینده خود را سرزنش نکنید و سال‌های زندگیتان را در پشیمانی سپری نکنید، چرا که به کمک مشاوره حقوقی خانواده شما می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که آیا اسیب‌های جدایی شما بیشتر خواهد بود و یا ادامه زندگی در کنار همسرتان؟

مسلما همه ما تا کنون در رابطه با مشاوره حقوقی خانواده چیزهای زیادی را شنیده‌ایم اما ممکن به طور دقیق و کامل متوجه اهمیت مشاوره حقوقی در حل مسائل و مشکلات جامعه و خانواده‌ها نشده باشیم و ضرورت استفاده از آن را ندانیم.

همه ما به خوبی می‌دانیم که اولین محل تولد و پرورش انسان‌های یک جامعه، خانواده می‌باشد. بنابراین جامعه‌ای موفق خواهد بود که انسان‌هایی داشته باشد که در محیط خانواده به خوبی تربیت شده‌اند و پرورش یافته‌اند. در صورتی که خانواده دچار مشکل شود به فرزندان نیز این آسیب منتقل خواهد شد و همین موضوع باعث می‌شود تا این کودکان که قرار است آینده یک کشور را تشکیل دهند، دچار آسیب‌های روحی و روانی بسیار زیادی باشند که ممکن است به دیگر انسان‌ها نیز این آسیب‌ها را منتقل کنند و افراد زیادی در جامعه درگیر چنین مشکلاتی شوند. بنابراین خانواده یکی از ارکان‌های مهم هر جامعه‌ای می‌باشد که سلامت آن ارتباط مستقیمی با سلامت آینده یک جامعه دارد. قانون‌گذاران باید قوانین بنیادی و اساسی را برای جلوگیری از آسیب به این رکن مهم وضع کنند.

حقیقت آن است که گاهی این قوانین تاحدی سختگیرانه می‌شوند که آسیب کنار هم ماندن زوجین بیش از جدایی آنها می‌شود و باید به کمک فردی متخصص این موضوع را در محضر دادگاه‌ها به اثبات رساند؛ چرا که امروزه تا حد بسیار زیادی میزان جدایی‌ها و طلاق زوجین افزایش یافته است و محاکم قانونی نیز سعی می‌کنند تا با وضع قوانین سختگیرانه از جدایی‌ها و طلاق‌های غیر ضروری جلوگیری کند. در چنین شرایطی تنها کسی که می‌تواند به زوجین کمک کند تا روند جدایی آنها به سرعت اتفاق افتد، وکیل پایه یک دادگستری متخصص و با تجربه در مسائل خانواده می‌باشد.

مشاوره حقوقی قبل از اقدام به طلاق

23eygf

مشاوره حقوقی قبل از اقدام به طلاق

اگر شما جز آن دسته از کسانی می‌باشید که فکر می‌کنید، با همسر خود مشکلات بسیار زیادی دارید و به فکر جدایی افتاده‌اید بهتر است قبل از هرگونه اقدام قانونی به مشاوره حقوقی خانواده مراجعه کنید تا از صحت تصمیم خود یا عدم صحت آن اطلاع پیدا کنید.

متاسفانه این تصور اشتباه در میان زوجین بسیار افزایش یافته است که با روبرو شدن با هرگونه مشکل و چالشی در زندگی، به‌جای مراجعه به مشاوره حقوقی خانواده و مشورت با یک فرد آگاه، راحت‌ترین و در دسترس ترین راه حلی که به ذهنشان می‌آید طلاق و جدایی می‌باشد اما شما باید در چنین مواقعی به این نکته توجه داشته باشید که جدایی تنها راه حل مقابله با مشکلات نیست و ممکن است در ظاهر راحت‌تر و سهل به نظر برسد اما حقیقت آن است که تلفات و پیامدهای جدایی و طلاق زوجین ابعاد گسترده‌ای از جامعه را در بر می‌گیرد و تنها حدود به خود آنها نمی‌شود.

علاوه بر اینکه پس از جدایی هر دو طرف ممکن است پشیمان شوند و دچار افسردگی‌های بعد از طلاق شوند، فرزندان و خانواده‌های طرفین جز افرادی هستند که به صورت ناخواسته آسیب‌پذیر می‌شوند و دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. فرزندان حاصل از طلاق همان افرادی می‌باشند که در آینده جوامع حضور خواهند داشت و خود آنان نیز خانواده تشکیل خواهند داد اما ممکن است تا سال‌ها آسیب جدایی پدرو مادر بر روح و روان آنها باقی بماند و زندگی شخصی و کاری آن را در جامعه نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین توصیه می‌شود که قبل از اقدام به طلاق حتما از توصیه‌ها و راهنمایی‌های مشاوره حقوقی خانواده کمک بگیرید تا در آینده خود را سرزنش نکنید و سال‌های زندگیتان را در پشیمانی سپری نکنید، چرا که به کمک مشاوره حقوقی خانواده شما می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که ایا آسیب‌های جدایی شما بیشتر خواهد بود و یا ادامه زندگی در کنار همسرتان؟

