خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۱۸۸۴

دلار ارزان شد / روند معکوس دلار در بازار و صرافی ملی

دلار ارزان شد / روند معکوس دلار در بازار و صرافی ملی

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز دوشنبه همزمان با آغاز مذاکرات وین نیز اعلام و با یک روند کاهشی قیمت رقم ۲۶ هزار و ۵۱۳ تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دوشنبه هفتم آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، با کاهش نسبت به قیمت روز گذشته ۲۶۵۱۳ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار نیز روند کاهشی داشت و در این صرافی ۲۵۹۸۸ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۰۷۰۳ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۰۰۹۵ قیمت خورده است.

قیمت دلار در صرافی ملی امروز و دیروز، ۷ و ۸ آذر ماه روند نزولی داشت و بیش از هزار تومان کاهش یافت. این در حالی است که قیمت دلار ظرف دو سه روز گذشته در بازار آزاد افزایشی بوده و حتی در معاملات پشت خطی به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید. قیمتی که نشان می‌دهد روند قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی معکوس بوده است.

حالا باید دید آیا آغاز مذاکرات وین می‌تواند روند قیمت دلار در بازار آزاد را کاهشی کند؟

88 4

عباسیان: مذاکرات به نتیجه نرسد، دلار صعودی می‌شود

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با مذاکرات برجام گفت: مذاکرات تاثیر مستقیمی روی دلار دارد اما به نظرم تیم دولت آقای رئیسی مشابه دولت احمدی‌نژاد است و من به شخصه چشمم به مذاکرات آب نمی‌خورد.

این کارشناس در ادامه گفت: به نظرم مهم‌ترین دلیل بازگشت آمریکا به مذاکره قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین است اما از طرفی ایران هم به دلیل خروج آمریکا از برجام کمی ترس دارد و به دنبال تضمین گرفتن از آمریکاست و بعید می‌دانم فعلا مذاکره راه به جایی ببرد.

عباسیان در رابطه پیش‌بینی قیمت دلار گفت: اگر مذاکره نکنیم دلار گاردیصعودی می‌گیرد و به نظرم دلار تا پایان سال تا ۳۴ هزار تومان رشد می‌کند و بعد در محدوده ۳۰ هزار تومان تثبیت می‌شود.

او در رابطه با پیش‌بینی قیمت دلار در صورت پیشرفت مذاکره بیان کرد: با این فرض که مذاکراه کنیم به نظرم دلار در محدوده ۲۵ هزار دلار کاهش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابراهیم

    در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات دلار کمتر از بیست تومان خواهد شد

  • ناشناس

    اگر مذاکره به نتیجه برسد شکی نیست دلار به زیر ۱۵ هزار تومان بلکه کمتر خواهد رسید

    • ناشناس

      توی بودجه قیمت کف دلار بالای ۲۰تومان قرار دادند .زیر ۱۵ تومان????.بر فرض که مذاکره به نتیجه برسه دلار زیر ۲۰ ت تو خواب باید دید.

  • فقیرو بیکاروکمرشکسته از روزگار

    باسلام علت گرانی دلار ،خرید بدون علت قشر پولدار و یک نوع سرگرمی و قمار قشر مایه دار مملکت می‌باشد که فقط قصدشان سود کردن و تورم زایی برای مملکت و مردم می‌باشد چرا آقای رئیسی جلو این خرید ها وصفهای خرید دلار را نمیگیرد ،قانونی بگذارند که فقط کسانی حق خرید دارند که قصد سفر و یا معامله خارجی دارند دلار تعلق بگیرد بهشان در غیر اینصورت مجازاتشان اعدام اعلام شود و کسی حق خرید دلار ندارد و بدست هرکس دلار ببیند سریع بگیرند و همان جا دارش بزنند اونوقت ببینم که میاد دلار میخره اگر دلار نشد 4200اونوقت بمن بخندید و مسخره م کنید ،تا اش همین باشه دلار هم سیر صعودی داره و کشورمان هم پولش بی ارزش تر میشه چطور واکسن اجباری کردن همین طور با بازار و خرید و فروش دلار مقابله کنند اینها نمی‌خواهند چون خودشان در این وسط دلالی میکنندوگرنه راهش همینه نه برجامه نه تزریق دلاره نه ارز پاشیه،فقط جلو خرید و فروش بی علت و کاسبی ارزی گرفته شود دلار درست میشه و ارزشش رو از دست میده خواهشن برسد به دست تیم اقتصادی کشور ورئیس جمهوری باتشکر

    • ناشناس

      این قشری که میفرمایید از دولتیها نشأت میگیرن وگرنه بازار هرچیزی در دست مردم عادی نیست.در دست یمشت دولتمردانحکومت رانت خواره

  • هرمز

    می‌گوید برجان شروع نشده ماشین و دلار نصف قیمت دارد می‌شود و پایین می‌آید این دست مردم بود دولت دستی در آن نداشت دروغ است دست مردم بود همه چیز دست مردم از همه چیز هم پایین می آید فقط ارزش پول می افتد

  • ز

    آنقدر دلار بالا رفته است که پایین آوردن خود یک نظره خیلی طول میکشه تبرم وجود دارد فکرشم نمی شود که اعتما له دارد نه سال طول بکشه

  • هرمز

    آقای عباسیان خود هم از خدا یا که همه چیز گرم بشود چون ورزش خوب است و به فکر مردم نیست و این را نمی داند که بعضی از پزشکان به دروغ مواد غذایی را گران می کند خودم سراغ دارند آقای در جیرفت گفته بود من هویج های خراب دارند می شود گفته بود بگویید برای کرونا خوب است بر عکس برای کرونا ضرر دارد و این دکتر باعث شد هویج گران شود

    • ناشناس

      بزرگوار ، یه کم رو جمله بندی خودت کار کن ????

    • ناشناس

      خودت فهمیدی چی گفتی?

    • ناشناس

      خودت متوجه شدی چی گفتی،؟

    • ناشناس

      خخخخخ چی میگی ?یا من بلد نیستم بخونم

  • ناشناس

    قیمت دلار چرا انقد به فنایی شده یه روز27300شدع
    شبش شده 29000

  • ناشناس

    دوستان دلار دست دولت هست اگه دولت همه بانک‌ها را مکلف بکند که آزادانه دلار بفروشند هیچوقت دلال بوجود نمیاد.تا 2سال در دور احمدی نژاد همه بانک‌ها دلار می‌فروختم در کل کشور.بعداز آن دلار این شد.بعداز روحانی کلا دلار و دلال گرانی بوجود آمد.

  • ناشناس

    تا وقتی اینهمه بی ثباتی در نرخ ارز باشد هیچ آدم عاقلی در این کشور سرمایه گذاری نخواهد کرد

  • ناشناس

    یعنی پراید قراره مثل ده سال پیش بشه ۸ میلیون؟
    هر وقت قیمت هارو برگردوندید به همین چند سال پیش مرد حساب میشه.شما عمر و جوونی مارو به فنا دادید با این تورمی که به ما تحمیل کردید.چطور میتونید عمر از دست داده و جوونی و شادابی به فنا رفته را به ما برگردونید؟