خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۴۴۹۴

معاملات سهام ۲۰ درصد رشد کرد

معاملات سهام 20 درصد رشد کرد

در آذر ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۲۰ درصد در مقایسه با آبان ۹۶ افزایش یافت و از ۱۲۸۲ هزار دفعه به ۱۵۳۴ هزار دفعه رسید.

طی ۱۹ روز کاری آذر ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با آبان ۹۶، ۲۸ درصد افزایش داشت و از ۴۰۹۴۳ میلیارد ریال به ۵۲۴۴۶ میلیارد ریال رسید، همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۸۸۰۳ میلیون سهم به ۲۲۸۱۷ میلیون سهم معادل ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ابتدای سال متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۸۱ میلیون سهم و ۱۹۸۶ میلیارد ریال بوده است.

در آذر ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۲۰ درصد در مقایسه با آبان ۹۶ افزایش یافت و از ۱۲۸۲ هزار دفعه به ۱۵۳۴ هزار دفعه رسید.

شاخص بورس در پایان آذر ۹۶، در مقایسه با آبان ۹۶ به میزان ۶۷۳۴ واحد برابر با ۷.۶ درصد افزایش یافت و از ۸۸۷۷۵ واحد به ۹۵۵۰۹ واحد رسید.

ارزش بازار در پایان آذر ۹۶، در مقایسه با آبان ۹۶ به میزان ۲۷۴۶۶۶ میلیارد ریال برابر با ۸ درصد افزایش یافت و از ۳۵۴۲۷۲۸ میلیارد ریال به ۳۸۱۷۳۹۴ میلیارد ریال رسید.

بر اساس معاملات خرد و بلوک، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۲۱۷۹۵ میلیارد ریال و معادل ۴۸ درصد از کل خریدها بود در حالی که ارزش سهام فروخته شده آن‌ها ۲۴۹۱۹ میلیارد ریال و در حدود ۵۵ درصد از کل فروش‌ها بود.

بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۳۱۲۴ میلیارد ریال شد در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۱ و ۴۴ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.