کد مطلب: ۴۵۴۱۸۲

رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

معاملات مسکن ۳۸ درصد کاهش یافت

معاملات مسکن ۳۸ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: معاملات مسکن از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن در تهران چقدر افزایش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: اینکه وزارت راه و شهرسازی قیمت هر متر مسکن را ۱۷ میلیون تومان اعلام می‌کند، این روشی اشتباه است، چرا که مردم قیمت مسکن خود را براساس این قیمت ارزیابی می‌کنند. این درحالیست که در مناطق جنوبی تهران متوسط قیمت مسکن ۱۴ میلیون تومان است.

مصطفی قلی خسروی افزود: وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی اعلام کرده بودند که قیمت مسکن ۳۸ درصد افزایش یافته است در حالی که ما قیمت مسکن را از مشاوران املاک در سطح شهر تهران پرس‌وجو کردیم اما آنها این ادعا را رد می‌کنند. ما سیاست‌گذار و نه کنترل کننده قیمت مسکن نیستیم.

او اظهار کرد: ما نه سیاست‌گذار و نه کنترل کننده قیمت مسکن نیستیم بلکه آنچه که واقعیت بازار مسکن است را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم. معاملات مسکن از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهراب

    اخه اینا کلا اخبارو یجوری میدن که مردم ساده رو تحریک به خرید کنن اونم با این قیمتایه مسخره فضایی .

  • املاک

    اخه کدوم ادم عاقلی با این قیمتایه مسخره و من دراوردی وارد معامله میشه . فقط یه …با این قیمتا خونه میخره

  • سروش

    من دیگه صد سال هم بگذره تا قیمتا پایین نیادو منطقی نشه پول مفت به خرید خونه با این قیمتایه بیخود نخواهم داد .

    • ناشناس

      تمام سازنده های کشور منتظرند شما(سروش جان) بیایی خونه بخری وگرنه ورشکست خواهندشد.

    • ناشناس

      روزی میاد که با پولی که برا خرید خونه گذاشتی میتونی یک ییخچال فقط بخری

    • وفا

      مطمن باش اون روز هم برای شما روز خوشی نخواهد بود زیاد ازین قضیه خوشحال نباش

    • فرزاد

      آفرین به تو

  • ناشناس

    این ملک یا خودرو یا طلا یا دلار نیست که گرون میشه این ارزش پول ماست که کمتر و کمتر میشه . بنابراین منظر ارزان شدن ملک و … نباشید.

  • سعید رضایی

    مجلس یازدهم قیمت مسکن رو خیلی پایین میاره

    • ناشناس

      به همین خیال باش

  • بهداد

    من کاملا با آقا سروش موافقم. این ماییم که با عجله و نگرانی از گرون شدن بیشتر مسکن در آینده؛ وارد بازار میشیم و به این گرونی ها دامن می‌زنیم. اکثر مسئولینی که در رابطه با مسکن اظهار نظر میکنند هیچ طرح و برنامه ای برای این قیمت های غیر منطقی ندارند آقای ناشناسی که نظر آقا سروش رو به سخره گرفتی ! بله؛ اگه ما وارد بازار خرید نشیم تمام فعالیت های وابسته به مسکن ورشکسته خواهند شد. شما احتمالا خودت دلال مسکنی. حل موضوع مسکن خیلی سخت و پیچیده نیست. هر خانواده فقط یک مسکن و یک خودرو. همچنین ورود خانه های خالی به چرخه عرضه که با قانون تک مسکنی ؛ خود به خود این اتفاق خواهد افتاد. مثل قانون تک فرزندی در کشور چین

    • احسان

      دقیقا ما ایرانیها جوگیر هستیم بازار مسکن هم متاثر از هیجانات ما مردم هست وگرنه این بازار همون بازار سال ۹۵ هست ک کسی نگاه ملک نمیکرد
      البته بخش بزرگشم دولت نقش داره چون قصد داره کسری بودجشو با فروش املاک مازاد جبران کنه
      وگرنه نه عرضه کمه و نه تقاضا زیاده این وسط یک عده جوگیر از ترس مثلا بی ارزش شدن پولشون میدواند و هر ملکی ک بدستشان رسید میخرن ملکهایی با قیمتهای غیرواقعی ک این وسط دولت که خودش اولین دلاله و بقیه دلالها سود کلان میبرن