کد مطلب: ۵۸۶۴۳۵

نرخ ارز صرافی ملی امروز یکشنبه ۱۸ مهر

نرخ ارز صرافی ملی امروز یکشنبه ۱۸ مهر

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز یکشنبه نیز اعلام شد که نسبت به دیروز کاهش یافت و قیمت دلار در رقم ۲۷ هزار و ۲۹۶ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز یکشنبه ۱۸ مهر نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۷۲۹۶ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۶۷۵۶ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۱۷۶۴ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۱۱۳۵ قیمت خورده است.

55 1

تغییر انتظارات در بازار دلار

به گفته فعالان، با انتشار خبر لغو برخی از تحریم‌ها، نگاه معامله‌گران ارزی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای تا حدی تغییر کرد و همین موضوع باعث شد فروشندگان ارزی بیشتر شوند. بورس‌بازان نیز طی معاملات این روز با اثرپذیری از افت نرخ دلار و احتمال دادن به کاهش ریسک‌های سیاسی با رفع تحریم برخی اشخاص، به شناسایی سود پرداختند تا اولین افت شاخص کل سهام در پاییز ثبت شود.

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عقیده دارد بازار دلار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و سرکوب و کنترل قیمت راه به جایی نمی‌برد.

به گفته فعالان، یکی از عواملی که زمینه‌ساز ادامه فروش معامله‌گران در روز شنبه شد، لغو برخی از تحریم‌ها از سوی آمریکا بود. جمعه بعدازظهر اعلام شد که پایگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، شماری از شرکت‌هایی را که پیش‌تر به دلیل ارتباط با ایران مورد تحریم قرار گرفته بودند از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

این خبر برای معامله‌گران ارزی بیانگر این بود که آمریکا سیگنال مثبتی به ایران برای شروع مذاکرات ارسال کرده است. البته سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد که این آمریکاست که می‌خواهد به اتاق مذاکرات بازگردد؛ پس نیازمند کلید ورود است. برداشت معامله‌گران از این صحبت‌ها آن بود که ایران برای شروع مذاکرات خواستار امتیازات بیشتری است و لغو تحریم چند شرکت کوچک برای برگشت به مذاکرات کافی نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.