خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۴۷۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پاسخ به ۵ سوال مهم درباره دولت رئیسی

پاسخ به ۵ سوال مهم درباره دولت رئیسی

ابراهیم رئیسی با ۱۷٫۹ میلیون رای به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد. این انتخابات با چه حواشی همراه بود و بازارها چه واکنشی به آن نشان دادند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ساعت ۷:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد شروع شد و با چند بار تمدید زمان رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد روز بعد ادامه داشت.

۲۴ ساعت بعد از شروع رای‌گیری، اولین آمارها از پیشتازی ابراهیم رئیسی می‌گفت. آمارهای تکمیلی نیز گویای همین موضوع بود. نهایتا در ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه وزیر کشور اعلام کرد که از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌ عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.

برای اطلاع از جزئیات اخبار، آمارها، اظهار نظرات و اطلاعات لحظه‌ای این دوره انتخابات ریاست جمهوری روی لینک « نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری » کلیک کنید.

از آنجایی که ابراهیم رئیسی در حال حاضر رئیس قوه قضاییه است و با انتخابات امروز به عنوان رئیس قوه مجریه نیز انتخاب شده این سوال وجود دارد که آیا براساس قانون منعی برای ریاست دو قوه وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال روی لینک « ریاست همزمان رئیسی بر دو قوه ممکن است؟ » کلیک کنید.

آمدن رئیس‌جمهور جدید چندین مرحله دارد و با اعلام نتایج انتخابات چند مرحله دیگر برای رسیدن ابراهیم رئیسی به میز ریاست جمهوری وجود دارد که اطلاعات آن در لینک « ابراهیم رئیسی کی به پاستور می‌رود؟ » قرار دارد.

۴۵ روز دیگر تا مراسم تنفیذ ریاست جمهوری باقی مانده است. ابراهیم رئیسی تا چه زمانی در قوه قضاییه می‌ماند و چه کسی جانشین او در قوه قضاییه می‌شود؟ چهار گزینه احتمالی در این خصوص وجود دارد. برای خواندن پاسخ به دو سوال « ابراهیم رئیسی تا کی در قوه قضاییه می‌ماند؟ / جانشین او کیست؟ » روی لینک کلیک کنید.

حاشیه‌های انتخاباتی مثل «تبریک کاندیداها به رئیسی» و «رگبار پیام‌های انتخاباتی» نیز در لینک « حاشیه‌های انتخابات ۱۴۰۰ » جمع‌آوری شده است.

گمانه‌زنی‌هایی برای کابینه دولت ابراهیم ریسی به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران زده شده، به طور مثال گفته شده که احتمالا سعید جلیلی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود. همچنین نام چهره‌هایی مثل قالیباف به عنوان معاون اول، ضرغامی وزیر ارشاد، فتاح وزیر نیرو، رستم قاسمی وزیر نفت، زاکانی معاون پارلمانی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، ذوالقدر وزیر کشور، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و… نیز در لیست‌های مختلف دیده می‌شود.

جزئیاتی از کابینه احتمالی دولت رئیسی را در لینک « وزرای احتمالی دولت رئیسی » بخوانید.

اما مهم‌ترین سوالی که فعالان اقتصادی دارند این است که آینده بازارها بعد از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی چه می‌شود؟ آیا بازار ارز و طلا نزولی می‌شود و سهامداران سود می‌کنند؟

لینک زیر آینده ۵ بازار مهم بعد از انتخاب ابراهیم رئیسی را بررسی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی اسعدی

    رییسی بیاد شاخص میره تا ۲۵۰۰۰۰۰ بالا و منزل و ماشین و دلار و طلا سقوط می کنن همه مجبورن بیان توی بورس

    • ناشناس

      خدا رحم کنه

  • سهامدار بیمه معلم

    سهامداران بیمه معلم
    مزد صبوریتان انشاالله دریافت خواهد شد .
    سود تقسیمی خوبی نصبب خواهد شد.
    قیمت گذاری جهت فروش حداقل هرسهم ۵۰۰۰ریال .