خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۸۲۸۲

محمودزاده:

میانگین قیمت مسکن در تهران ۲۵ میلیون است

میانگین قیمت مسکن در تهران 25 میلیون است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فقط در تهران میانگین خریدوفروش یک مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۵ میلیون تومان است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، مجموعه سیاست‌ها و اقدامات در بازار اجاره و خرید و فروش منجر به ایجاد ثبات در بازار خرید و فروش و اجاره شود و نقش موثری در بازار ایجاد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، در خصوص تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای ارائه آمار کشوری از میانگین قیمت خرید و فروش هرمترمربع واحد مسکونی همچنین بازار اجاره در استطاعت عموم مردم، گفت: با توجه به آنکه آماری که قبلا با برداشت از داده‌های مرکز آمار و بانک مرکزی از قیمت خریدوفروش هر متر مربع واحد مسکونی ارائه می‌شد فقط مختص تهران بود و تعمیم آن به کل کشور سبب افزایش کاذب قیمت‌ها می شد، ارائه آمار به آن شیوه متوقف شد.

وی ادامه داد: هم اکنون برای تمام مراکز استان‌ها میانگین آمار خرید و فروش استخراج شده و در هفته جاری ارائه خواهد شد.

محمودزاده افزود: در ۲۷ مرکز استان، متوسط قیمت خرید و فروش مسکن برای هر مترمربع واحد مسکونی کمتر از ۱۰ میلیون تومان است که حدود ۹ استان نیز متوسط قیمت خرید و فروش مسکن کمتر از پنج میلیون تومان است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد سه استان نیز متوسط قیمت هرمترمربع واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فقط در تهران میانگین خریدوفروش یک مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۵ میلیون تومان است. درعین حال در شهر تهران اگر مناطق یک و سه را که رقم های خرید و فروش در آنها غیرمنطقی است را در نظر نگیریم، میانگین قیمت هر مترمربع خرید و فروش واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی با تاکید بر اینکه نرخ دلار بر قیمت مسکن تاثیر فراوانی داشته است، توضیح داد: برآوردها حاکی است حوزه زمین و مسکن یکی از مهمترین مرجع‌ها برای ذخیره سرمایه است. به همین دلیل سیاست وزارت راه و شهرسازی موضوع جداکردن بازار سرمایه و سفته بازی از بازار مصرف است.

محمودزاده ادامه داد: به منظور جداکردن بازار سفته‌بازی از بازار مصرف، پروژه‌های مختلفی تعریف شده که یکی از آنها، سامانه املاک و اسکان بود. با توجه به موفقیت سامانه از نظر زیرساخت و امکانات، در ماده ۵۴ اصلاحیه مجلس توجه بیشتری به سامانه شد و تمام خانواده‌ها مکلف به ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه شدند. این الزام برنامه‌ریزی‌ها را در حوزه خرید و فروش و اجاره، شفاف می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از دیگر راهکارها برای ساماندهی و ایجاد ثبات در بازار قیمت ها در بخش مسکن را افزایش تولید برشمرد و گفت: اجرای طرح های تولید مسکن همچون طرح اقدام ملی و تفاهم نامه‌های همکاری در تولید مسکن با سایر وزارتخانه‌ها و تکمیل واحدهای مسکونی مهر در جهت تقویت بازار مصرف است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود، مجموعه سیاست‌ها و اقدامات در بازار اجاره و خرید و فروش منجر به ایجاد ثبات در بازار خرید و فروش و اجاره شود و نقش موثری در بازار ایجاد کند. همچنین، آیین نامه اجاره داری حرفه ای تدوین شده و برای تصویب به مراجع بالتر دولت برای تصویب ارایه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اتفاقا مناطق یک و سه منطقی هستند مناطق ۲ و بخصوص ۵ کاملا غیر منطقی هستند
    آخه پونک و سعادت آباد رو با فرمانیه و نیاوران مقایسه می کنید ؟!

    • ناشناس

      همین سعادت آباد بلوار ۲۴ متری الآن ملک داریم متری ۲۰۰ میلیون تومن. با سونا جکوزی و استخر و حمام ترکی !

    • ناشناس

      سعادت اباد و شهرک غرب که خیلی بهتر از فرمانیه و نیاوران هستند

  • ناشناس

    برو بیرون از این کشور ببین با 1000 دلار کجاها و چه ملک های میتونی بخر ادم دلتون خوشه مردم دیگه مخشون باز شده اگه هم پولی داشته باشن این اشغال ملک های داخل و نمی خرن تو خودتون خرید فروش کنید حالشو ببرید

  • مهدی

    فقط دو درصد مردم طبق نظریه کارشناسان در حسابشون پول دارند و همه پولهایشان را تبدیل کرده اند پس خودتون قضاوت کنید که کی باید بیاد این همه ملک را که در سه سال فقط میخریدند الان باید بخره مشخصه اگه در تهران متری ۱۰هم بشه کسی پول نداره که بخره بخصوص در تهران که از سال ۹۸کسی پول برای خرید نداشت و بانکها با تهاتر خونه های خالیشون ملک رو از متری ۱۲ به ۲۷رسوندند

  • ناشناس

    چند روزی هست که صاحبخانه …اجاره خانه من روز بیش از 150 درصد افزایش داده…….. جالب بدونید که به هر املاکی که تو منطقه خودمون سر زدم و جوایای اجاره شدم…. همه املاک بدون استثنا گفتند که چه صاحب خانه خوبی داری…. سعی کن پول ردیف کنی و همونجا بمونی …… از نظر اقایان مسیول اوضاع ملک در تهران در شرایط گل و بلبله ….. برای خودم و همه مستاجران که تو این شرایط گیر کردیم متاسفم

  • ناشناس

    مردم دیگه پول ندارن خونه بخرن این خرید وفروشی هم که میشه بین دلالاست

  • ناشناس

    تصویب ساخت یک میلیون مسکن در سال
    مالیات بر عایدی مسکن
    مالیات بر خانه های خالی
    تحولات سیاسی اخیر
    انتخابات ریاست جمهوری 1400
    عدم توان قدرت خرید مردم
    کاهش قیمت های بازارهای موازی
    شروع ساخت بسیاری از سازنده ها در سال بعد بدلیل کاهش قیمت های حبابی
    خروج سرمایه گذاران و سوداگران از حوزه مسکن
    و……..
    همگی نشانه سقوط و کاهش قیمت و پایان سوداگری آن می باشد.

  • ناشناس

    مسکن تمام شد رفت در رکود طولانی،، فقط بورس جواب میده از این به بعد

  • مرادیان

    تا اواسط سال اینده چهل درصد قیمت ملک پایین میاد