خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۹۹۰۹

نرخ بیکاری کانادا زیر ۶ درصد باقی ماند

نرخ بیکاری کانادا زیر ۶ درصد باقی ماند

همان‌گونه که توسط فعالان بازار پیش‌بینی می‌شد، نرخ بیکاری کانادا تا پایان ماه می بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در سطح ۵.۸ درصد باقی ماند.

این نرخ بیکاری که برای چهارمین ماه متوالی به ثبت رسیده است، پایین‌ترین نرخ بیکاری این کشور از سال ۱۹۷۶ محسوب می‌شود. با این حال برخلاف انتظار بازار، در ماه گذشته به جای ۱۷۵۰۰ نفر تنها برای ۷۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی خالص صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آمارهای منتشره، بیشترین تعدیل نیرو نیز در بخش‌های مراقبت‌های درمانی و مددکاری اجتماعی، ساخت‌وساز و تولید صورت گرفته است که شامل اخراج و یا تبدیل شغل تمام وقت به پاره وقت بوده است.

در ماه می، اشتغال‌زایی جمعیت در سن کار ( ۲۵ تا ۵۴ سال) هم برای مردان و هم برای زنان به میزان ۱۹هزار نفر کاهش داشته است اما برای گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال تقریبا بدون تغییر بوده است و برای جمعیت بالای ۵۵ سال نیز ۲۹هزار شغل ایجاد شده است.

بیشترین اشتغال‌زایی مربوط به استان پرنس ادوارد و کمترین اشتغال‌زایی نیز مربوط به استان‌های بریتیش کلمبیا و نووا اسکوشیا بوده است.

متوسط نرخ بیکاری کانادا از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۸ معادل ۷.۶۷ درصد بوده است که بیشترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۱۳.۱۰ درصد دسامبر ۱۹۸۲ و کمترین نیز مربوط به ماه ژوئن ۱۹۶۶ است که نرخ بیکاری این کشور به ۲.۹۰ درصد رسید.

همچنین چهار صنعتی که اشتغال‌زایی آن‌ها در ماه می مثبت بوده است عبارت‌اند از خدمات تغذیه و مسکونی، خدمات آموزشی-علمی و تکنیکی، حمل و نقل، خدمات مالی-بیمه ای و مستغلات.

منبع:تریدینگ اکونومیکس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.