کد مطلب: ۴۵۴۳۸۱

۲ وعده جدید رئیس سازمان بورس / تغییر احتمالی نحوه پرداخت سود مجامع بورسی

۲ وعده جدید رئیس سازمان بورس / تغییر احتمالی نحوه پرداخت سود مجامع بورسی

رئیس سازمان بورس درباره واریز سود مجامع شرکت‌ها به حساب سهامداران از طریق سجام توضیحاتی داد و گفت: ما از این پس به نماینده سازمان بورس خواهیم گفت این موضوع را در مجامع پیگیری کند. وی همچنین وعده داد مشکل هسته معاملاتی بورس را پگیری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدتی است که بحث واریز سود مجامع بورسی به حساب سهامداران از طریق سجام مطرح است اما هنوز در این مورد خبری قطعی اعلام نشده است.

رئیس سازمان بورس درباره واریز سود مجامع شرکت‌ها به حساب سهامداران توضیحاتی داده و گفته است: ما نیز با این اتفاق هم نظریم که واریز سود از طریق سجام صورت گیرد. واریز سود از طریق سجام به مطالبه سهام‌داران باید تبدیل شود. اینکه راه حل بهتر از الزام سازمان، تکلیف مجامع به شرکت‌هاست که از این زیرساخت در بازار برای پرداخت سود استفاده بکنند.

حسن قالیباف اصل در گفتگویی اظهار کرده است: سهامداران مخصوصاً سهامداران خرد در مجامع، این موضوع را به هیأت مدیره تکلیف کنند و از آنها بخواهند که از طریق سامانه سجام واریزی‌ها صورت گیرد.

این مقام سازمان بورس در ادامه توضیحاتش که در کانال تلگرامی عرضه اولیه منتشر شده، بیان کرده است: زیرساخت آماده است و ما هم الزام می‌کنیم ولی پیگیری سازمان یعنی یک سری پرونده‌های تخلفاتی جدید برای مدیران ممکن است رخ دهد ولی سازمان باید دنبال توسعه‌ها و رفع موانع باشد. ساده‌ترین کار تکلیف کردن هیات مدیره شرکت‌ها در مجامع است. همچنین ما نیز از این پس به نماینده سازمان بورس خواهیم گفت این موضوع را در مجامع پیگیری کند.

وی در خصوص اینکه چرا سازمان بورس این موضوع را به شرکت‌ها ملزم نمی‌کند؟ گفت: برای سازمان کار سختی نیست ولی سهامداران طبق قانون تجارت اختیاراتی دارند که می‌توانند از آن به‌راحتی استفاده کنند.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا برای این کار، نیاز به قانون جدیدی است؟ عنوان کرد: نیازی به این کار نیست. قوانین مشخص و کافی است سهامداران در مجمع به هیات مدیره تکلیف کنند. نماینده سازمان بورس هم از این پس این موضوع را قطعا در مجامع پیگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس درباره گلایه سهامداران از سامانه معاملاتی بازار سرمایه نیز خاطرنشان کرد: در مورد سیستم معاملات هم پیگیر هستیم؛ چنانچه تحولی در این خصوص اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ،فکر می کنم اکثر سهامداران وبخصوص سهامداران جزءبا واریز سود به حسابشان موافق باشند چون اغلب مبلغ کمی است وبه صرفه نیست بخاطر آن به بانک مراجعه کنیم .

  • هلما

    من خودم کد بورسی دارم لطفا سهام عدالت کسانی که کد بورسی دارن را در پرتفوی یشون لحاظ کنید، این چه جور ماستیه با این که کاسه داریم نمی‌ریزد تو کاسمون

  • محمدرضا

    این شماره حساب که در سجام ثبت کردیم به چه کار میاد.سود مجامع گاهی انقدر کمه ارزش صحبت کردنش رو هم نداره چه برسه بری بانک شماره بگیری تو صف انتظار باشی لذا خیلی از سهامداران پیگیر نمیشن؛از این آب گل آلود شرکتها هم خوب بهره می برن بی زحمت تبدیری کنید سود مجامع به حساب سجام واریزشه گرچه مبلغ شاید کم باشه ولی نباید حقی ضایع شه

  • ناشناس

    خبری بود راجع به این که خارجیها بتونند وارد بورس شوند !!!
    اگر در این کار دقت نکنید و به بازیگران بزرگ تبدیل شوند ،مخالفین میتونند با خرید و بازیگردانی به بورس لطمه بزنند

  • جمشید

    سهامداران خُرد صددرصد موافقند چون دیگر لزومی به ارسال مجدد مشخصات سهامداری نیست و مراجعه به بانک هم نخواهند داشت ولی باید تبدیل به قانون جامع و الزام آور شود .

  • احمد

    سلام
    یعنی چی که سهامداران خرد در مجامع مطالبه کنند . ۶۰۰ تا شرکت بورسی داریم ۶۰۰ بار باید در مجامع مطالبه شود . اگر واقعا میخواهید به درخواست سهامداران رسیدگی کنید یک دستورالعمل قانونی برای این ۶۰۰ شرکت صادر کنید . مگه با شرکتها رودربایستی دارید ؟ما از شما درخواست می کنیم ،شما دومرتبه توپ را به زمین سهامداران بر می گردانید .

  • SH@HR@M

    ای بابا ۲۶۱۰ هزار تومن از ۳۰ درصد فروش رو میخوان بدن ۳۰۰ هزار بار نقل قول و حرف و حدیث میزنن این ملت ما بدبختن بحث فروش شد همگی هجوم بردن فکر کردن فردا پول تو کارتشونه

  • ناشناس

    سیستم معاملاتی باید پیگیری شود تاسرعتش بیشتر شود سود وحق تقدم ازطریق سجام باشه بهتره شفاف یازی میشه

  • ناشناس

    سلام من یک سهام دار خرد هستم. میشه یه توضیح واضح و شفاف برای اینکه سه سال است در سجام ثبت نام کردیم چه بود.؟

  • ناشناس

    باعرض سلام و ادب و احترام، من هم یک سهام دار خرد هستم. خواستار الزام سازمان بورس برای واریز سود مجامع شرکت ها از طریق سامانه سجام هستم. و از مسولین میخواهم که پاسخگو باشند که فایده ثبت نام من سهام دار در سامانه سجام چه بوده؟ آیا جز این بوده که من سهامدار شرکت مشکلات در مسیر راه نداشته باشم. چرا برای سهام داران خرد کاری نمی‌کنید.؟؟؟ سهام داران خرد بیشتر اقشار ضعیف و کم در آمد جامعه هستند.