کد مطلب: ۳۰۳۶۳۴

مصرف نفت جهان ۲ برابر می‌شود

مصرف نفت جهان ۲ برابر می‌شود

دبیرکل اوپک اعلام کرد: میزان مصرف نفت تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد که این رقم نسبت به ۵۰ سال گذشته ۲ برابر است.

طی چند هفته دیگر میزان مصرف نفت جهان با رسیدن به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز نسبت به ۵۰ سال گذشته ۲ برابر خواهد شد و هنوز نشانه‌هایی از کاهش سریع مصرف نفت در جهان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، به‌رغم شواهد بسیار قوی از تاثیر سوخت‌های کربنی در تغییرات آب و هوایی و به‌رغم میلیاردها سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های جایگزین نظیر انرژی‌های خورشیدی و بادی، هنوز نفت به عنوان یک سوخت فراگیر در جهان استفاده می‌شود و مصرف آن سالانه حدود ۱.۵ درصد بالاتر می‌رود.

آژانس بین‌المللی انرژی ضمن توصیه به اقتصاد غرب درباره سیاست‌های انرژی اقتصاد غرب اعلام کرده است هنوز هماهنگی روی اینکه چه زمانی تقاضای جهانی نفت به اوج خواهد رسید وجود ندارد اما بدیهی است که همه اینها منوط به چگونگی واکنش دولت‌ها به گرم شدن کره زمین دارد.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک طی کنفرانسی در آفریقای جنوبی در ۵ سپتامبر اعلام کرد: مصرف جهانی نفت امسال به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد و این بسیار زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد اتفاق می‌افتد. از حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفتی که روزانه در جهان مصرف می‌شود بیش از ۶۰ میلیون بشکه آن در حوزه حمل و نقل استفاده می‌شود و هنوز سوخت‌های جایگزین نظیر خودروهای الکتریکی جایگاهی در بازار ندارند.

منبع:‌ فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.