کد مطلب: ۴۶۰۸۶۲

معرفی برنامه اسنپ چت، دلایل نصب آن و کاربردها

معرفی برنامه اسنپ چت، دلایل نصب آن و کاربردها

اسنپ چت یک شبکه اجتماعی و پیام‌رسان بر پایه ارسال تصاویر به دوستان می‌باشد. تصاویری نابود شونده که بعد از مشاهده بار اول و یا حتی بعد از یک ثانیه نابود شده و دیگر قابل مشاهده نمی‌باشند.

از آن جایی که این روزها شبکه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار و محبوب می‌باشند استفاده و نصب اسنپ چت بسیار کاربردی می‌باشد. در واقع snapchat یک شبکه اجتماعی و پیام‌رسان بر پایه ارسال تصاویر به دوستان می‌باشد. تصاویری نابود شونده که بعد از مشاهده بار اول و یا حتی بعد از یک ثانیه نابود شده و دیگر قابل مشاهده نمی‌باشند. این اپلیکیشن با استفاده از این قابلیت و دیگر امکاناتی که امروز در این مقاله قصد معرفی آن را داریم توانسته است کاربران بسیار زیادی را به خود جلب نماید.

اسنپ چت چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

همان‌طور که گفتیم کار اصلی این اپلیکیشن ارسال تصاویری محو شونده هستند. بعد از نصب اسنپ چت و باز کردن این برنامه شما می‌توانید تصاویری زیبا از خود بگیرید. بعد از گرفتن عکس تایمری به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید از یک تا ده در آن انتخاب نموده و عکس را ارسال نمایید. در واقع این تایمر نشان دهنده این است که این تصویر بعد از چه مدت زمانی محو شود و مخاطبی که شما عکس را برایش ارسال نموده‌اید تنها در آن مدت زمان می‌تواند تصویر را ببیند.

بعد از ارسال تصویر به مخاطب، آن شخص یک نوتفیکیشن دریافت می‌نماید که کسی برای او یک snap ارسال کرده است. بعد از باز کردن نوتیف با تصویر شما مواجه می‌شود که بعد از چند ثانیه محو خواهد شد. البته اگر کمی زرنگ باشد می‌تواند از صفحه نمایش و تصویر شما اسکرین‌شات بگیرد که در این صورت برنامه اسنپ چت شما را از این کار مطلع خواهد کرد.

حال که بحث snap پیش آمد کمی با اصطلاحات این نرم‌افزار آشنا شویم.

اسنپ کد: برای هر کاربر snapchat یک کد منحصر به‌فرد QR وجود دارد تا بتواند جهت معرفی حساب کاربری خود به دوستان و … از آن استفاده نماید.

اسنپ (Snap): به طور خلاصه اسنپ همان تصویر و یا فایل ویدیوای است که شما با استفاده از این اپلیکیشن ساخته و ارسال نموده‌اید. توجه کنید همان‌طور که گفته شد هر snap پس از گذشت حداکثر ۱۰ ثانیه محو شده و دیگر توسط مخاطب قابل مشاهده نخواهد بود.

استوری‌ها (Stories): استوری در نصب اسنپ چت در واقع یکی از قابلیت‌هایی است جهت ارسال تصاویر و اشتراک‌گذاری آن با دوستانتان. کاربران جهت مشاهده استوری‌ها کافی‌ست انگشت خود را بر روی ایک۶ون دوربین روی صفحه به سمت چپ بکشند.

امتیاز اسنپ چت (Snapchat score): امتیاز در دانلود برنامه اسنپ چت در واقع همان عددی است که در زیر پروفایل شما نمایش داده می‌شود. این عدد از پارامترهایی تعداد اسنپ‌های ارسالی و دریافتی و … تاثیر می‌پذیرد.

فیلتر (Filter): فیلتر در این اپلیکیشن به شما کمک می‌نماید تا با استفاده از آن لایه‌هایی زیبا به تصاویر خود بیافزایید. این فیلترها بر اساس جغرافیا، زمان و مناسبت‌ها تغییر می‌کنند. این فیلتر ها بعد از ساخت اسنپ قابل افزودن به تصویر می باشند.

لنزهای اسنپ (Snap lenses): با استفاده از لنزهای اسنپ چت شما می‌توانید افکت‌های کارتونی به تصویر خود بیافزایید. این افکت‌ها بسیار پرطرفدار می‌باشند. برخلاف فیلترها ، لنزها را می‌توانید در هنگام ساخت تصاویر به آنها بیافزایید.

IMG 20200706 100846

تاریخچه برنامه محبوب نصب اسنپ چت

برنامه snapchat یک شبکه اجتماعی و پیام‌رسان می‌باشد که توسط ایوان اشپیگل و بابی مورفی از دانشجویان دانشگاه استنفورد بنیان۶گذاری شده است. این اپلیکیشن اولین نسخه خود را در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر نمود. این اپلیکیشن هم برای سیتم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل ios وجود دارد. از توسعه دهندگان اصلی آن می‌توان به دنیل اسمیت، لئو نوح کتز، دیوید کراویتز، بابی مورفی و ایوان اشپیگل اشاره نمود. تعداد نصب اسنپ چت در گوگل پلی توانسته است از مرز ۲۲ میلیون کاربر بگذرد که عددی بسیار بالا می‌باشد. همچنین امتیاز این اپلیکیشن رایگان در مارکت گوگل ۴٫۳ می‌باشد.

