کد مطلب: ۴۱۹۵۷۳

رئیس سابق اتحادیه جایگاه‌داران سوخت پاسخ داد:

نرخ بنزین ۱۸۰۰ تومانی چقدر واقعیت دارد؟

نرخ بنزین 1800 تومانی چقدر واقعیت دارد؟

رئیس سابق اتحادیه جایگاه‌داران سوخت می‌گوید: بحث تک نرخی شدن بنزین با قیمت‌های هزار و 800 تا دو هزار تومان شایعه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بامداد 24 آبان ماه بود که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و ازسرگیری نظام سهمیه‌بندی بنزین و گازوئیل را اعلام کرد. این بار هم دولت، سیاست دو نرخی بودن قیمت بنزین را در پیش گرفت.

به طوری‌که قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان اعلام شد، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و 500 تومان تعیین شده است.

با آن که از نرخ جدید بنزین بیش از یک ماه گذشته است اما دوباره در فضای مجازی شایعه تک نرخی شدن بنزین مطرح است. اما کسری نوری، سخنگوی وزارت نفت در گفتگویی با روزنامه ایران گفته است: «در مجموعه وزارت نفت به‌عنوان مجری،موضوع خبر تک نرخی شدن بنزین از روز دوشنبه هفته جاری در نرخ ۱۸۰۰ تومان صحت ندارد، مطرح نیست و نه کسی از آن اطلاع دارد.»

همچنین هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شایعه تک نرخی شدن بنزین در نرخ‌های یک هزار و 500 تا دو تومان طی هفته جاری را رد و اعلام کرد که «تغییر رویه کنونی و خروج از وضعیت سهمیه‌بندی بنزین به هیچ وجه در دستور کار مجلس نیست و اخباری که در این رابطه به مجلس نسبت داده می‌شود، کاملا کذب است.»

مردم را اذیت نکنید

اما در این میان غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی موافق تک نرخی شدن قیمت بنزین بین نرخ‌های هزار و 700 تا دو هزار تومان است و درباره احتمال تک ترخی شدن قیمت بنزین در بودجه ۹۹ به عصر ایران می‌گوید:« با بنزین تک نرخی یعنی نرخی ثابت بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود.» او همچنین وعده داده است: « قرار است مبحث تک نرخی شدن بنزین در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند، دولت نیز دلیلی برای مخالفت ندارد مگر اینکه بخواهد مردم را اذیت کند.»

همچنان مخالف چند نرخی بودن بنزین هستیم

همچنین رئیس سابق اتحادیه جایگاه‌داران بنزین در پاسخ به این پرسش که ماجرای تک نرخی شدن بنزین با نرخ‌های پیشنهادی هزار و 800 تا دو هزار تومان چقدر واقعیت دارد؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: دو نرخی بودن بنزین فساد ایجاد می‌کند و ما هم از ابتدا مخالف چند نرخی بودن قیمت بنزین بودیم. به نظر می‌رسد بحث تک نرخی شدن بنزین با قیمت‌های هزار و 800 تا دو هزار تومان شایعه است.

مهدی افتخاری می‌افزاید: متاسفانه بین نرخ بنزین دولتی تا آزاد اختلاف زیادی وجود دارد. همین عامل باعث می‌شود برخی از کارگران جایگاه‌دار، بنزین دولتی را با نرخ آزاد بفروشند و از این چند نرخی بودن سوءاستفاده بشود.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قیمت واقعی بنزین چقدر است؟ اظهار می‌کند: بهتر است قیمت بنزین بین نرخ‌های هزار و 800 تا دو هزار تومان تثبیت شود اما تثبیت قیمت بنزین سه هزار تومانی کم‌لطفی به مردم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنزین.هزارهشتصدشود

  • ناشناس

    هزارهشصد حوبه

  • ناشناس

    هدف خالی کردن جیب مردم است نه رفاه مردم

  • ناشناس

    بله واقعامردوم درمضیقه هستند.به این شرایط ولی اگرتک نریخی میشدخوب بودبانرخ 1500الی 1800نه بیشتر

  • ناشناس

    خوا وکیلی خیلی فشار روی قشر ضعیف است اگر تا ۱۸۰۰ نرخ بنزین بشه خیلی ازمشکلات مردم تا حدی نصف میشه ولی چه کنیم که سرمایه دار زیاد به فکر مردم نیستن .؟

  • ناشناس

    یکی ازدلایل گرانی بنزین آلودگی هواست”حداقل اینجوری مجبورمیشن واسه کمی صرفه جویی هم که شده از حمل ونقل عمومی استفاده کنن.درضمن تک نرخی شدن دوباره باعث گرانی مجدد اجناس هم خواهد شد.

  • محمد

    تا به قیمت 1000تومانی عادت کردیم سریع قیمت رو افزایش دادن اونم چند برابر ک قشر ضعیف جامعه واقعا کمرش داره میشکنه. من خودم خیلی زیر فشارم و میدونم خیلیای دیگه هم همینطورن. گردش و تفریح با خانواده کنسل شده. یکم انصاف داشته باشین و قشر کارگر رو هم درنظر بگیرین

  • ناشناس

    به نظر من تک نرخی شدن بین هزاروپانصد تا دوهزار تومان به نفع همه باشد ومردم راضی باشند

  • Ggeewyufr

    اقای زنگنه بابنزین ۱۸۰۰یا۲۰۰۰تومان حق هیچ گونه دخالتی نداشته باش کمک معشیتی نمی خواهیم

  • محمود

    تورا به هرکی میپرستیت تک نرخی کنیدبنزین تا بتونم برم اسنپ مسافرکشی کنم