کد مطلب: ۵۴۹۴۷۹

مطالبات ۲۸ هزار میلیاردی نیروگاه‌ها از دولت

مطالبات ۲۸ هزار میلیاردی نیروگاه‌ها از دولت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع برق مصرفی واحدهای مجاز و غیرمجاز استخراج رمزارزها فقط یک درصد برق مصرفی کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا پور ابراهیمی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بااشاره به موضوع قطعی برق واحدهای تولیدی و اثرات آن بر صنعت و تولید کشور، گفت: طبق قانون باید خسارت‌های ناشی از قطعی برق به واحدهای آسیب دیده پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه راه‌اندازی بورس انرژی را از وزیر اقتصاد خواستاری شد و گفت: این مساله بر عهده وزارت نیرو است اما تاکنون اقدامی در مورد آن نشده است.

وی بیان کرد: مطالبات معوق نیروگاه‌های بخش خصوصی از دولت حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان است که اگر برای آن فکر نشود مشکل بزرگی در آینده ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنظیم نیرو در بورس انرژی باید براساس عرضه و تقاضا انجام شود گفت: وزارت نیرو اساسا به چنین چیزی اعتقاد ندارد و به این بحث وارد نشده است این در حالی است که امکان عرضه و صادرات برق توسط بخش خصوصی می‌تواند در بورس انرژی فراهم شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه سران قوا مطرح شد که مشکل قطعی برق به خاطر رمزارزها است و در گزارش وزارت صمت در جلسه کمیسیون اقتصاد و گزارش بانک مرکزی این گونه بود که مجموع مصرف برق واحدهای مجوزدار ۳۲۰ مگاوات است و غیرمجازها هم حدود ۳۰۰ مگاوات است که نسبت به دولت ۶۰ هزار مگاوات کشور یک درصد از مصرف برق کشور را تشکیل می‌دهد بنابراین این گونه صحبت‌ها آدرس غلط دادن است در حالی که در پنج سال گذشته حتی یک نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.