مشاوره حقوقی خانواده راهی برای نجات آینده جامعه بشری

برخی از مشکلات و چالش‌های خانواده‌ها و زوجین به حدی عمیق و اساسی می‌باشد که طبق صلاحدید مشاوره حقوقی خانواده هیچ راهی جز جدایی برای آنها وجود ندارد و طلاق چنین افرادی از لحاظ آسیب‌ها و مشکلاتی به خود و دیگران وارد می‌کنند بسیار کارآمدتر از کنار هم ماندن آنها می‌باشد.

شاید شما نیز این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده باشید که بین (بد) و (بدتر) بهتر است افراد (بد) را انتخاب کنند. در چنین مشکلات و بحران‌های خانوادگی نیز این ضرب المثل صدق می‌کند. برای روشن شدن این موضوع شما کودکی را تصور کنید که هر روز که از مدرسه به خانه می‌آید با دعوا و بحث‌های پدر و مادر روبرو می‌شود و در برخی از موارد این بحث و جدل‌های بین پدر و مادر تا حدی افزایش می‌یابد که کودکان و نوجوانان ترجیح می‌دهند که از محیط خانواده فاصله بگیرند و حضور در جمع دوستان و غریبه‌ها را به محیط آشفته خانواده ترجیح می‌دهند. در چنین مواردی نیز اصولا به دلیل انکه پدر و مادر سرگرم بحث کردن و بیان مشکلات خودشان می‌باشد، متوجه عدم حضور فرزندانشان در محیط خانه نمی‌شوند و این موضوع ممکن است پیامدها و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

همین موضوع نیز یکی از عمده‌ترین دلایلی می‌باشد که امروزه جوانان و نوجوانان در دام مشکلاتی همچون روابط اشتباه با جنس مخالف، اعتیاد و….. می‌افتند و زمانی والدین ممکن است متوجه چنین مشکلاتی شوند که دیگر هیچ راهی برای جبران نباشد.

به هرحال جدایی چنین والدینی به نفع فرزندان است. درست است که فرزند ممکن است از یکی از والدین خود دور بماند و معنای خانواده و محیط گرم خانوادگی را به خوبی درک نکند اما حداقل پدر و یا مادر در رابطه با نوع تربیت آنها و حضورشان در محیط خانه بیشتر دقت خواهند کرد و آرامش نسبی در زندگی وجود خواهد داشت که ممکن بود هیچ‌گاه در مواقع اختلاف پدر و مادر این آرامش نسبی وجود نداشته باشد.

نکته:

بنابراین توصیه می‌شود که والدین و زوجینی که متوجه وخامت اوضاع رابطه‌شان با همسرشان هستند، هرچه زودتر به مشاوره حقوقی خانواده مراجعه کنند تا طبق تشخیص مشاوره حقوقی تصمیم به طلاق و جدایی و یا ادامه زندگی بگیرند. موسسه حقوقی اوستا از مشاوران و موکلانی حرفه‌ای تشکیل شده است که در تمامی مراحل اختلاف زوجین آنها را یاری خواهند کرد و در صورتی که در مشاوره حقوقی خانواده تشخیص داده شود که جدایی زوجین برای آنها بهتر خواهد بود، موکلان حرفه‌ای و با تجربه این موسسه از راه‌های قانونی این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا قبل از آنکه زوجین و فرزندان آنان دچار آسیب بیشتری شوند، بتوانند از طریق قانونی از یکدیگر جدا شوند.

استفاده از مشاوره حقوقی خانواده قبل از ازدواج

استفاده از مشاوره حقوقی خانواده قبل از ازدواج

هنگامی که به اخبار و آمار جدایی‌ها و طلاق خانواده‌ها نگاه می‌کنیم، ممکن است استرس و نگرانی بیش از اندازه بر شرایط روحی ما حاکم شود و در نتیجه خانواده‌ها و خود جوانان از امر ازدواج واهمه پیدا کنند و نتوانند برای تشکیل زندگی مشترک تصمیم بگیرند. در چنین شرایطی توصیه می‌شود که خانواده‌ها و جوانان از مشاوره حقوق خانواده کمک بخواهند تا آگاهی‌های لازم را بدست آورند و از مواجهه با چالش‌ها و مشکلات قبل از ازدواج واهمه نداشته باشند.

