کد مطلب: ۷۲۱۸۴۱

سازمان منطقه آزاد کیش: منتظر گردشگر خارجی از جام جهانی نیستیم

سازمان منطقه آزاد کیش: منتظر گردشگر خارجی از جام جهانی نیستیم

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: دیگر منتظر گردشگر خارجی به داخل جزیره کیش در طول دوره جام جهانی نیستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعلام آمادگی ایران برای پهلوگیری و اعزام کروز به قطر برای جام جهانی اظهار کرد: دیگر منتظر گردشگر خارجی به داخل جزیره کیش در طول دوره جام جهانی نیستیم.

به نقل از ایسنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعلام آمادگی ایران برای پهلوگیری و اعزام کروز به قطر برای جام جهانی اظهار کرد: دیگر منتظر گردشگر خارجی به داخل جزیره کیش در طول دوره جام جهانی نیستیم.

مهدی کشاورز امروز (شنبه) در نشستی خبری با بیان این‌که دورنما و آینده‌ای که برای جزیره کیش در نظر گرفته شده است، خواهرخواندگی با یکسری شهرهای معتبر دنیا است، اظهار کرد: دو چشم‌انداز کلی برای جزیره کیش در نظر گرفته شده است؛ یک بحث تجاری در حوزه‌های بیمه، بورس و بانک و دوم بحث گردشگری است. البته تمرکز روی بحث گردشگری است، زیرا جزیره کیش نه صنعت خاصی دارد و نه زمین کشاورزی.

وی ادامه داد: شلوغی‌های اخیر کشور به وضعیت گردشگری کیش ضربه وارد کرده است. البته اعتراض باید باشد اما اغتشاش و اعتصاب مورد تایید نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به آغاز هفته کیش از روز ۱۸ آبان‌ماه اظهار کرد: این هفته از قبل برنامه ‌ریزی شده و امیدواریم با استقبال مواجه شود.

نامه‌نگاری با دو وزارتخانه برای نوسازی حمل و نقل کیش

کشاورز در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل جزیره کیش ادامه داد: برخی خودروها در جزیره کیش برای سال ۲۰۰۷ و برخی برای سال ۲۰۱۸ هستند. در اردیبهشت‌ماه خبر لغو واردات خودرو اعلام شد اما مناطق آزاد اعلام کرد تا آیین‌نامه آن قطعی شود جام جهانی آغاز خواهد شد و فعلا نتوانستیم نوسازی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: گردشگران داخلی هم در این حوزه دچار معذوریت هستند؛ لذا قرار شد این موضوع به صورت ویژه برای همه مناطق بررسی شود و آیین‌نامه‌ای خارج از دستورالعمل دولت برای مناطق آزاد در نظر گرفته شود. در این راستا با وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت نامه‌نگاری شده است و امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

آمادگی ایران برای پهلوگیری کشتی کروز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه در مورد پهلوگیری کشتی کروز و اعزام آن به قطر گفت: در ابتدا اعلام شد کشتی‌های کروز از نظر آبخور نمی‌توانند وارد جزیره کیش شوند که ما اعلام کردیم ۱۲.۵ متر آبخور داریم. با این حال قطر اعلام کرد که آمادگی پهلوگیری کشتی کروز از هیچ جای دنیا را ندارد. البته قطر فعلا در این زمینه سکوت اختیار کرده اما اگر موافقت کند ما آمادگی داریم.

منتظر گردشگر خارجی از جام جهانی نیستیم

کشاورز در ادامه در مورد آخرین وضعیت ایران برای پذیرش مسافران خارجی که برای جام جهانی به قطر خواهند آمد، توضیح داد: میزبان جام جهانی از هشت سال قبل مشخص می‌شود و کشورهای اطراف باید خود را آماده کنند. ایران در این راستا هفت‌ سال فرصت‌سوزی کرد و کار عملیاتی جدی انجام نداد. باید از هشت سال قبل به فکر زیرساخت‌ها می‌بودیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته که رئیس جمهور با کشور قطر صحبت کرد صراحتا اعلام کرد که باید از ظرفیت جام جهانی استفاده کنیم و در اردیبهشت‌ماه یک کارگروه در این راستا تشکیل شد.

همچنین بین پنج وزارتخانه و چند دستگاه تقسیم کار صورت گرفت تا جزیره‌های کیش و قشم برای جذب گردشگر خارجی آماده شوند. حتی به ما ابلاغ شد همه پروازهای ایران به دوحه از کیش باشد، چرا که آب و هوای کیش و قطر یکسان است، فاصله هوایی بین کیش و قطر تنها ۳۵ دقیقه است و کیش ظرفیت گردشگری دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که آمادگی برخی زیرساخت‌ها برعهده منطقه آزاد کیش بود ، اظهار کرد: در این راستا قرار شد طراحی را انجام دهیم اما اجرا با بخش خصوصی باشد.

قرار شد ۲۲ فستیوال مرتبط با فوتبال انجام شود. همچنین داخل کشور قطر تغییراتی صورت گرفت و قوانین برای ما راحت‌تر کرد، با این حال ما دیگر نمی‌توانیم منتظر گردشگر خارجی باشیم، زیرا از این گردشگران هیچ اطلاعاتی نداریم. مناطق آزاد هم نمی‌توانند به صورت مستقیم برای رزرو هتل یا امور دیگر با قطر مذاکره کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.