کد مطلب: ۶۲۳۱۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موبایل در ایران ارزان‌تر از دوبی!/ الان زمان خرید موبایل است؟

موبایل در ایران ارزان‌تر از دوبی!/ الان زمان خرید موبایل است؟

موبایل در ایران ارزان‌تر از دوبی است. با ثبات قیمت دلار قیمت برخی موبایل‌ها ثابت باقی مانده است. آیا اکنون فرصت مناسبی برای خرید موبایل است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، موبایل در ایران ارزان‌تر از دوبی است. سال‌ها پیش قیمت موبایل در کشورهای همسایه از جمله دوبی، ترکیه و عراق ارزان‌تر از ایران بود اما حالا قیمت موبایل در ایران علی رغم افزایش هزینه‌ها و ثبات قیمت دلار ارزان شد.

آیا تلفن همراه در ایران ارزان شده است؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل ثبات قیمت دلار، برخی از مدل‌های گوشی همراه در چند ماه اخیر بدون تغییر مانده و برخی ارزانتر شده است. اما نه زیاد.

به عنوان مثال در فروشگاه‌های آنلاین قیمت موبایل مدل Galaxy Note20 با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۸ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ قیمت گوشی مدل GALAXY NOTE10 با ۷۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۰ میلیون تومان رسید.

کاهش قیمت موبایل ادامه دارد؟

آیا کاهش قیمت گوشی ادامه‌دار است؟ سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: در بازار انواع و اقسام گوشی‌ها وجود دارد و اکنون شرایط بازار به نفع خریدار است.

محمدرضا عالیان به تجارت‌نیوز گفت: شرکت‌های واردکننده برای فروش گوشی در حال رقابت هستند. برخی‌ شرکت‌ها این کالا را با حداقل سود و برخی‌های دیگر بدون دریافت سود عرضه می‌کنند. همین مساله باعث مقرون به صرفه بودن قیمت موبایل شده است.

او ادامه داد: اکنون میزان واردات و مصرف موبایل در کشور یک تعادل منطقی دارد. در ۱۲ ماه گذشته یعنی از دی ماه سال گذشته تا امسال ۱۸ میلیون و ۹۷۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شد. این در حالی است که در این مدت ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار دستگاه به مصرف رسید.

وضعیت بازار به نفع خریداران است

عالیان گفت: اکنون زمان مناسب برای کسانی است که قصد دارند مدل گوشی خود را ارتقا بدهند.

او بیان کرد: از سال آینده پیش‌بینی می‌شود فناوری ۵G (شبکه نسل پنجم ارتباطات) توسعه پیدا کند. با آمدن این نسل از ارتباطات احتمال دارد دوباره تقاضا برای خرید تلفن همراه در بازار افزایش پیدا کند. بنابراین اکنون زمان مناسب برای کسانی است که قصد دارند موبایل‌های به روز را در بازار بخرند.

پیش‌تر محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان گفته بود: جدیدا دولت واردات برخی تلفن‌ همراه‌ها از جمله برند شیائومی را ممنوع کرده و اجازه واردات این گوشی را نمی‌دهد.

برای مطالعه بیشتر خبر ممنوعیت واردات موبایل شیائومی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.