کد مطلب: ۸۰۷۲۲۵

سکه طلا صدرنشین ارزش معاملات بورس کالا شد

سکه طلا صدرنشین ارزش معاملات بورس کالا شد

سکه طلا (تمام سکه) در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته گذشته از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۱۵ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۵۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد که در مقایسه با هفته منتهی به ۸ اردیبهشت رشد ۸۰ درصدی در حجم و ۶۹ درصدی در ارزش به ثبت رسید. ارزش معاملات مربوط به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۵ میلیارد تومان برای ۸ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۳۵۱ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در هفته منتهی به ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش نزدیک ۷۴۰ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۱۳ درصدی در حجم و ۶۴ درصدی در ارزش، جایگاه دوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۶۷۰ هزار و ۸۳۸ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۲۴۴ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر شمش طلا با کسب سهم ۴ درصدی در حجم معاملات در جایگاه چهارم بعد از سیمان، تمام سکه طلا، زعفران و شیشه ایستاد، در حالی که این دارایی با کسب سهم ۲۱ درصدی از ارزش معاملات بعد از سکه طلا در جایگاه دوم ایستاد.

سیمان با ثبت معامله ۱۰ میلیون و ۷۵۱ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۶ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۶۸ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۱۵ گواهی سپرده زعفران نزدیک ۶۳ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان بود و ارزش معاملات ۷۵۲ هزار و ۲۸۲ گواهی سپرده شیشه نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۱۰ درصدی در جایگاه سوم و از نظر ارزش با سهم ۵ درصدی در رتبه چهارم ایستاد، درحالی که شیشه به لحاظ حجم با سهم ۵ درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت و از نظر ارزش با کسب سهم ۹ درصدی سوم شد.

در هفته ای که گذشت معامله ۲۰ هزار و ۸۴ گواهی سپرده برنج به ارزش نزدیک ۱.۴ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین ۱۱ هزار و ۳۵ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش نزدیک ۲۴۷ میلیون تومان منعقد شد.

منبع: کالاخبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.