کد مطلب: ۲۱۱۵۸۲

معنای وتوی قطعنامه علیه ایران توسط روسیه چیست؟

معنای وتوی قطعنامه علیه ایران توسط روسیه چیست؟

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب گفت: کاری که روسیه در وتوی این قطعنامه کرده نشان از روابط رو به رشد و راهبردی دو طرف دارد.

علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با محمد عبدالستار وزیر اوقاف سوریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه بسیار مهمی که با برخی از علمای اوقاف سوریه داشتیم بسیار خوب و مفید بود، هر دو بر این باور بودیم که ملت و دولت سوریه و ایران با روابط راهبردی که دارند توانستند بر دشمن مشترک خود که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند پیروز شوند و این پیروزی به‌دست نیامد جز با تلاش مجاهدانه رزمندگان ایران عراق، لبنان، سوریه و هر جا که مسلمان آزاده‌ای بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: سفرهای میان ایران و سوریه منجر به تقویت روابط راهبردی دو کشور می‌شود و ما در آینده شاهد این خواهیم بود این حلقه‌های مقاومت که از تهران به بیروت، از بیروت به بغداد و از آنجا به دمشق و فلسطین می‌رسد می‌تواند در برابر زیاده خواهی آمریکا و اسرائیل و ارتجاع منطقه ایستادگی کند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که موضع ایران در قبال توافق قریب الوقوع هسته‌ای میان عربستان و امریکا چیست؟ تصریح کرد: برداشت ما این است که مرتجعین منطقه هیچ اختیاری از خود ندارند و اگر حمایت غربی‌های از مرتجعین نباشد امت اسلامی نمی‌گذارد اینها دقیقه‌ای بر سرکار باشند لذا هر کاری که می‌کنند دیگران یعنی آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها و غربی‌ها هستند که به آن‌ها القا می‌کنند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به سفر وزیر امور خارجه فرانسه و برخی مواضع آنها نسبت به برجام؛ دستگاه دیپلماسی چه موضعی را اتخاذ می‌کند گفت: دستگاه دیپلماسی و دولت مواضعی که خواهند داشت قطعا هوشمندانه است، فرانسه ادعای دوستی دارد اما گفتار و اعمالش با یکدیگر در تناقض است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش‌های دولت انگلیس در شورای امنیت علیه ایران و یمن اظهار داشت: سیاست انگلیس نزد مردم ایران سابقه منفوری دارد و به هیچ‌وجه این اقدام خلاف انتظار ما نبود. کاری که روسیه در وتوی این قطعنامه کرده نشان از روابط رو به رشد و راهبردی دو طرف دارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.