کد مطلب: ۱۳۲۸۱۷

معرفی ۹۰ پروژه بندری و فرودگاه به سرمایه‌گذاران خارجی

معرفی ۹۰ پروژه بندری و فرودگاه به سرمایه‌گذاران خارجی

معاون برنامه‌ریزی مناطق آزاد کشور از معرفی ۹۰ پروژه بندری و فرودگاهی، به سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و گفت: آماری از میزان رشد سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ندارم.

محمد معزالدین در آئین بهره‌برداری از برج‌های دوقلوی کیش با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق آزاد برای جذب سرمایه‌گذاری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما تنظیم سند راهبردی مناطق آزاد و طراحی 7 منطقه جدید بوده است.

وی در گزارش تجارت‌نیوز با اشاره به این که در سال 95 درآمد مناطق آزاد حدود 870 میلیارد تومان بوده است، گفت: علاوه بر این حدود 2500 میلیارد تومان منابع بوده که جمع این دو عدد حدود 3500 میلیارد تومان است.

معاون برنامه‌ریزی مناطق آزاد یادآور شد: 90 پروژه در حوزه توسعه فرودگاهی و بنادر به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شده است.

معزالدین همچنین از میزان رشد سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: آماری در این زمینه ندارم.

همچنین در این مراسم مشتاق مشتاقی با اشاره به این که ساخت و ساز در جزیره کیش متکی به آن ورآب (سرزمین اصلی یا کشورهای حاشیه خلیج فارس) است، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در سال 91 رشد، نرخ دلار بود به طوری که دلار از حدود هزار تومان به 4 هزار تومان افزایش یافت.

وی با یادآوری این که بروکراسی اداری و ضوابط در سراسر کشور دست‌ و پاگیر است، افزود: در مقطعی مقرون به صرفه بود که از سیستم بانکی کشور برای ساخت پروژه‌های ساختمانی استغراض شود چرا که در آن زمان افزایش قیمت‌ها بهره‌های بانکی را می‌پوشاند.

مشتاقی با تاکید بر این که در دورا رکود شاهد افزایش قیمت‌ها نبوده‌ایم تصریح کرد: در عین حال بهره بانکی به بالای 20 درصد رسیده که با جریمه آن حدود 26 درصد می‌شود.

این انبوه‌ساز با بیان این که به دلیل بهره بالا از درگیر شدن در پروسه دریافت وام خودداری می‌کنند، گفت: با توجه به این که ربا همه چیز را از بین می‌برد و دین اسلام آن را حرام اعلام کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.