آموزش نصب و استفاده از اسنپ چت

در ابتدا دانلود اسنپ چت برای سامسونگ و یا سایر تلفن همراه‌های اندرویدی و یا آیفونی خود را از سایت‌های معتبر انجام داده و سپس آن را نصب نمایید.

سپس این نرم‌افزار را باز نمایید. جهت ساخت اکانت بر روی گزینه sing up کلیک کنید. تاریخ تولد و آدرس ایمیل خود را وارد نموده و در انتها یک پسوورد (رمز عبور) برای حساب کاربری خود انتخاب نمایید. بعد از مراحل فوق یک نام کاربری که بیانگر شخصیت و هویت شماست انتخاب نمایید. بهتر است در انتخاب این نام کاربری دقت بیشتری نمایید تا دوستانتان نیز راحت‌تر شما را در snapchat پیدا کنند. هرچند این نام کاربری بعدا نیز قابلیت تغییر را دارد.

بعد از ساخت حساب کاربری در این اپ شما مخاطبان تلفن همراهتان را که در این نرم‌افزار حساب کاربری دارند را به شما نمایش می‌دهد. می‌توانید از این لیست دوستان خود را یافته و آنها را به لیست دوستان خود در اسنپ چت اضافه نمایید.

بسیاری از کاربران هنگام نصب اسنپ چت و ثبت‌نام در آن به مشکلاتی برمی‌خورند که در زیر به بررسی برخی روش‌های کاربردی جهت حل این مشکل می‌پردازیم.

روش اول: زبان سیستم عامل تلفن همراه خود را تغییر دهید. با رفتن به تنظیمات تلفن همراه، زبان گوشی خود را بر روی انگلیسی قرار دهید و دوباره جهت ثبت‌نام تلاش نمایید.

روش دوم: استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده آی‌پی. با استفاده از این برنامه‌ها آی‌پی تلفن همراه خود را تغییر دهید تا از تحریم‌ها گذر نمایید.

استفاده از نسخه های قدی۳میتر برنامه اسنپ چت. برخی اوقات آخرین ورژن snapchat مشکلاتی را برای برخی از کاربران به همراه دارد. لذا‌ با نصب نسخه‌های قدی۶میتر این برنامه به احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد.

مزیت‌های برنامه snapchat

اگر در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام گشت و گذاری داشته باشید به احتمال زیاد تصاویری که با افکت‌های اسنپ چت گرفته شده‌اند به چشمتان خورده است. این افکت‌ها به نام لنز در نصب اسنپ چت شناخته می‌شوند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد این اپلیکیشن محبوب از فیلترها و لنزهای بسیار متنوع و جذابی پشتیبانی می‌نماید. لنزهای اسنپ چت به قدری بین کاربران محبوب گردیده است که دیگر نرم‌افزارهای موبایلی مانند اینستاگرام و بسیاری از پیام‌رسان‌ها این قابلیت را به اپلیکیشن خود افزوده‌اند.

چند تکنیک جالب در snapchat

اضافه کردن متن به عکس: جهت انجام این کار بعد از گرفتن عکس بر روی صفحه کلیک نمایید. با اینکار شما می‌توانید بر روی تصویر خود نوشته قرار دهید.

پاک کردن پیام ارسال شده: احتمالا برای شما نیز بسیار پیش آمده که در پیام‌رسانی به اشتباه پیامی را برای کسی ارسال کرده باشید. در این صورت در برنامه اسنپ چت انگشت خود را بر روی پیام ارسال شده نگه دارید. در منو باز شده بر روی delete کلیک نمایید تا پیام پاک شود. البته فرد گیرنده متوجه دریافت پیام و پاک شدن آن می‌شود اما از محتوای پیام بی‌خبر خواهد ماند.

ساخت گروه: در بسیاری از پیام‌رسان‌ها ساخت گروه امکان‌پذیر است. از آن جایی که برنامه اسنپ چت در دسته‌بندی پیام‌رسان‌ها قرار دارد، این امکان را نیز در اختیار شما قرار داده است. برای این کار از بالا سمت چپ بر روی دکمه new message وارد صفحه چت شوید. دوستان خود را انتخاب نموده و چت را آغاز نمایید. البته این نکته فراموش نشود که اگر پیامی طی ۲۴ ساعت توسط هیچ یک از اعضای گروه باز نشود، به طور خودکار پاک خواهد شد.

ارسال پیام ویدیویی: جهت انجام این کار وارد صفحه پیامتان با دوستتان شوید. در پایین صفحه آیکون دوربینی وجود دارد. دستتان را بر روی آن نگه داشته و پیام ویدیویی خود را ضبط نمایید. این پیام حداکثر می‌تواند ۱۰ ثانیه باشد.

