کد مطلب: ۷۵۴۹۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

با پول «فورد» در ایران چه خودرویی می‌توان خرید؟

با پول «فورد» در ایران چه خودرویی می‌توان خرید؟

قیمت‌ خودرو در بازار داخلی، تفاوت‌های بسیار زیادی با قیمت‌های جهانی دارد و بسیاری از انتخاب‌هایی که در بازار جهانی وجود دارد، تنها به چند نمونه خودروی صفر چینی و یا کارکرده‌های پایین رده کشورهای اروپایی و کره‌ای و ژاپنی، در داخل کشور ختم می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از حدود چند دهه انحصار در بازار خودرو و سیاست‌های غلط، شاهد تفاوت قیمت فاحش در بازار داخل کشور در مقایسه با کشورهای دیگر هستیم. در این گزارش تصمیم داریم به بررسی دو خودروی روز بازار جهانی و خودروهایی که می‌توانیم در داخل کشور با این میزان پول خریداری کنیم، بپردازیم. در نظر داشته باشید، خودروهایی که معرفی می‌شوند جزو پرفروش‌ترین خودروها در بازار جهانی هستند.

فورد سری F در بازار جهان چند؟

فورد سری F یک خودروی پیکاپ سایز بزرگ بوده که سال‌هاست، پرفروش‌ترین خودروی آمریکای شمالی و یکی از خودروهای پرفروش بازار جهانی است. شرکت فورد تنها در سال 2022 توانست با فروش 653 هزار و 957 عدد از مجموع تیپ‌های این خودرو، به این جایگاه برسد.

این خودرو برای سال‌ها بر پایه موتور بنزینی تولید می‌شد ولی اخیرا، فورد تصمیم گرفت که یک مدل دیگر بر پایه موتور الکتریکی برای این خودرو در نظر بگیرد. حال به بررسی دو مدل از تیپ‌های پایه سری F می‌پردازیم.

فورد رپتور 2022 با موتور بنزینی، با قیمت پایه 75 هزارو 150 دلار به فروش می‌رسد. همچنین فروش این خودرو با موتور الکتریکی و نسخه پایه، از قیمت حدود 40 هزار دلار شروع می‌شود. قیمت نسخه فول موتور الکتریکی این خودرو در بالاترین حد ممکن، به حدود 80 هزار دلار می‌رسد.

مشخصات خودرو

حال با نگاه به بازار داخلی، بهترین انتخاب ها را با این قیمت بررسی می‌کنیم.

در تاریخ 8 بهمن 1401، با نگاهی به بازار خودرو، از بین پیکاپ‌های جهانی خودروی تویوتا هایلوکس کارکرده در مدل های 2014 یا 2015 قابل انتخاب است. همچنین در بازار خودروهای صفر، خودروی آمیکو آسنا با قیمت حدودی 1 میلیارد و 700 میلیون تومان قابل بررسی است.

قیمت تویوتا راو 4 چقدر است؟

تویوتا راو 4 یکی از خودروهای پرفروش در جهان است؛ یک شاسی بلند سایز متوسط که نسل چهارم آن در بازار ایران محبوبیت فراوانی دارد. تویوتا RAV4 نسل پنجم که با کد XA50 شناخته می‌شود، نسبت به نمونه موجود در بازار کشور ما از طراحی خشن‌تر و صدالبته جذاب‌تری برخوردار است و از نظر امکانات رفاهی نیز در سطح بالاتری قرار دارد.

شرکت تویوتا در سال 2022 توانست با فروش 399 هزار و 941 نسخه از این دستگاه، جایگاه چهارم پرفروش‌ترین خودروی سال‌را از ‌آن خود کند. (دلیل معرفی نکردن جایگاه دوم و سوم این بود که هر دو خودرو جزو پیکاپ های آمریکایی بودند و شباهت زیادی با فورد رپتور معرفی شده داشتند.)
حال به‌بررسی مشخصات فنی این خودرو می‌پردازیم.

قیمت این شاسی بلند جمع و جور تویوتا با مدل پایه، از 30 هزارو 790 دلار شروع می‌شود که جزو خودروهای ارزان قیمت بازار به حساب می‌آید.

13 3

با پول تویوتا در ایران چه می‌توان خرید؟

حال به این می‌پردازیم که با این پول، بهترین انتخاب‌های ‌ما چه خودروهایی است؟ البته این تنها هزینه دلاری خودرو است و سایر هزینه‌ها مانند تعرفه واردات و دیگر موارد به آن اضافه نشده است.

در بخش خودروهای صفر، انتخاب‌هایی به‌جز شاسی‌بلند‌های چینی مانند هایما S7+ ، جک S5 جدید و فونیکس تیگو7 نداریم. لازم به‌ذکر است که حدود قیمتی این سه‌خودرو هنگام گردآوری مطالب به ترتیب، 1میلیارد و 320 میلیون تومان ،1 میلیارد و 350 میلیون تومان و 1 میلیارد و 390 میلیون بوده است.

همچنین در بخش خودروهای کارکرده وارداتی، انتخابی همچون رنو کپچر 2017 داریم که با توجه به آگهی‌های خودرویی که در وب‌سایت مختلف ثبت شده است، با حدود قیمتی 1 میلیارد و 380 میلیون تومان، می‌توان این خودرو را خریداری کرد.

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره کردیم، بازار خودرو در داخل کشور یکی از پرتلاطم‌ترین و آشفته‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند که باید با وضع قوانین درست، آرامش را به‌ آن بازگرداند. در این گزارش مشاهده کردیم که قیمت‌های بازار داخلی، تفاوت‌های بسیار زیادی با قیمت‌های جهانی دارد و بسیاری از انتخاب‌هایی که در بازار جهانی وجود دارد، تنها به چند نمونه خودروی صفر چینی و یا کارکرده های پایین رده کشورهای اروپایی و کره‌ای و ژاپنی، در داخل کشور ختم می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صادق صادق زاده

    من در تعجبم که چرا هیچ کسی نیست به داد ما طبقه ضعیف جامعه برسد ! خودشان بازار را آشفته می کنند و از آب گل آلود ماهی می گیرند ! کسی هم نیست بازار را به آرامش برساند !

  • محمد

    ماشین های داخلی را با خارجی مقایسه نکنید ویرایشات نرخ نگذارید با کدام ماشین خارجی میتوان چه از لحاظ قیمت وچه از لحاظ استقامت با کدام ماشین داخلی مقایسه کرد ارابه مرگ را درست میکنند وبا هزار منت میخواهند بفروشند این چه معنای. دارد ماشین داخلی که مفت گران است ما همان مدل پایین را می‌خریم وسوار میشم ما ماشین نو نخواستیم سفره خالی جیب خالی امید به زندگی نداشتن یعنی همان بهتر که آدم بمیرد اما ماشین یا همان ارابه مرگ سوار نشد