کد مطلب: ۲۹۳۲۹۳

پازوکی:

مشکلات تیم اقتصادی دولت فردی نیست

مشکلات تیم اقتصادی دولت فردی نیست

یک اقتصاددان با اشاره به استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی، مشکلات تیم اقتصادی را نه به‌خاطر مسائل فردی بلکه در نوع رویکرد دولت به مسائل اقتصادی ارزیابی کرد.

مهدی پازوکی - کارشناس مسائل اقتصادی، با بیان اینکه مشکل تیم اقتصادی دولت فردی نیست گفت: مساله اصلی در شرایط فعلی رویکرد دولت در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که باید تغییر کند. در شرایط فعلی حتی اگر بهترین مدیران و اقتصاددان‌ها را هم در مصدر کار بگذاریم باز هم شرایط تغییر نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،پازوکی با بیان اینکه دولت در شرایط فعلی نیاز به اصلاحات اساسی و تصمیمات شجاعانه دارد گفت که دولت باید در حوزه مسائل یارانه‌ای و مخارج دولت تجدیدنظر جدی کند ضمن اینکه باید اصلاحات پولی و بانکی و اصلاح در قیمت‌ حامل‌های انرژی را هم در دستور کار قرار دهد.

او با بیان این که سیستم‌ اقتصادی ما دچار بی‌انضباطی‌های پولی و مالی شده است در توضیح این مقوله اظهار کرد: این به آن معنا است که ما به جاهایی پول می‌دهیم که نباید بدهیم و از طرف دیگر به جاهایی که باید پول بدهیم پول نمی‌دهیم. علاوه بر این‌ها ما در روند جذب نیروهای دولتی شیوه‌های غیر کارشناسی را الگو قرار داده‌ایم که باعث نمی‌شود تا بتوانیم شایسته‌ها را در سیستم‌های تخصصی خود جذب کنیم.

این اقتصاددان با بیان اینکه نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن دولت انداخت بر نقش مجلس در ایجاد مسائل اقتصادی هم تاکید کرد و گفت: اگر واقعا اقدامات بخردانه و تغییر رویکرد اقتصادی را در پیش بگیریم اوضاع تغییر خواهد کرد. واقعیت این است که نمی‌توان بدون هیچ هزینه‌ای پیشرفت کرد؛ ما تا زمانی که رویکرد اقتصادی‌مان به تحولات جهانی تغییر پیدا نکند و نتوانیم کشور را ارزان اداره کنیم نمی‌توانیم انتظار هیچ بهبود وضعیتی داشته باشیم.

گفتنی است بررسی طرح استیضاح مسعود کرباسیان - وزیر امور اقتصادی و دارایی - در دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که پس از اظهارات نمایندگان متقاضی استیضاح و دفاعیات وزیر، نمایندگان با ۱۳۷ رای موافق، ۱۲۱ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ نماینده با استیضاح وزیر اقتصاد موافقت کردند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.