مشاوره حقوقی خانواده به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی کامل تصمیم به ازدواج بگیرند و قبل از هرگونه اقدامی از پیامدهای قانونی آن اطلاع پیدا کنند. برای مثال فردی که در دوران نامزدی ممکن است با تعارض و یا سوءاستفاده مواجه شود به راحتی می‌تواند به کمک یک متخصص مشاوره حقوقی از موضوع خود دفاع کند و برای احقاق حقوق خود از محاکم قانونی کمک بگیرد و از این بابت دیگر نگرانی نخواهد داشت.

در چنین مواقعی توصیه می‌شود که به صحبت و پیشنهادات افراد غیر متخصص گوش ندهید و طبق پیشنهادات آنان عمل نکنید؛ چرا که این موضوع سبب ایجاد خسارات مادی و معنوی بسیار زیادی می شود و آینده جوانان ممکن است به خطر بیفتد.

نفقه فرزندان

شاید با خود فکر کنید که پس از آن که زوجین از یکدیگر جدا شدند هیچ نیازی به استفاده از مشاوره حقوقی خانواده نمی‌باشد، اما اتفاقات پس از جدایی نیز مشاوره حقوقی خانواده می‌تواند به طرفین بسیار کمک کند چرا که حقوق زوجین حتی پس از جدایی نیز باید حفظ شود و در قوانین کشور ما برای آنها راه‌حل‌هایی پیش‌بینی شده است و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

برای مثال نفقه فرزند یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین مسائلی است که بعد از طلاق نباید نادیده گرفته شود و فرزندان می‌تواند برای دریافت آن با کمک مشاوره حقوقی خانواده از راه‌های قانونی اقدام کنند.

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی خانواده

به چند مورد از بهترین و شایع ترین مزایای مشاوره حقوقی خانواده اشاره می‌کنیم:

1. کاهش استرس و مشکلات روحی و روانی : هنگامی که افراد از موضوعی اطلاع ندارند و از قوانین مربوط به آن نیز آگاهی ندارند، ممکن است دچار استرس شوند و درگیری‌های ذهنی بسیار زیادی برای آنان بوجود آید و در پی یافتن راه حل چنین مشکلاتی تصمیمات اشتباه بسیار زیادی را اخذ کنند و خود را سرزنش کنند؛ چرا که برخی از پیامدهای چنین تصمیماتی به خصوص در رابطه با مسائل خانواده، غیر قابل جبران است و راه برگشتی برای افراد وجود نخواهد داشت. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اقدامی با مشورت مشاوره حقوقی خانواده اقدام کنید تا علاوه بر اتخاذ بهترین تصمیم بعدها دچار مشکلات روحی نشوید خود را سرزنش نکنید. از طرفی دیگر شما حتی اگر در جریان مشکلات خانواده قرار گیرید و تحت فشار واقع شوید، بهتر است با فردی متخصص مشورت کنید و به تنهایی تمام عذاب و مشکلات را به دوش نکشید و با کمکی فردی آگاه راه‌حلی مناسب برای حل آنان پیدا کنید تا از میزان استرس‌ها و فشارهایی که به شما وارد می‌شود نیز کم شود.

e3rtyh

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی خانواده

  1. 2 . صرفه‌جویی در اتلاف وقت و هزینه :

هنگامی که شما با مسائل و مشکلاتتان را با مشاوره حقوقی خانواده در میان می‌گذارید دیگر نیازی نیست تا با صرف وقت و هزینه‌های بسار به افراد غیر متخصص مراجعه کنید و یا دچار اتلاف وقت شوید.

مشاوره حقوقی خانواده به شما این امکان را می‌دهد تا با مسائل مختلف و بی‌ارزشی درگیر نشوید تا وقتتان از دست رود و یا سالامت خودتان و افراد خانواده‌تان به خطر بیفتد. به کمک مشاوره حقوقی خانواده شما دیگر وقتتان صرف فکر کردن به مسائل ناچیز نمی‌کنید و تصمیم قطعی می‌گیرد و برای عملی شدن آن اقدام می‌کنید.

  1. کاهش آمار طلاق و جدایی‌ها:

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، امروزه تعداد امار طلاق و جدایی‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است و همین موضوع نیز باعث شده است تا کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها به خطر بیفتد و تربیت فرزندان نیز دچار مشکل شود. موسسه حقوقی اوستا از جمله موسساتی می‌باشد که با هدف کاهش چنین مشکلات حقوقی در جامعه با ارائه مشاوره حقوقی خانواده به زوجین به آنها کمک می‌کند تا تصمیمی صحیح بگیرند.

بسیاری از افرادی که ممکن است تصمیم بگیرند جدا شوند و از یکدیگر طلاق بگیرند، مشکلات و چالش‌های اساسی و غیر قابل حلی نداشته باشند و این تصمیم بیشتر به دلیل لجبازی و حفظ غرور از جانب طرفین اخذ می‌شود. مشاوره حقوقی به چنین زوجینی کمک می‌کند تا با با روشنگری به حقایق و مسائل بنگرند و راه‌حل معقولانه حل چنین چالش‌هایی نیز توسط افراد متخصص در مشاوره حقوقی خانواده ارائه می‌شود تا از طلاق و جدایی چنین جوانانی جلوگیری شود و آینده‌شان به خطر نیفتد.

