کد مطلب: ۶۱۸۳۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چک‌های صیاد دردسرساز شد

چک‌های صیاد دردسرساز شد

ثبت نقل و انتقال چک‌ در سامانه صیاد اجباری بوده و صادر کننده چک باید اطلاعات هویتی را در سامانه تایید کند. اما برخی از افراد به بهانه مختلف این تایید را انجام نمی‌دهد و مشکلاتی برای گیرنده چک پدید می‌آورند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری است و صادرکننده چک باید اطلاعات تاریخ، مبلغ و هویت گیرنده چک را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

دریافت کننده چک نیز در زمان تحویل چک جدید، باید به سامانه صیاد مراجعه کرده، با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک آن را تایید کند.

در حال حاضر برخی از افراد با دریافت چک صیاد مشکل دارند. چراکه صادرکننده اطلاعات هویتی را در سامانه تایید نمی‌کند و دریافت کننده چک به سختی به پول خود دسترسی پیدا می‌کند.

در زمان دریافت چک از هر فردی باید اطلاعات در سامانه صیاد ثبت شود. عدم ثبت اطلاعات مساوی با عدم وصول چک است.

کلاهبرداری با عدم تایید چک

یکی از افرادی که با ثبت چک صیادی به مشکل بر خورده به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: من ماشین‌ام را فروختم، خریدار بخشی از پول را به صورت نقدی به حسابم واریز کرد. قرار شد بقیه پول را در قالب چک دو هفته‌ای بدهد.

در آن زمان به من گفت که به اینترنت وصل نیست و نمی‌تواند اطلاعات چک را در سامانه وارد کند و تا آخر شب انجام می‌دهد. من پس از یک هفته برای وصول چک به بانک مراجعه کردم اما متوجه شدم چک را در سامانه تایید نکرده است. پس از شکایت و گذشت دوماه توانستم پولم را بگیرم. اگر سامانه صیاد نبود من چک برگشت می‌زدم و همه چیز خوب پیش می‌رفت.

یک فرد دیگر که از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به فروش وسیله‌های خود کرده می‌گوید: من از طریق یکی سایت اینترنتی قرار بود مبل‌های خانه‌ام را بفروشم. خریدار یک سوم پول را نقدی داد و بقیه آن را یک چک ۱۰ روزه داد.

من نمیدانستم باید اطلاعات در سامانه صیاد تایید شود، پس از مراجعه به بانک متصدی گفت که باید اطلاعات تایید شود و من یک جز یک شماره اعتباری از خریدار چیزی نداشتم. در نهایت با شکایت و معطلی چند ماهه توانستم پول ناچیز فروش مبلم را بگیرم.

به نظر می‌رسد که هنوز چک صیادی نتوانسته جای خود را در بین مردم پیدا کند. عدم تایید اطلاعات هویتی زمینه کلاهبرداری را برای یک عده فراهم می‌سازد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والا خودشون می دونن چکار کردن اون وسط در آمد دادگستری چی میشه .فکر کنم ان شور طراحی شده

  • ناشناس

    عاقلان دانند

  • ناشناس

    سلام. این افرادی که این تصمیم را گرفتن واقعا بی سواد هستن. بعد می خواهیم اقتصاد درست شود با این کار چک صیاد بطور کل اقتصاد را نابود کردین. این راهش نیست. 4 تا آدم با سواد که رشته تحصیلی شان هم مرتبط با کارش باشد را انتخاب کنید یه راه درست و حسابی. و راه گشا پیدا کنند نه این که کلی مشگل دیگه اضافه بشه. با این کار یعنی چک صیاد مردم اذیت میشن می فهمید اذیت.

  • ناشناس

    قانون جدید چک خیلی خوبه فقط ای کاش بانک اون چکی که طرف ثبت نکرده برگشت بزنه

  • ناشناس

    اتفاقا خیلی عالی شده مردم هواسشون و جمع کنن چک میگیرن همونجا جلوی چشمشون ثبت کنه صاحب چک که به این مشکل بر نخورن

  • ناشناس

    من یک چک از صاحب خونه بابت رهن گرفتم و نمیدونستم که باید چک ثبت بشه اسبابکشی کردم رفتم شهرستان و متاسفانه دستم خالیه نه میتونم شکایت کنم و نه دسترسی به شخص دارم دادگاه هم میگه باید بری همونجا اقدام کنی حالا من اهوازم و اون مشهد بخوام برم کلی هزینه داره وکیل کلی هزینه میخواد برای پیگیری هم حداقل چند وقت باید اونجا بمونم حداقل باید اندازه پولم خرج کنم تا بهش برسم خدا لعنتش کنه

  • ناشناس

    واقعا دردسری شده. یک گرفتاری جدید هم به گرفتاری مردم اضافه کردند. به جای اینکه تکنولوژی جدید مثل تمام دنیا باعث سهولت کارها و تبادلات تجاری بشه، در اینجا سنگی شده جلو پای کسبه و بازار. عاجلانه فکری بکنید!!!

  • محمد

    سلام
    خوبه عالیه هرکس بلد نیست چک نگیره یا اگه چک بهش میدن مطما شه ثبت کرده به اسمش بعد جنسشا بهش بده
    اینجوری خیلی خوبه من که راظیم تاحالام ۱۰تا دسته چک تموم کردم مشکلیم نداشتم

  • ناشناس

    سه ماه که چک کارم دستم است چون کارفرما چک ثبت نکرده نتوانستم چک نقد کنم

  • ناشناس

    باسلام والله این درد دل ما هم هست .چک ها واقعا درد سرساز است .اگر واقعا کسی بد حسابی دارد به او دسته چک ندهند اخر برای یک پاراگراف مالی بانک ها صد ها جلسه می گیرند اما این درد بزرگ چک را رفع نمی کننند چرا