کد مطلب: ۵۰۴۱۶۰

اعلام نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی سال ۱۴۰۰

اعلام نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی سال ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: حقوق ورودی همه کالا‌ها برای سال آینده با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از کاهش تعرفه واردات کالا‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حقوق ورودی همه کالا‌ها برای سال آینده با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

رحیم زارع افزود: حقوق ورودی هم با ارز نیمایی محاسبه خواهد شد، زیرا ارزی که در حال حاضر مبنای ورود تمامی کالا‌ها از جمله کالا‌های لوکس و خودرو بود ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است که در آینده با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: اصلا قرار نبود که مرغ به ۳۰ هزار تومان یا تخم مرغ به ۴۵ هزار تومان برسد این نوع افزایش بر سر سفره مردم احساس می‌شود.

زارع با بیان اینکه تعرفه کالا‌های اساسی از ۵ به ۳ درصد کاهش یافته ادامه داد: مازاد درآمد را در قالب یارانه معیشتی یا هزینه‌های رفاهی یا یارانه سلامت قرار دادیم البته تعرفه حوزه سلامت که تقریبا صفر است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: درآمدی که پیش از این برای دولت حاصل می‌شد و دولت می‌توانست با آن به کمک مردم بیاید نادیده گرفته می‌شد به این سبب آنچه در جامعه توزیع می‌گردید با نرخ ارز آزاد محاسبه و به نوعی رانت برای افرادی خاص محسوب می‌شد به این خاطر حقوق ورودی همه کالا‌های ورودی را ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفتیم که این رانت حذف گردد به این ترتیب درآمد دولت تا ۴۰ هزار میلیارد تومان اضافه می‌شود که در آینده با عناوین یارانه معیشتی، یارانه سلامت یا سایر هزینه‌های رفاهی به مردم پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارز چند نرخی منبع و منشا فساد در کشور است ادامه داد: با قیمت‌گذاری که برای فروش نفت صورت گرفته، برای همه کالا‌ها ارز تک نرخی در نظر گرفته خواهد شد. روی هم رفته حقوق ورودی همه کالا‌ها برای سال آینده با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زندگی که نمی کنیم و حق زنده ماندن را هم در سال های بعد از جوانان میگیرید جوری شه که دیگه با نون لواش هم نتونیم خودمونو سیر کنیم به نون لواش 1000 تومانی بربری 10000تومانی سنگک 15000 تومانی سلام کنید

    • ناشناس

      به زندگی و زنده ماندن سلام برسان ما مردگان متحرک هستیم .