کد مطلب: ۸۰۳۶۰۶

رهبر انقلاب: اعتراضات کارگران کمک به نظام است

رهبر انقلاب: اعتراضات کارگران کمک به نظام است

به‌مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دومین ماه از سال «مهار تورم، رشد تولید» و به‌مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند.

گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از کارگران به شرح زیر است:

* باید فرهنگ ثروت های بادآورده در کشور متوقف شود

* درآمد باید با کار ارتباط مستقیم داشته باشد

*اگر مسئولی جرات مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، جرات مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهد داشت

*امید این است که دولت مردمی و مجلس انقلابی مبارزه با اژدهای هفت سر فساد را دنبال کنند

* ارزش کارگر، ارزش زندگی مردم است

*کار حیات جامعه است، کار ستون فقرات زندگی مردم است، کار نباشد هیچ چیز نیست. غذایی که میخوریم، لباسی که می‌پوشیم، امکاناتی که از آن در زندگی استفاده می‌کنیم که حیات ما وابسته‌ به آن‌هاست همه‌ این‌ها ناشی از کار است. کار را چه کسی می‌کند؟ کارگر. خب پس ارزش کارگر چیست؟ ارزش کارگر ارزش حیات جامعه است، ارزش زندگی مردم است.

* اگر زندگی کارگر ارتقاء پیدا کند وضع کشور ارتقاء می‌یابد

* در کلام، همه از کارگر تعریف می‌کنیم، ولی تعریف زبانی کافی نیست؛ برای کارگران باید کار کرد. هم مسئول دولتی و هم کارآفرین و سرمایه‌گذار بدانند که اگر تلاش شد تا زندگی ارتقاء پیدا کند، وضع کشور ارتقاء پیدا خواهد کرد.

* وقتی کارگر دغدغه نداشته باشد، امنیت شغلی و رفاه داشته باشد و زندگی‌اش راحت بچرخد، کیفیت کار و محصول بالا خواهد رفت.

* جامعه کارگری اعتراض دارد اما با دشمن هم مرزبندی کرده است

اعتراض‌هایی در محیط کارگری وجود داشته، بعضی از این اعتراضات تا جایی که بنده سراغ دارم اعتراضات به جایی بوده؛ اعتراض تاخیر حقوق، اعتراض واگذاری غلط… این کمک به نظام و دولت و آگاه کردن نظام است. هرجا هم در این چنین موارد دستگاههای مسئول دنبال قضیه رفتند، دیدند حق با اینهاست؛ منتهی در همین قضایا جامعه‌ی کارگری با دشمن مرزبندی کردند؛ نگذاشتند دشمن از این اعتراض سوء استفاده کند. حرکت کارگری این است.

* بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری است

* دستگاه‌های مسئول تولید کار بدانند که ایجاد اشتغال برای جامعه مهم است

* بیکاری منشأ فساد است. خیلی از این فسادها بر اثر بیکاری است. ما چند سال قبل از این، سه چهار سال پیش یک حرکتی را با دولت وقت شروع کردیم برای شناخت آسیبهای اجتماعی. بنده حتی خودم در جلسات شرکت میکردم، جلسات چند ساعته برای اینکه راجع به آسیبهای اجتماعی کار بشود، فکر بشود. آنی که من خودم به نتیجه رسیدم این است که بسیاری از این آسیبها ناشی از بیکاری است. اعتیاد مربوط به بیکاری است، فساد مربوط به بیکاری است، دزدی مربوط به بیکاری است. طلاق، انهدام خانواده‌ها مربوط به بیکاری است.

* آن دستگاه‌هایی که مسئول تولید کارند بدانند که تولید کار، ایجاد کار، ایجاد اشتغال به معنای واقعی کلمه چقدر برای جامعه مهم است. سرمایه گذاری کنند.

* مسئولین کشور باید برای جوانان تحصیلکرده بیکار و جوانانی که نه دنبال تحصیل و نه دنبال کارند فکری بکنند.

* بنده ۲۰سال پیش گفتم که با اژدهای هفت‌سر فساد باید همه جانبه مبارزه کرد. اگر از آن روز دولت‌های محترم و مسئولین محترم دنبال می‌کردند این قضیه را ما امروز وضع بهتری داشتیم

* بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ی مشروحی در باب مبارزه‌ی با فساد دادم؛ آنجا هم گفتم که مبارزه‌ی با فساد پیگیری میخواهد، به قول این داستانها و افسانه‌ها «اژدهای هفت‌سر، یک سرش را بزنی، شش سر دیگرش آن طرف زنده‌اند مشغول کارند»، همه‌جانبه باید مبارزه کرد. اگر از آن روز این قضیه را دولت‌های محترم و مسئولین محترم دنبال میکردندما امروز وضع بهتری داشتیم بلاشک. خب حالا بحمداللّه دولت مردمی، مجلس انقلابی، امید این هست که اینها این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.