خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۰۴۱۰

مشکلات قالیباف برای کنترل وضعیت بورس

مشکلات قالیباف برای کنترل وضعیت بورس

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار وضعیت بازار سرمایه از ابتدای سال تا ۳۰ دی ماه را تشریح و گفت: شرایط امسال بازار سرمایه جدید بود. امسال هم آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت و هم ETFها عرضه شدند. از سوی دیگر نقدینگی زیادی وارد این بازار شد. از ابتدای سال تا مرداد سال جاری، ۱۲۰هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر حمایت وزیر اقتصاد از بازار سرمایه اظهار کرد: دل اقای دژپسند بیشتر از اهالی بازار سرمایه برای این بازار می‌تپد و از این بازار تمام قد حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در سال جاری، اظهار کرد: شرایط امسال بازار سرمایه جدید بود. امسال هم آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت و هم ETFها عرضه شدند. از سوی دیگر نقدینگی زیادی وارد این بازار شد. از ابتدای سال تا مرداد سال جاری، ۱۲۰هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد.

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ارزش بورس و فرابورس از ابتدای سال جاری تا ۳۰دی ماه ۱۵۲درصد رشد داشته است، گفت: شاخص کل بورس با ۱۲۰درصد رشد از ۵۱۲ هزار واحد در فروردین به یک میلیون و ۱۵۰هزار واحد در ۳۰دی ماه رسید. همچنین تعداد نمادها در بورس و فرابورس در مدت زمان مذکور از ۶۲۹کد به ۶۷۹کد رسید.

به گفته قالیباف اصل، تعداد کدها نیز از ۱۰میلیون کد به ۲۹میلیون کد و با احتساب مشمولان سهام عدات به ۵۷میلیون کد رسیده است.

وی درمورد ارزش معاملات هم توضیح داد: ارزش معاملات در سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان بود که تا ۳۰دی ماه به چهار هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امسال شاهد انتشار اوراق در سطح وسیع بودیم، گفت: امسال بحث واگذاری امور اجرایی به بورس‌ها مطرح و این اتفاق اجرایی شد. کل پذیرش در سال گذشته ۵هزار میلیارد تومان بود که تا ۳۰دی ماه به ۲۸هزار میلیارد تومان رسید.

قالیباف درمورد ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری نیز توضیح داد: سقف صندوق‌ها امسال از ۱۰هزار میلیارد تومان به ۵۰هزار میلیارد تومان رسید. همچنین با دستورالعمل بازارگردانی در شهریورماه همه ناشران ملزم شدند بازارگردان داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار است EPSها به بازار برگردد و بازار هدف برای شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارهای بزرگ مردان بزرگ میخوادآقای دهنوی ثابت کن مردبزرگ این روزهای سختی

  • امیر محمد

    تنیجه چه شد
    این همه ادعا کردی مهم نتیجه بود که به غیر از حقوقی ها همه ضرر کردند وشما شجاعت مقابله با حقوقی ها را نداشتی
    اگر ایران نبود حداقل حکم شما حبس ابد بود
    من الله التوفیق

  • ناشناس

    ای قالیباف بی تدبیر . گندی بود بازار گردان که تو وارد بورس کردی خودت از بیخ جمعش کن . گکوثر و به چه روزی انداختی . باید جوابگو باشی

  • بنی آدم

    چرا برای حق تقدم سهام ، کارگزاریها تاریخ شروع و پایانش را اعلام نمیکنه و چرا برای اون سهامداری که از سهم پایه آن نداره مجاز به خرید حق تقدمش هست
    اصلا قانون حق تقدم های استفاده نشده چیه
    کی پیگیر پذیرنویسی و حراج حق تقدم هاست
    برای همین هستش که شرکت یک ماه مونده حراج حق تقدم های استفاده نشده قیمت سهام پایش را نصف نصف یا بیشتر میاره پایین!!!

  • ناشناس

    آقای قالیباف عزیز با این خسارتی که به مردم کشور وارد کردی بقیه عمرتو چجوری میخوای زندگی کنی یه خورده فکر کن ببین واقعا آرامش داری ارزش داشت که همش به حرف دولت گوش کنی

  • ناشناس

    قالیبافت‌

  • ناشناس

    آقا من معذرت میخوام پولمو گذاشتم تو بورس میشه شاخص برگردونی من پولم بردارم . ?

  • ملک

    وقتی سجام برقرار شده و شماره حساب سهامداران در سجام هست به چه دلیل باید کارگزاران بین سه تا ۵ روز و بیشتر پول سهامدار رو به بهانه های مختلف بلوکه کنند ؟؟!!سازمان بورس باید برای نقل وانتقالات پول سهامدار بعد ازفروش بیم سه گانه حساب سهامدار درسجام و کارگزار و بانک واسطه سازو کاری را معرفی واجرایی کند که سهامدار دراسرع وقت به پولش دسترسی پیداکند . برخلاف تصور ، سهولت وسرعت دسترسی سهامدار به پول خود ، عملا درراستای ارزش نقدشوندگی ست و موجب رونق بورس میگردد و همه ذینفعان از آن منتفع میشوند

  • حسینی-آبدانان

    کافیه تعداد عرضه کننده ها و تعداد کدهای موفق به خرید در نماد سپیدار را در چند روز گذشته مرور کنید تا متوجه شوید فساد و رانت در بورس ایران یعنی چه!
    چه تعداد سهم عرضه میشود و فقط توسط چند کد خریداری میشوند!!

  • ناشناس

    سلام.انچه.واقعت.و.مردم.انرا.لمس.کردند.بنا.به..گزارشهای.متعدد.ریزش.۶۰درصدی.سهام.بود.که.به.اقتصاد.تولیدات.و.کسب.و.کار.ملیونها.سهامدار.انجامید.کسانیکه.در.ریزش.بورس.دخالت.داشتند.و.کسانیکه.نظاره.کردند.و.از.ابزار.بازدارنده.
    بورس.استفاده.نکردند.و.تخلفات.بزرگ.را.مرتکب.شدند.و.ضربه.به.اقتصاد.وتولیدات.کشور.زدند.و.راه.رشد.و.کسب.و.کار.را.با.ریزش.مسدود.کردند.
    توسط.قوه.محترم.قضا.تحقیق.وتفحص.انشاالله…انتظار.داریم.مورد.رسیدگی.قرار.گیرد.و.ورد.مال.گردد.