  1. 4 . آموزش ترفند بحث و گفتگو برای حل مسائل و مشکلات در جامعه:

هنگامی که فرهنگ مراجعه به مشاوره حقوقی خانواده در جامعه رایج شود و جوانان عادت کنند تا به جای صحبت از جدایی به مشاوره مراجعه کنند و در رابطه با حل مسائل و مشکلات خود صحبت کنند و به دنبال راه‌حل معقولانه بگردنند، به تدریج فرهنگ بحث و گفتگو در جامعه رایج می‌شود و جوانان یاد می‌گیرند تا به جای عصبانی شدن و تصمیمات ناگهانی با یکدیگر صحبت کنند و مشکلات و ناراحتی‌هایشان را با طرف مقابل خود مطرح کنند تا با مشورت یکدیگر و آگاهی از خصوصیات و خلق و خوی اخلاقی خود به دنبال راه‌حلی مناسب باشند.

همین موضوع باعث میشود تا جوانان و زوجین بتوانند ترفند بحث و گفتگو را به فرزندان خود نیز اموزش دهنده و آینده جامعه اجتماعی بشر بسیار بهتر خواهد شد و به وضوح شاهد کاهش پرونده‌های حقوقی همچون: طلاق، کلاهبرداری، سرقت ، دعوای خیابانی، جنایات و… خواهیم بود.

شاید اکنون این سوال برای شما پیش آید که پرونده‌های بزهکاری و دعواهای جنایی چه ارتباطی به روش بحث و گفتگو دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که طبق آمار به‌دست امده در سال‌های اخیر، بیشتر جنایات و پرونده‌های کیفری که توسط افراد مختلف در مناطق مختلفی از کشور صورت گرفته است، حاصل تربیت اشتباه و پیامدهای مشکلات خانوادگی همچون طلاق می‌باشد. هنگامی که پدر و مادر از طریق مشاوره حقوقی خانواده یاد بگیرند که برای حل مشکلات خود به جای جدایی با یکدیگر صحبت کنند، مسلما کودکان نیز این ترفند را از پدر و مادر خود یاد می‌گیرند و در آینده نیز بجای آنکه برای احقاق حقوق خود با دیگران دعوا کنند، از روش بحث و گفتگو استفاده می‌کنند و با استنباط سخنان خود به دنبال احقاق حقوق خود می‌روند.

خلاصه موضوعاتی که در مشاوره حقوقی خانواده در رابطه با امان خدمات مشاوره ارائه می‌شود:

  1. نکاح: نکاح یکی از مهمترین موضوعاتی می‌شود که در شرع و فقه و قوانین کشور ما به آن پرداخته شده است و در مشاوره حقوقی خانواده در رابطه با این موضوع تمام راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود؛ چراکه مسائل حقوقی مربوط به قبل از جاری شدن عقد نکاح و بعد از آن بسیار متفاوت می‌باشد.
  2. مهریه : همه ما به خوبی می‌دانیم که مهریه جز حق و حقوق شرعی بانوان است و هیچ ربطی به جدایی آنها از همسرشان ندارد و هر زمان که بخواهند می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند، حال ممکن است مرد توانایی پرداخت آن را نداشته باشد و در چنین شرایطی راه‌حل‌های قانونی بسیار زیادی وجود دارد که زوجین می‌توانند از طریق مشاوره حقوقی خانواده از آن آگاهی پیدا کنند.
  3. طلاق: در رابطه با ارتباط موضوع طلاق و مشاوره حقوقی به طور مفصل در عنوان‌های قبلی بحث کردیم و این موضوع را قبل از اقدامات حقوقی و بعد مراجعه به محاکم قانونی بررسی کردیم.
  4. منع اشتغال زوجین: موضوع اشتغال زوجین یکی از اساسی‌ترین و پرطرفدارترین موضوعاتی است که در جلسات مشاوره حقوقی خانواده بیان می‌شود و اصولا زوجین می‌توانند در مورد آن واقع‌بینانه تصمیم بگیرند و به کمک مشاوره به اتفاق نظر برسند.
  5. نفقه فرزند و زوجه: نفقه زن و فرزندان، موضوع بسیار مهمی است که از روش‌های قانونی قابلیت پیگیری دارد و برای بدست آوردن اطلاعات کافی در مورد روند دادرسی آن می‌توان از مشاوره حقوقی خانواده کمک گرفت.

منبع: https://www.avestalaw.com/

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.