کد مطلب: ۷۱۸۷۴۸

شمالی‌ها به ناچار برنج خارجی مصرف می‌کنند

شمالی‌ها به ناچار برنج خارجی مصرف می‌کنند

مصرف برنج خارجی در روستاهای شمال کشور چندان مرسوم و متداول نبود اما امروز مردم روستاهای شمال به ناچار برنج خارجی مصرف می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل خاطر نشان کرد: مصرف برنج خارجی در روستاهای شمال کشور چندان مرسوم و متداول نبود اما امروز مردم روستاهای شمال به ناچار برنج خارجی مصرف می‌کنند.

به نقل از ایلنا، حسن تقی‌زاده با اشاره به رکود حاکم بر بازار برنج، گفت: بازار متاثر از شرایط سیاسی کشور در رکود به سر می‌برد و بازار برنج نیز از رکود تاثیر پذیرفته است.

وی با بیان اینکه امسال برنج طارم کیلویی ۹۰ هزار تومان خریدار ندارد، گفت: سال‌ گذشته کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود نداشتند و برنج را به امید افزایش نرخ نگه می‌داشتند اما امسال شرایط معکوس شده است و کشاورزان می‌خواهند محصول خود را عرضه کنند اما خریداری وجود ندارد.

این فعال اقتصادی با اشاره به نرخ انواع برنج در بنکداری شهرهای شمالی، گفت: فجر کیلویی ۶۳ تا ۶۵هزار تومان، شیرودی کیلویی ۴۵ هزار تومان و ندا کیلویی ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل؛ عرضه برنج کشت دوم در بازار آغاز شده است و این نوع برنج کیلویی ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

تقی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای امسال برای خرید برنج به بازار ورود نکردند؟ گفت: برخی از فروشگاه‌ها به‌صورت چراغ خاموش اقدام به خرید می‌کنند اما خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک دهم سال گذشته شده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه زیر ۳۰ درصد برنج تولید شده از شهرهای شمالی خارج شده است، تصریح کرد: سال‌های گذشته در این مقطع از سال بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد برنج تولیدی از شهرهای شمالی خارج می‌شد اما در سال جاری این مهم تا به امروز محقق نشده است.

وی تصریح کرد: دولت اقدامی برای ورود به بازار برنج و خرید برنج‌های از کشاورزان نکرده است. دولت همواره تلاش دارد با شعار بازار را کنترل کند برای خرید تضمینی دولت نیاز به پول دارد که هم اکنون پولی برای خرید ندارد.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل ادامه داد: کشاورزان تمایل دارند ۵۰ درصد تولیدات خود را برای امرار معاش بفروشند اما خریدار کم است و تعداد خریداران از شهرستان‌ها اندک شده است چراکه تمایل مردم برای خرید برنج‌ها خارجی افزایش پیدا کرده است.

تقی‌زاده با اشاره به کوچک شدن سفره مردم، گفت: مصرف برنج خارجی در روستاهای شمال کشور چندان مرسوم و متداول نبود اما امروز مردم روستاهای شمال به ناچار برنج خارجی مصرف می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.