برقراری تماس: برنامه snapchat قابلیت برقراری تماس به صورت صوتی و یا تصویری را نیز ساپورت می‌نماید. جهت انجام آن وارد صفحه چتتان با دوستتان شده و آیکون گوشی تلفن را لمس نمایید. اگر دوستتان نوتیفیکیشن برای اسنپ چت را فعال کرده باشد گوشیش زنگ خورده و متوجه خواهد شد.

تغییر رنگ اشیا: بعد از عکس گرفتن از شی مورد نظر بر روی آیکون قیچی در گوشه صفحه کلیک کنید. از لیست رنگ‌ها رنگ مورد نظر خود را انتخاب و سپس شی مورد نظر را در عکس لمس نمایید.

اضافه کردن لینک به عکس: یکی از امکاناتی که از هر شبکه اجتماعی و پیام‌رسان انتظار می‌رود امکان اتچ کردن لینک می‌باشد. در snapchat بعد از گرفت عکس بر روی ا۶یکون سنجاق لمس نمایید. در کادر باز شده لینک خود را وارد نموده و تایید کنید.

استفاده از فیلترهای صدا در اسنپ چت: فیلترهای صدا ابتدا با لنزها و افکت‌های کارتونی اضافه شد. اما در آپدیت‌های جدید برنامه امکان استفاده از آنها به صورت جدا و مستقل نیز وجود دارد. می‌توانید حین ضبط ویدیو برای دوستانتان از آنها نیز استفاده نمایید که بسیار پرطرفدار می‌باشد.

IMG 20200706 101055

ویژگی شاخص اسنپ چت

از تمامی ویژگی‌هایی که در بالا گفته شد بگذریم اسنپ چت یک ویژگی اساسی دارد که به همان نیز معروف است و آن نیز حفظ حریم شخصی و امنیت بسیار بالای این برنامه است. این شبکه اجتماعی محبوب به عنوان یکی از امن‌ترین نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه شناخته می‌شود که و همین مورد را می‌توان شاخص اصلی این برنامه دانست. این ویژگی بارز اسنپ چت در قسمت چت این برنامه کاملا مشخص است. تمامی چت‌های انجام شده با استفاده از این برنامه به صورت رمزگذاری شده است و هیچ‌کس امکان سوءاستفاده از آنها را نخواهد و حتی در صورت زیر نظر گرفته دیتا تبادل شده در میان دو دستگاهی که در حال چت با یکدیگر بودند به علت همین رمزگذاری انجام شده این دیتاها قابل دسترسی نخواهند بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه اسنپ چت این است که تمامی پیام‌های درون چت در میان کاربران می‌تواند بعد از مدت مشخص شده‌ای پاک شوند که هیچ اثری از آنها باقی نماند. یعنی شما می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های ارسال شده شما بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از زمان خوانده شدن پاک شوند و یا شاید انتخاب بکنید که بعد از گذشت ۱ ماه این پیام‌ها پاک شوند! البته می‌توانید از بابت اسکرین‌شات گرفتن نیز خیالتان راحت باشد چرا که در صورتی که کسی از متن پیام‌های ارسال شده توسط شما اسکرین‌شات بگیرد این برنامه به شما پیغامی مبنی بر انجام این کار ارسال می‌کند و شما را در جریان می‌گذارد. تمامی این موارد به همراه امنیت بسیار بالای اسنپ چت باعث شده است این نرم‌افزار به عنوان امن‌ترین شبکه اجتماعی در جهان شناخته شود.

حرف آخر در رابطه با دانلود و نصب اسنپ چت

اسنپ چت یک برنامه کامل در تمامی زمینه‌ها می‌باشد. این برنامه را می‌توان یک شبکه اجتماعی مشابه اینستاگرام با قابلیت استوری گذاشتن، یک برنامه برای چت مشابه به واتس‌اپ برای چت کردن، یک برنامه مشابه با رتریکا برای عکس‌برداری، یک برنامه مشابه با برنامه نزدیک من برای اطلاع از همایش‌ها و جشن‌های نزدیک شما دانست. تمامی این موارد به همراه امنیت بسیار بالا و طراحی زیبا این برنامه باعث شده است که دانلود اسنپ چت در میان کاربران تمام جهان به عنوان یکی از عبارت‌های پر سرچ در مارکت‌های برنامه شود. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه فوق‌العاده، عکس‌های زیبا به عنوان استوری قرار دهید و دیگران را از حال خودتان مطلع کنید و با چت کردن و مشاهده استوری دوستانتان از حال آنها مطلع شوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    عالی

  • طاهره

    خیلی‌خوبه‌با‌تشکر‌فراوان??

  • ناشناس

    چطورPassworDرا وارد کنم کسی میتونه کمکم کنه

  • سارا

    خوب

    • رونیکا

      بد نیس

  • ناشناس

    پ