خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۰۳۲۸

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده اعلام شد/واکنش معاون رئیس جمهور به افزایش حقوق

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده اعلام شد/واکنش معاون رئیس جمهور به افزایش حقوق

میزان افزایش حقوق کارمندان از سال آینده با توجه به نرخ تورم خواهد بود و ممکن است به صورت پلکانی انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود دستور دولت در خصوص افزایش حقوق کارمندان در سال آینده، هنوز تکلیف این طرح به طور دقیق مشخص نشده است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را در ۱۷ بند متناسب با دستور رییس جمهور در عادلانه‌سازی حقوق آماده و در دولت مطرح کردیم.
لطیفی افزود: در موضوع حقوق کارمندان طی سال آینده پرداخت افزایشی اجرایی خواهد شد و امیدواریم که موجب تورم نشود، زیرا افزایش نرخ تورم خط قرمز دولت است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار داشت: افزایش حقوق به صورت پلکانی است و سه سناریو برای افزایش حقوق کارمندان در نظر گرفته‌ایم سناریو اول این است که دستمزد همه کارکنان ۲۰ درصد افزایش یابد و سناریو دیگر این است که متناسب با دهک‌های درآمدی در کارکنان دولت عدد ثابت را برای کارمندان در نظر بگیریم طبق رقمی که در آذرماه اعلام شد.
وی گفت: مجموع این رقم را می‌خواهیم با توجه به درآمدهای دولت از ۲۰ درصد افزایش نیابد؛ اما از سوی دیگر توزیع حقوق را به نفع افرادی که درآمد کمتری دارند را تغییر دهیم.

معمای افزایش حقوق در سال آینده حل شدنی است؟

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بیان کرد: هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اینکه به نظر دولت به کدام دستگاه‌ بهره‌ور است یا چه کارمندی با چه مختصاتی، کیفیت و بهره‌وری بیشتری دارد؛ تکلیف بازنشستگان چه می‌شود؛ آن‌ها که دیگر مشمول فرمول بهره‌وری نمی‌شوند؛ اینها سوالاتی‌ست که باید پاسخ دهند.

به گفته‌ی وی، استخراج فرمول‌های جدید افزایش حقوق بدون مشارکت نمایندگان واقعی جامعه‌ی هدف، ناعادلانه و نگران‌کننده است.

لطیفی در پایان گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری که همه‌ی کارمندان شاغل و بازنشسته‌ مشمول آن هستند، افزایش حقوق سالیانه بایستی متناسب با نرخ تورم صورت بگیرد؛ حالا معلوم نیست این بهره‌وری از کجا آمده و قرار است دوباره چقدر تبعیض مزدی را افزایش دهد؛ لابد آن‌هایی که خودی‌ترند، بهره‌ورترند!

افزایش نرخ تورم خط قرمز دولت

معاون رئیس‌جمهور در خصوص افزایش حقوق کارمندان در سال 1402 و نحوه پرداخت آن اعلام کرد: سال آینده در موضوع حقوق کارمندان ، افزایشی اجرایی خواهد شد به طوریکه موجب تورم نشود، زیرا افزایش نرخ تورم خط قرمز دولت است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اشکان

    همه اجناس رو هر ثانیه گرون کردن خط قرمز دولت نیست،ولی رسیدن مردم به حقوق بیشتر خودشون از این دیار، خط قرمز دولت هست.