کد مطلب: ۳۲۵۳۲۲

منطقه آزادی که لقب بازوی کمکی اقتصاد کشور گرفته

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: صادرات و جذب گردشگر راه برون‌رفت از چالشهای اقتصادی مناطق آزاد است.

مرتضی بانک در نخستین روز از سفر به منطقه آزاد ماکو در جلسه تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو با تاکید بر تاثیر نوسانات ارزی برای دولت و مردم، افزود: تمرکز روی توسعه صادرات و جذب گردشگر تنها راه‌حل عبور از چالش‌های موجود اقتصادی در مناطق آزاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز،بانک، جذب سرمایه‌گذار و گردشگر را مهمترین رسالت مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد را باید غنیمت شمرد چرا که بسترها باید برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری این حوزه مهم نیز در اولویت قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور از اهتمام دولت برای رفع موانع فعالیت های صنعتی و تولیدی خبر داد و تصریح کرد: قبول داریم که مشکلاتی در حوزه تولید و اقتصاد وجود دارد ولی با درایت و تبدیل تهدیدات به فرصت می‌توان به مشکلات فائق آمد. منطقه آزاد ماکو یکی از مهمترین مراکز ترانزیتی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود، گفت: این منطقه یکی از شاهراه‌ها و شریانهای حیاتی اقتصاد و تجارت ایران است و لقب بازوی کمکی اقتصاد کشور را حمل می‌کند.

بانک افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه در ترانزیت و بحث لجستیک، احداث پارک یا شهرک لجستیک در برنامه‌های توسعه‌ای سازمان قرار گیرد.

وی، تسهیل تردد و ترانزیت در این منطقه را پراهمیت خواند و اظهارکرد: اقدامات زیرساختی خوبی در گذشته و در دولت تدبیر و امید انجام شده است که باید تمام پروژه های نیمه تمام تا ۶ ماهه اول سال ۹۸ به اتمام برسد.

بانک، اهداف راهبردی و چشم انداز تبیین شده برای چند سال آینده در سازمان منطقه آزاد ماکو را توسعه بخش و هوشمندانه خواند و افزود: برنامه محوری و حرکت توسعه‌ای بر روی اصول با استفاده از دانش بومی می‌تواند نتایج به مراتب مطلوبتر را داشته باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، راه اندازی پنجره واحد خدماتی، تقویت استارتاپ‌ها و استفاده از خدمات الکترونیکی نوین را یک اقدام زیرساختی خواند و گفت: دسترسی یکسان سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی از خدمات الکترونیکی، کاهش موانع و بروکراسی اداری و تسهیل در تجارت از جمله مزایای اجرای این طرح بود.

بانک با تاکید بر اینکه باید منابع جدیدی را برای درآمدزایی در مناطق آزاد تعریف کنیم گفت: تکیه بر درآمد‌زایی از عوارض گمرکی برای منطقه آزاد اصلا درست نیست و هیات مدیره جدید باید بدنبال تامین منابع جدید برای افزایش درآمد و اتمام پروژه‌های عمرانی باشد.

مشاور رئیس جمهور، روحانی به آذربایجان غربی را منشاء خیر برای توسعه استان برشمرد و گفت: این سفر گام بزرگی برای پیشرفت مناطق محروم و کم برخوردار آذربایجان غربی است.

وی افتتاح پروژه های عمرانی بخصوص فرودگاه ماکو، نیروگاه و چند پروژه دیگر در منطقه آزاد ماکو را حاصل تلاش دولت در پاسخ به مطالبات مردم یاد کرد.

بنابرگزارش، «رستم آقازاده قولکی» به عنوان عضو غیرموظف هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه سال جایگزین «ارسلان ازهاری» شد و«میرعلی سیدی» به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه سال جایگزین «قربانعلی سعادت» شد و «سیدرضا حسینی» به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه سال جایگزین «کامیار بیات» شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.