کد مطلب: ۲۶۶۹۶۷

طی ۶ ماه گذشته

مواضع ترامپ با بازارهای جهانی چه کرد؟

مواضع ترامپ با بازارهای جهانی چه کرد؟

فشار مصرانه ترامپ برای تغییر سیاست آمریکا باعث برهم خوردن کامل بازارهای جهانی و نارضایتی مدیران تجاری شده است.

درحالی که ایالات‌متحده همچنان به جنگ تجاری خود با چین و تعداد رو به افزایشی از متحدان تجاری خود ادامه می‌دهد، فشار مصرانه رئیس‌جمهور ترامپ برای تغییر سیاست آمریکا باعث برهم خوردن کامل بازارهای جهانی و نارضایتی مدیران تجاری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس داده‌های سی‌ان‌بی‌سی، ۱۶ سهامی که امسال بزرگترین سقوط را داشته‌اند، تحت تاثیر نگرانی‌های تجاری قرار داشته‌اند. امسال شاخص صنعتی داوجونز ۳۵ بار بیش از ۱ درصد حرکت کرده است که از این میان ۱۲ بار آن کاملا مربوط به اخبار مرتبط با تجارت بوده است.

این شاخص مهم سهام، روز جمعه نوار ۸ روز افت پیاپی خود را پاره کرد و بالا و پایین رفتن تنش‌های تجاری در بازارهای جهانی ۷۰۰ میلیارد دلار از سرمایه بازار این شاخص را از میان برده است.

طبق بررسی و نظرسنجی ربع سالانه سی‌ان‌بی‌سی از مدیران ارشد تجاری جهان، وضعیت نامشخص تجاری تشدید شده و به بزرگترین ریسک شرکت‌ها تبدیل شده است.

۳۵ درصد از مدیران تجاری ارشد جهان می‌گویند سیاست تجاری آمریکا بزرگترین ریسک خارجی‌ای است که شرکت آنها با آن روبروست. این درحالی است که در ربع اول این رقم ۲۷ درصد بود و در ربع چهارم سال ۲۰۱۷، این رقم ۱۱.۶ درصد بود که حالا بیش از ۳ برابر شده است.

نزدیک به ۶۵ درصد از مدیران تجاری آمریکای شمالی که در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی شرکت داده شده‌اند گفته‌اند که در ۶ ماه آینده، سیاست‌های تجاری آمریکا تاثیری منفی بر شرکت آنها خواهد گذاشت.

۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که این تاثیر منفی بسیار شدید خواهد بود. ۶۶ درصد از مدیران تجاری ارشد منطقه آسیا اقیانوسیه هم انتظار دارند شرکت‌هایشان تحت تاثیر منفی سیاست‌های ترامپ قرار بگیرند.

۴۰ درصد از رهبران تجاری جهان که در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی شرکت کرده‌اند می‌گویند وضعیت نامشخص تجاری در سراسر جهان به توانایی شرکت آنها برای بهره بردن مناسب از اصلاحات مالیاتی دولت آمریکا، لطمه زده است.

رهبران تجاری شرکت کننده در اجلاس جهانی سی‌ان‌بی‌سی که در این نظرسنجی حاضر بودند، مسئولیت برخی از بزرگترین شرکت‌های عمومی و خصوصی جهان را بر عهده دارند و روی هم رفته سرمایه‌ای به ارزش ۴.۵ تریلیون دلار را مدیریت می‌کنند.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.